اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

نوسازی بافت‌های فرسوده امسال به ۲۰۰ هزار واحد می‌رسد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: امسال برای ساخت و نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق بافت های فرسوده شهرهای مختلف برنامه ریزی کرده ایم که البته تسریع اجرای آن منوط به همکاری بانک ها است.

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین، با بیان اینکه در جلسه چند روز گذشته شورای عالی مسکن که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد بر نوسازی بافت‌های فرسوده و تسریع در روند ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن تاکید شد گفت: برنامه شرکت بازآفرینی شهری امسال پر قدرت تر از سال گذشته اجرایی خواهد شد و امسال را برای نوسازی بافت فرسوده ۲۰۰ هزار واحد برنامه ریزی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه برنامه نوسازی بافت‌ها به تفکیک استان‌ها تعیین شده است اظهار کرد: تکالیف قانونی بانک‌ها برای مشارکت در این طرح که بخشی از سیاست کلان دولت سیزدهم است هم اجرایی شده است.

آیینی توضیح داد: موفقیت اجرای این طرح وابسته به همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و روان‌سازی اجرای طرح است که امیدواریم در سال جاری مشارکت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تقویت شود.

او بیان کرد: تسریع در روند صدور پروانه های ساختمانی توسط شهرداری یکی از اصلی ترین مواردی است که باید شهرداری ها آن را در دستور کار خود قرار دهند.

بر اساس این گزارش روز پنج شنبه ششمین جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد که در این جلسه بر نوسازی و اجرای طرح بازآفرینی شهری تاکید و اعلام شد که باید امسال همکاری شهرداری برای صدور پروانه های ساختمانی در کوتاه ترین زمان افزایش یابد و همچنين بر همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات تاکید شد چرا که پیش از این همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات به ویژه نوسازی بافت های فرسوده بسیار ضعیف بوده و همین امر باعث شد که رئیس‌جمهور اولتیماتوم نهایی به این بخش بدهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا