اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

افزایش دو برابری پرداخت تسهیلات مسکن در سال گذشته از سوی بانک مسکن

در سال گذشته تنها بانک مسکن پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن را در دستور کار خود قرار داده است این در حالی است که طبق قانون جهش تولید مسکن باید تمامی بانک ها در این بخش همکاری داشته باشند.

به گزارش ساختمان آنلاین، بسیاری از سازندگان و انبوه سازان از عدم پرداخت تسهیلات در قالب های مختلف از جمله ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن و یا بافت فرسوده و ودیعه مسکن گله مند بوده اند و این موضوع را همواره به مدیران در بخش‌های مختلف وزارت خانه اعلام می‌کردند اما در بین تمامی بانک ها در حال حاضر تنها بانک مسکن بخشی از تسهیلات را پرداخت کرده و در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد خوبی داشته است. به طوری که طبق ارزیابی های صورت گرفته
بیش از ۱۱۵ هزار میلیارد تومان انواع تسهیلات در سال گذشته توسط بانک مسکن پرداخت شد.

در همین رابطه علی عسکری، سرپرست بانک مسکن در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین از پرداخت حدود ۱۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات در قالب تسهیلات خرید، فروش، جعاله، فروش اقساطی، مرابحه، اجاره به شرط تملیک و سایر موارد توسط بانک مسکن طی سال گذشته خبر داد.

عسکری با اشاره به اینکه میزان پرداخت تسهیلات در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ دو برابر شد، افزود: در سال ۱۴۰۰ میزان انواع پرداخت‌ها در بانک مسکن معادل ۵۷ هزار و ۱۰۰ میلیاردتومان بود.

وی تصریح کرد: سقف پرداخت‌ها طی سال گذشته نسبت به ۱۴۰۰ یک و نیم تا دو برابر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش حال با توجه به ورود سال ۱۴۰۲ و با توجه به آنکه امسال هم سال رشد تولید نام گذاری شده است دولت باید برنامه ریزی لازم را برای همکاری سایر بانک ها در پرداخت تسهیلات به ویژه وام نهضت ملی مسکن را در دستور کار خود قرار دهد چراکه بدون آن امکان ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن وجود ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا