اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

کندی نوسازی بافت‌های فرسوده با حذف بنگاه‌داران از بازار پیش فروش

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: همزمان با خروج مشاوران املاک از بازار پیش فروش مسکن شاهد کند شدن روند نوسازی بافت های فرسوده در کشور هستیم.

داود بیگی نژاد، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین، با بیان اینکه بازار مسکن تابع عرضه و تقاضا است و طی چند سال گذشته بازار مسکن از حالت سرمایه ای خارج و به سمت بازار مصرفی هدایت شده است گفت: بنابراین هدایت سرمایه ها به سمت بازارساخت و ساز و تولید مسکن خود می تواند یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه مسکن برای کنترل بازار باشد.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک کشور با اشاره به اینکه دولت باید در حوزه بافت های فرسوده به صورت قوی تر ورود کند گفت: متاسفانه در سال های گذشته خروج مشاوران املاک از حوزه پیش فروش مسکن باعث شده که نوسازی بافت های فرسوده به درستی اجرا نشود. این امر در حالی است که با توجه به آنکه تمامی زیر ساخت های روبنایی و زیربنایی در بافتهای فرسوده وجود دارد، دولت نباید سیاستهایی را در پیش بگیرد که سبب کند شدن بهسازی در بافتهای فرسوده شود.

بیگی نژاد در خصوص این موضوع که آیا انعقاد قرارداد اجاره در سامانه املاک و اسکان می تواند بازار اجاره را آرام کند یا خیر اعلام کرد: در دنیا همواره تخصص حرف اول را می زند و در حال حاضر این سامانه به صورت پایلوت و آزمایشی فعالیت می کند بنابراین بهتر است که دولت در ابتدا ساماندهی مشاوران املاک را در دستور کار خود قرار دهد چراکه تضمین های قراردادی که مشاوران املاک در قراردادهای اجاره انجام میدهند باعث جلوگیری از بسیاری از مشکلات در این بخش می شود.

او اظهار کرد: کمیسیون های مشاوران املاک هزینه های چندانی را در سبد خانوارها ایجاد نمیکند واز سوی دیگر این اقدام دولت برای انعقاد قرارداد در سامانه املاک و اسکان زمینه ساز تولید و عرضه مسکن نمی شود بنابراین این اقدام تاثیری در بازار مسکن ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا