اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تحول در تکنولوژی تاسیسات ساختمانی، کمک به منافع ملی کشور است

مدیر عامل شرکت سوپر پایپ با اشاره به اینکه به عنوان یک تولید کننده مطالبه اصلی ما از دولت این است که کاری به کار ما نداشته باشد در عین حال اظهار داشت: بدون شک چنانچه تولید کننده حمایت شود نه تنها نیازی به اخذ تسهیلات بانکی از دولت ندارد بلکه حتی می تواند به کشور وام بدهد و با ایجاد بسترهای اشتغالزایی و با بالا بردن درآمد سرانه در جهت منافع ملی کشور گام بردارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین، مهرداد یوسفی مدیر عامل سوپرپایپ در جریان برگزاری یک نشست خبری در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی، ضمن بیان مطلب فوق در عین حال به بیان توضیحاتی درباره نحوه راه اندازی کارخانه سوپرپایپ پرداخت و اظهار داشت: کارخانه سوپرپایپ از سال ۷۶ در منطقه آزاد قشم راه اندازی و شروع به کار کرد و این شرکت با حمایت شرکت آلمانی که مبدع لوله های تلفیقی بود کار تولید خود را در شرایط بسیار سخت آغاز کرد.

سوپر پایپ محصولات متفاوتی به لحاط تکنولوژی روز ارایه کرده است

وی خاطر نشان ساخت: از ابتدای فعالیت این شرکت رعایت تمام اصول استانداردهای تولید مد نظر ما بوده است و این رویکرد موجب تحول در صنعت تاسیسات شد. در همین حال نگاه سوپرپایپ این بوده است که از مشکلات عبور کند و با این نگرش سوپرپایپ مسیر خود را ادامه داد و محصولات متفاوتی به لحاظ تکنولوژی روز ارائه کرد.

یوسفی خاطر نشان ساخت: البته در بدو امر قطعا معرفی محصولات سوپرپایپ در بازار پروسه سختی بود چرا که زمانی که محصولی با فن آوری روز دنیا تولید می شود و جای خود را در بازار باز می کند در این بازار غیر رقابتی می بینیم که دیگر شرکت ها به راحتی از اسم و نام محصول شما استفاده می کنند.

رشد تکنولوژی در تاسیسات ساختمانی ،کمک به منافع ملی است

مدیر عامل سوپرپایپ با تاکید بر اینکه این شرکت طی ۲۶ سال گذشته سرآمدی خود را حفظ کرده و محصولات نوآورانه به بازار عرضه کرده است تاکید کرد: از جمله این محصولات نوآورانه می توان به گرما از کف و سیستم های گرمایش چمن و… است و باور ما این است که ارتقاء تکنولوژی در تاسیسات ساختمان باعث کمک به منافع ملی می شود.

یوسفی در پاسخ به این سوال که درخواست اصلی شما به عنوان یک تولید کننده از دولت چیست؟ تصریح کرد: فقط دولت کاری به کاری ما نداشته باشد!

مصادیق جمله پرتکرار دولت کاری به کار تولید کننده ها نداشته باشد

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ساختمان آنلاین مبی بر اینکه مشخصا مصادیق بارز این جمله که “دولت کاری به کار ما نداشته باشد” که به عنوان یک جمله پرتکرار از سوی بسیاری از تولید کننده ها عنوان می شود چیست؟ تاکید کرد:  با توجه به اینکه تولید کننده هایی مثل شرکت ما که تمام تلاشش این بوده است که محصولات تراز اول با مواد تولیدی و تکنولوژی روز دنیا را تولید یا طراحی کند،قطعا برای تولید با تکنولوژی روز دنیا نیازمند ارتباط با اروپای غربی است،در چنین شرایطی اولین مساله تحریم ها است.البته ما هیچ وقت مشکلی با تحریم نداشته ایم چرا که مشکلات گوناگونی پیش پای تولید کننده ها وجود دارد و تحریم هم یکی از این مشکلات است که امکان پیدا کردن راه حل برای آن وجود دارد.

مشکلات عمده تولید در داخل کشور است

وی عنوان کرد: اما آن مساله ای که مشکل بزرگی برای تولید کننده ها ایجاد می کند ،آن چیزی است که در داخل کشور اتفاق می افتد که از جمله این موارد می توان به بوروکراسی سنگین،بی ثباتی بازار ارز، قوانین، تغییر رویکردها با تغییر مدیران و… اشاره کرد، بنابراین همچنان که عنوان کردم اگر دولت اجازه دهد تولید کار خود را انجام دهد ،نه تنها نیاز به اخذ تسهیلات از دولت ندارد، بلکه به دلیل ایجاد اشتغالزایی و درآمد زایی به سود منافع ملی کشور خواهد بود.

یوسفی اذعان داشت: اما مشکلات مختلف پیش پای تولید کننده ها نظیر بیمه، مالیات و… باعث می شود که به جایی اینکه تولید کنندگان وقت خود را صرف توسعه تولید انجام دهند،درگیر مسایل مختلف جانبی شوند، به عنوان مثال اگر در حال حاضر بخواهید یک فقره واردات در ابعاد کوچک را بخواهید انجام دهید، هفت خوان رستم را باید طی کنید.

وی تصریح کرد: تولید جایی است که مرکز سیبل است، یعنی هر سازمان ،نهاد،سازمانی کم بیاورد، اولین کاری که می کند یقه تولید کننده را می گیرد چرا که تولید مقابل چشمان این دستگاه ها است،به عنوان مثال وقتی که در بحث آب، گاز، برق و… در کشور دچار کاستی می شویم اولین کار این است که آب، برق و گاز تولید کنندگان قطع می شود در حالی که قطع برق در تابستان و کمبود گاز به ضرر تولید تمام می شود. به طوریکه اگر دو روز برق نداشته باشیم ۳۳ درصد از راندمان تولید باید کاهش یابد.

 

صرفه جویی 40 درصدی در مصرف انرژی با استفاده از سیستم گرمایش از کف

مدیر عامل شرکت سوپر پایپ همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه طبق بررسی های صورت گرفته استفاده از سیستم گرمایش از کف تا ۴۰ درصد صرفه جویی انرژی در پی خواهد داشت اذعان داشت: تمام تلاش ما این است که به دلیل اینکه انرژی در کشورهای اروپایی گران است و این کشورها استفاده از سیستم گرمایش از کف را در دستور کار خود دارند محصولات خود را به جای اینکه در داخل تولید و صادر کنیم در کشورهای همسایه تولید و به آنها ارائه کنیم.

یوسفی در خصوص ساختمانهای هدف سیستم های گرمایش از کف نیز توضیح داد و افزود: سیستم های گرمایش از کف در ساختمان های لاکچری و به خصوص مناطق ۱، ۲ و ۳ تهران مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت که ۸۵ درصد سهم این سیستم را در اختیار خود داریم. البته در سایر ساختمان ها که ارزش کمتری دارند و پارامترهای مهندسی ارزش دارد سوپرپایپ سهم اصلی را دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه سوپرپایپ برای ۲۵ هزار مدرسه و ۵۰۰ بیمارستان توانسته است سیستم گرمایش از کف را ایجاد کند تاکید کرد: با توجه به جنگ روسیه تغییرات زیادی در انرژی رخ می دهد و اروپا به دنبال جایگزین کردن هیدروژن به جای گاز طبیعی است پس تمام این موارد نیازمند تکنولوژی جدید است.

 

ارزانی سبب شده که انگیزه ای برای مدیریت مصرف انرژی نداشته باشیم

در ادامه این نشست مهدی یوسفی مدیر فروش و بازاریابی سوپرپایپ نیز افزود: انگیزه اروپایی ها در مدیریت مصرف انرژی بسیار بالا است و ریشه این مساله ناشی از آن است که انرژی در آن جا گران است،اما  در ایران پول انرژی پرداخت نمی شود و در نتیجه چون پول انرژی نمی دهیم به دنبال صرفه جویی انرژی نیز نمی رویم.

وی خاطر نشان ساخت: تا زمانی که انرژی در ایران ارزان است کسی هم به دنبال صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان ها نمی رود. پس ارزان بودن انرژی باعث نمی شود تا سیستم گرمایش از کف مورد استقبال زیاد از سوی سازندگان و مصرف کنندگان قرار بگیرد.

یوسفی با ذکر مثالی اظهار داشت: استفاده از سیستم گرمایش از کف در صنعت ساختمان کره جنوبی بسیار بالا است چرا که در این کشور صرفه جویی در مصرف انرژی انگیزه بالایی دارد.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ساختمان آنلاین درخصوص سهم این شرکت در بازارهای بین المللی نیز گفت:ما در خارج از کشور تولید داریم و بنابراین تقریبا صادرات ما از ایران کمتر است و بیشتر در منطقه تولید می شود و پروژه های خوبی در حال اجرا است

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا