اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

واگذاری اراضی مرغوب با نرخ دولتی به مردم، سبب بهبود بازار مسکن می‌شود

نماینده مجلس با بیان اینکه دلیل افزایش تصاعدی قیمت مسکن نامعادله عرضه و تقاضای مسکن است اظهار داشت: مطابق قانون اساسی دولتها مکلف به ساخت مسکن هستند و باید مشخص شود که در دولتهای گذشته چه در زمان دولت روحانی و چه دولت احمدی نژاد چه میزان به این تکلیف قانونی عمل شده است.

جلال رشیدی کوچی، ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: به دلیل عدم تولید مسکن در دولتهای گذشته، بین عرضه و تقاضای مسکن شکاف ایجاد شده و همین مساله سبب تشدید قیمتها در بخش مسکن شده است.

نماینده مجلس همچنین ادعای دولت در بخش مسکن مبنی برتولید یک میلیون واحد مسکونی در سال را رد کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه زیرساختها و منابع لازم موجود نیست، بنابراین امکان تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال وجود ندارد.

رشیدی کوچی به ارایه راهکاری برای حل بحران مسکن پرداخت و تـوضیح داد: دولت به جای ساخت مسکن، بهتر است اراضی مرغوب را با نرخ دولتی در اختیار مردم قرار دهد تا مردم خودشان اقدام به ساخت و ساز کنند.درقالب این مکانیزم دولت مداخله ای در ساخت نخواهد داشت و فقط تسهیل گری خواهد کرد.

نماینده مجلس تاکید کرد: این راهکار میتواند نقش تعیین کننده و موثری در میان مدت در کنترل قیمت مسکن داشته باشد.
نماینده مجلس در همین حال برلزوم اجرای سیاستهای مالیاتی به عنوان یک سازوکار موثر برای ساماندهی بازار مسکن تاکید کرد و اظهار داشت: اگر دولت سیاست اخذ مالیات از خانه های خالی را به درستی اجرایی کند، این راهکار در کنار واگذاری اراضی مرغوب به مردم، می تواند در بهبود اوضاع بازار مسکن موثر باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا