اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

تقاضاهای سوداگرانه پاشنه آشیل بازار مسکن است

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: توجه به اینکه مسکن بزرگترین سهم را دارد لازم است که کنترل هزینه های مسکن و جلوگیری از ورود تقاضا های سوداگرانه صورت بگیرد.

فرشید ایلاتی، کارشناس مسکن در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین، در خصوص شعار امسال و رشد تولید و مهار تورم گفت: بحث ساخت مسکن با شعار امسال مطابقت دارد چرا که دولت در حال حاضر به دنبال رشد تولید به ویژه مسکن است و به طور همزمان دو هدف را دنبال میکند.
او ادامه داد: با توجه به آنکه مسکن بخش بالایی از سبد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد بنابراین از این ناحیه خانواده دچار تورم خواهد شد که باید دولت در این حوزه ورود کرده و اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

ایلاتی توضیح داد: اگر ما بتوانیم مسکن ملکی را تهیه کنیم این باعث میشود که خانواده ها از نظر تورم و مشخصا تورم در حوزه مسکن ایمن باشند و مقاومت اقتصادی لازم را داشته باشد.

این کارشناس مسکن اظهار کرد : بخش مسکن به دلیل اینکه ضرایب پسینی و پیشینی بالایی با صنایع قبل و هنگام و بعد از خودش دارد به دلیل این ضرایب بالا یک لوکوموتیو اقتصادی نامیده میشود در نتیجه با رونق در این حوزه ما شاهد افزایش تولید و رشد اقتصادی در سایر بخش ها خواهیم بود.

ایلاتی با بیان اینکه دولت با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن را هم در دستور کار دارد باید با شتاب بیشتری برنامه های خود را عملی کند تا رهنمود های رهبری را تحقق ببخشند افزود: با توجه به اینکه مسکن بزرگترین سهم را دارد لازم است که کنترل هزینه های مسکن و جلوگیری از ورود تقاضا های سوداگرانه صورت بگیرد .

این کارشناس مسکن تاکید کرد: مالیات بر عایدی مسکن هم خوشبختانه تصویب شده است بنابراین باید امسال این طرح با قدرت آغاز شود و از ناحیه کنترل تقاضا به بخش مسکن کمک کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا