اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بحران مسکن ریشه در کم‌کاری دولت‌های قبل دارد

مشاور رئیس جمهور ریشه بحران مسکن را ناشی از کم کاری دولتهای گذشته ارزیابی کرد و در عین حال تاکید کرد: در دهه 90 باید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته می شد در حالی که  سالی 300 هزار مسکن ساخته شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین «ابوالقاسم دولابی» در حاشیه بازدید از «نمایشگاه روایت خدمت» درباره اقدامات دولت در حوزه تأمین مسکن به خبرنگار ساختمان آنلاین گفت: قرار است در این دولت سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود؛ تاکنون ساخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن آغاز شده و در برخی استان‌ها پیشرفت خوبی داشته‌ایم. دولت علاوه بر ساخت مسکن جدید، در زمینه مسکن روستایی، بافت فرسوده و شهر جدید هم اقدامات خوبی انجام داده و وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت ۲۵ شهر ساحلی جدید است.

وی افزود: اگر امروز دچار بحران در قیمت مسکن هستیم به دلیل کم‌کاری‌های گذشته است. در دهه ۹۰ باید سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد اما سالی ۳۰۰ هزار واحد ساخته شد؛ لذا حدود ۵ میلیون مسکن کم داریم که با افزایش تولید مسکن این معضل تا حدودی مرتفع خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا