اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

مکانیزم‌های تامین مالی مسکن سنتی و قدیمی است

در حالی که بسیاری از سازندگان با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و افزایش هزینه های دستمزد کارگران روبرو هستند در صورتی که اگر تسهیلات کافی پرداخت نشود با مشکل مواجه خواهند شد.

به گزارش ساختمان آنلاین، این روزها که بودجه سال ۱۴۰۲ دارد توسط نمایندگان مجلس بررسی می شود امیدوار هستیم که نمایندگان و مسئولان دولتی به فکر سازندگان و تسهیلات ساخت مسکن باشند چراکه در حال حاضر بسیاری از سازندگان به دلیل عدم وجود تسهیلات کافی برای ساخت مسکن با مشکل مواجه شده و بسیاری از آنها اعلام کرده اند که پرداخت نکردن این تسهیلات باعث شده که دیگر هیچ انگیزه ای برای ساخت واحدهای مسکونی چه در حوزه خصوصی و چه در بخش پروژه های دولتی عمرانی نداشته باشند. همچنين یکی دیگر از مشکلاتی که به طور معمول همواره سازندگان از آن گله مند هستند پرداخت تسهیلات به شیوه سنتی است که باعث شده برای بسیاری از سازندگان مشکلات زیادی ایجاد شود.

در همین رابطه محمد مرتضوی رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور درباره تامین مالی برای ساخت مسکن و همچنین استفاده از شیوه های قدیمی در پرداخت های تسهیلات مسکن گفت: متاسفانه در حوزه ساخت مسکن شاهد آن هستیم که از شیوه های قدیمی و سنتی در حوزه حمایت های مالی بهره می بریم و در حالی که این روش ها و شیوه ها در کشورهای توسعه یافته منقضی و تاریخ مصرف چنین پرداخت هایی از بین رفته است.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ارائه تسهیلات مسکن به شیوه های سنتی توسط بانک ها سازندگان را با مشکلات بسیاری روبرو کرده است.

به گفته رئیس انجمن انبوه سازان مسکن در حال حاضر در بسیاری از کشور ها در حوزه مسکن از روش های موثر و نو و سیستم های کارآمد بهره می برند اما در ایران همچنان تسهیلات را براساس پیشرفت واحدهای مسکونی پرداخت می کنند و کماکان با این روش ها تامین مالی می کنند.

مرتضوی بیان کرد: در حال حاضر قیمت مسکن به یک باره 10 برابر شده و طبیعی است که در شیوه های پرداختی باید تغییراتی رخ دهد و تامین مالی زنجیره ای و فروش مصالح ساختمانی در سیستم های بانکی تعریف شده تا سازندگانی که اقدام به تولید مسکن می کنند بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند و قدم به قدم نیازهای خود را با این منابع و فرآینده ها تعریف کنند.

براساس این گزارش دولت در حال حاضر باید برنامه ریزی لازم را در راستای تقویت تسهیلات ساخت مسکن در دستور کار خود قرار دهد چراکه بدون تسهیلات کافی امکان ساخت واحدهای مسکونی دیگر وجود ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا