اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

گلایه‌مندی‌های مردم از دولت در بخش مسکن به حق است

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه قاطبه دولت برای حل بحران مسکن پای کار هستند در عین حال تاکید کرد: اما این امر به معنای آن نیست که تمام مشکلات بخش مسکن حل شده است.

آقای مجتبی یوسفی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت:
وظیفه مجلس شورای اسلامی بوده است که به مشکلات مردم توجه ویژه داشته باشد، مسکن هم از جمله مولفه هایی است که در حال حاضر در سبد هزینه خانوار نقش مهمی دارد.

وی گفت: این مجلس سه قانون مهم شامل قانون جهش تولید مسکن، قانون مالیات بر خانه های خالی و قانون ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن را با هدف افزایش عرضه تولید، مبارزه با سوداگری مسکن و ساماندهی بازار اجاره بها تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه قوانین سه گانه مذکور حاکی از آن است که مجلس در حوزه قانون گذاری در بخش مسکن اقدامات لازم را انجام داده است خاطرنشان ساخت: بنده از عملکرد دولت در بخش مسکن طی  دوسال  گذشته قدر دانی می کنم، البته این امر به این معنا نیست که مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما به هرحال قاطبه دولت پای کار هستند.

یوسفی تاکید کرد: در دولت سیزدهم هشت جلسه شورای عالی مسکن برگزار شد و این در حالی است که در دولت گذشته جمعا دو جلسه شورای عالی مسکن برگزار شد.
.
عضو هیات رئیسه مجلس اذعان داشت: در حال حاضر طرح نهضت ملی مسکن بر روی ریل ساخت و ساز قرار گرفته است و بسیاری از مشکلات مربوط به تامین مالی پروژه ها مرتفع شده است.

وی تصریح کرد: در برخی از نقاط از افزایش بی رویه قیمت مسکن ممانعت به عمل آمد اما این امر به معنای آن نیست که مشکل مسکن کامل حل شده است، گلایه های مردم در بخش مسکن به حق است. البته آهنگ حرکت دولت در بخش مسکن رو به رشد است اما سرعتش را باید بیشتر کند

یوسفی به چگونگی مداخله دولت در بخش مسکن اشاره کرد و اذعان داشت: مداخله دولت در بخش مسکن باید در قالب تنظیم گری، تسهیل گری و حکمرانی باشد و دولت نباید در بخش مسکن تصدی گری کند.

وی با  تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت مسکن در برخی از نقاط کشور به ثبات نسبی رسیده است اظهار داشت: دولت در حل مشکل بخش مسکن اهتمام ویژه ای دارد و مجلس هم آماده است که در کنار دولت، نسبت به رفع موانع حوزه مسکن اقدام کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا