اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

حتی یک دهم وعده‌های دولت در بخش مسکن محقق نشده است

نماینده مجلس ضمن انتقاد از عهدشکنی دولت در بخش مسکن و عدم تحقق وعده ها در این زمینه گفت: دولت در واگذاری زمین مته به خشخاش می گذارد.

در گفتگویی با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین، حجت الاسلام جواد نیک بین، نماینده مجلس، به نقض وعده‌های دولت در زمینه ساخت مسکن اشاره کرده است.

وی بیان کرده است که طبق قانون جهش تولید مسکن، دولت متعهد شده بود هر ساله یک میلیون واحد مسکونی بسازد، اما پس از دو سال از عمر دولت سیزدهم، حتی به یک دهم این هدف نرسیده است.

نیک بین اعلام کرده است که در حوزه انتخابیه خود، که شامل شهرهای کاشمر و بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ است، هیچ واحد مسکونی به مردم تحویل داده نشده است. وی تأکید کرده است که عدم پیگیری تعهدات دولت در بخش مسکن به دلیل نقص در مدیریت مربوطه در شهرستان‌ها، استان‌ها و وزارتخانه‌ها بوجود آمده است.

وی اظهار داشته است که دولت در امور واگذاری زمین و تسهیلات مالی، تأخیرهای زیادی داشته است. این وضعیت نشان می‌دهد که دولت در اجرای سیاست‌های مسکن به مشکل برخورده است.

وی بیان کرده است که دولت باید به تعهداتی که در بخش مسکن داده است عمل کند. در صورت وجود نقص در قوانین مربوط به مسکن، مجلس در جایگاه نظارتی خود وظیفه دارد تا اقدامات لازم را انجام دهد و اصلاحات مورد نیاز را به عمل آورد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا