اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

افزایش تسهیلات نهضت ملی بدون کاهش اقساط تبعات منفی دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: فردا تمامی مسائل و مشکلات در حوزه منابع مالی صندوق ملی مسکن بحث و بررسی خواهد شد.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین، با بیان اینکه ما همچنان شاهد عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن هستیم که این موضوع همزمان با افزایش میزان تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان زمینه ساز ایجاد مشکلات بیشتر در این بخش خواهد شد گفت: افزایش میزان تسهیلات نهضت ملی به ۵۵۰ میلیون تومان در صورتی که درست هدایت نشود و به سمت کاهش اقساط نرود خود زمینه ساز ایجاد مشکلات برای تمامی سازندگان و همچنین کند شدن روند ساخت می شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اولین جلسه رسمی هیئت امنای صندوق ملی مسکن روز شنبه ۲۳ اردیبهشت تشکیل خواهد شد و این جلسه با حضور وزیر راه و شهرسازی، دو تن از نمایندگان مجلس، وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و مدیران بنیاد مسکن برگزار می شود افزود: قرار است منابع مالی که پیش بینی شده بود به این صندوق واریز شود در این جلسه پیگیری و راه های وصول آن نیز بررسی شود.

شاکری تاکید کرد: یکی از وظایف مهم صندوق ملی مسکن پایین آوردن میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن است که از طریق یکپارچه کردن منابع صندوق و وامی که بانک ها پرداخت می کنند تامین می شود.

او با اشاره به اینکه یارانه سود بانک ها را باید صندوق تامین کند در صورتی که این اقدام اجرایی شود ما نگرانی از اقساط بالای این تسهیلات دیگر نخواهیم داشت افزود: سعی خواهیم کرد در این جلسه تمامی مشکلات بررسی و رفع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: منابع صندوق هم در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بسیار کم وصول شد این در حالی است که باید وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه برای وصول منابعی که پیش بینی شده اقدام کنند که البته هیئت امنای صندوق خود از روز شنبه پیگیر این موضوع خواهند شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا