اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بی اعتمادی مردم به سازنده‌ها، نقطه کور بافت‌های فرسوده است

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه بی اعتمادی مردم به سازنده ها نقطه کور روند بازآفرینی بافت‌های فرسوده است در عین حال نسبت به عدم همکاری بانک‌ها در این زمینه به بهانه نبود اعتبار انتقاد کرد.

سید مهدی هدایت در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین در پاسخ به این سوال که بسته های تشویقی نوسازی چه اثری بر روی چرخه احیای بافت‌های فرسوده به جای گذاشته است اظهار داشت: هر چند که ابلاغ بسته تشویقی مربوط به بافت‌های فرسوده به مناطق شهرداری تهران اثر مثبتی داشته و سبب شده است که حجم مراجعات مردمی و تشکیل پرونده ها افزایش چشمگیری نسبت به گذشته داشته باشد اما تحقق اهداف مورد نظر نیاز به مکمل هایی نظیر ارایه تسهیلات و همراهی دولت در بخش تکمیل زیرساخت‌ها دارد.

وی بسته تشویقی مربوط به بافت‌های فرسوده را راهکار موفقی برای رونق این بافت‌ها ارزیابی کرد و در عین تاکید کرد: نظام بانکی باید در روند احیای بافت‌های فرسوده همکاری و تعامل لازم را داشته باشد، البته همکاری بانک‌ها یک الزام قانونی است چرا که بر اساس قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها باید بخشی از تسهیلات خود را به بافت‌های فرسوده ارایه دهند.

این مقام مسئول به بیان برخی از مشکلات در روند احیای بافت‌های فرسوده پرداخت و خاطر نشان ساخت: بسیاری از مجموعه ها و دستگاه های خدمات رسان به بهانه نبود اعتبار در احیای بافت‌های فرسوده همکاری نمی کنند. به عنوان مثال در برخی از مناطق به دلیل وجود تیرهای برق، امکان تردد تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی وجود ندارد، یا دستگاه هایی نظیر آموزش و پرورش و وزارت نیرو به تعهدات خود به دلیل عدم تامین اعتبار عمل نمی کنند.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: باید تمامی دستگاه های مسئول در امر احیای بافت‌های فرسوده پای کار بیایند تا روند بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری رونق بگیرد. از سوی دیگر تجربه ثابت کرده است که بین بازارهای سرمایه گذاری، مسکن همیشه از امنیت بالاتری نسبت به سایر بازارها برای سرمایه گذاری برخوردار است و سرمایه گذاری در این بازار با سود بیشتری همراه است.

هدایت تصریح کرد: در روند احیای بافت‌های فرسوده یک نقطه کوری داریم و آن هم بی اعتمادی مردم به سازنده هاست و برای رفع این مشکل لازم است که یکسری از مجموعه ها پای کار بیایند و بین مردم و سازنده اعتماد ایجاد کنند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا