اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند مدیریت یکپارچه و همگن است

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه حل معضل بافتهای فرسوده در گرو مدیریت یکپارچه و همگن است گفت: ساخت سالانه ۸۰۰ هزار واحد مسکن شهری در برنامه دولت قرار دارد که بخشی از این واحدها را می شود در قالب نوسازی بافت های فرسوده اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین،  روز گذشته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از شناسایی بافت‌های فرسوده و همچنین ارائه بسته های تشویقی به سازندگان و همچنین مالکان بافت های فرسوده خبر داد و اعلام کرد که برای اجرای طرح نوسازی بافت های فرسوده تهاتر زمین و همچنین طرح کلید به کلید را مجدد راه اندازی کرده ایم تا از این طریق بتوانیم روند نوسازی بافت های فرسوده تسریع کنیم.

در همین رابطه غزال راهب، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین با اشاره به اینکه سالانه ساخت حدود 800 هزار واحد مسکن شهری در برنامه دولت قرار دارد، در خصوص راهکارهای افزایش مشارکت مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده اعلام کرد: حل مساله مسکن در بافت‌های فرسوده فراتر از موضوع کالبدی و نیازمند مدیریت یکپارچه و همگن است.

راهب سهم نوسازی بافت‌های فرسوده را مطابق با قانون جهش تولید مسکن سالانه ۳۰۰ هزار واحد برشمرد و افزود: هرگونه برنامه‌ریزی در بافت‌های فرسوده به دلیل تنوع بافت‌ها نیازمند پیوند با بستر و ظرفیت‌های محیطی است و در کنار مشارکت مردم شکل می‌گیرد‌.

وی بر ارتقای کیفیت نوسازی بافت فرسوده تاکید کرد و افزود: توانمندسازی و ارایه اختیار به حکمروایی محلی نقشی موثر در بازآفرینی شهری و نوسازی محله‌ها و بافت‌های فرسوده دارد.

بر اساس این گزارش ۵۴۰۰ محله در کشور وجود دارد که نوسازی آنها باید در اولویت قرار گیرد و بیشترین بافت‌های فرسوده هم در حال حاضر در شهرهای خراسان، اصفهان و تهران قرار دارد که اجرای این طرح در این شهرها باید در اولویت قرار گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا