اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

متقاضیان برای دریافت سند در بافت‌های فرسوده تا آخرین روز سال فرصت دارند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات و سند تا ۲۹ اسفند ماه فرصت دارند.

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ساختمان آنلاین، با بیان اینکه متقاضیان دارای اراضی در محدوده راه و شهرسازی تا ۲۹ اسفند ماه فرصت دارند اقدام به تهیه سند کنند گفت: متقاضیان می توانند تا پایان اسفند طبق قانون از اين فرصت استفاده کنند.

او ادامه داد: سند مالکیت می‌تواند به عنوان ابزاری این محدوده ها را به حوزه اقتصادی کشور متصل کند متقاضیان از طریق اسناد مالکیت در این محدوده از طریق منابع بانکی می‌توانند واحدهای فرسوده خود را مرمت‌، مقاوم‌سازی و نوسازی کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه مالکان واحدهای مسکونی اراضی تصرفی متعلق به دولت که قبل از سال ۱۳۹۴ و مطابق توسعه شهری واحد خود را ساخته باشند، می‌توانند برای دریافت سند مالکیت اقدام کنند، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ارایه تسهیلات بافت فرسوده شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران نسبت به دریافت سند مالکیت ملک خود اقدام کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر در سامانه ارائه تسهیلات بافت فرسوده ثبت نام کنند.

براساس این گزارش طبق آئین‌نامه اجرائی بند «ک» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری برای اعطای سند به املاک تصرفی با اولویت سکونتگاه‌های غیررسمی در دستور کار قرار گرفته است وموضوع این است که در سکونتگاه‌های غیررسمی عمده اراضی، تصرفی یا قولنامه‌ای است و امکان استفاده از فضای رسمی اقتصاد کشور را ندارند.

مقرر شده است صاحبان املاک در اراضی تصرفی دولتی با پرداخت قیمت کارشناسی، صاحب زمینی که در آن واحد مسکونی ساخته‌اند، شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا