اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

آیا ویلایی‌سازی انحصار در بازار مسکن ایجاد می‌کند؟

در حالی دولت طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی را در دستور کار خود قرار داده است که بسیاری از کارشناسان معتقدند این طرح انحصار در بازار مسکن ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین یکی از برنامه های دولت برای کنترل بازار مسکن برنامه های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است که یکی از این برنامه ها طرح نهضت ملی مسکن است که دولت قصد دارد بخش عمده ای از این واحدها را در قالب واحدهای ویلایی به متقاضیان تحویل دهد.
براساس این گزارش در استان تهران یکی از شهرهای که در حال ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی است مربوط به شهر ایوانکی است که تاکنون پیشرفت بسیار خوبی داشته است و خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به ساختمان آنلاین گفت‌: استقبال متقاضیان برای ثبت نام در این شهر بسیار خوب بوده و میزان واریزی متقاضیان با ارسال پیامک تا به امروز قابل قبول بوده است.
او می گوید: در صورتی که‌ آورده متقاضیان متناسب با پیامک ارسال شده واریز شود سازندگان انگیزه بیشتری برای ادامه پروژه پیدا می‌کنند.
این در حالی است که برخی از کارشناسان اعلام می‌کنند که اين پروژه ها در قالب طرح ویلایی سازی به صورت انحصاری خواهد بود و استقبال متقاضیان به سمت پروژه های مسکن مهر  بیشتر خواهد شد.
در همین رابطه فرهاد بیضایی کارشناس مسکن به ساختمان آنلاین  گفت: طرح انحصاری و راهبرد اشتباه خودرو در طرح مسکن نهضت ملی هم  درحال تکرار است.
او می گوید: طرح انحصاری دولتی مسکن بدون توجه به تنوع نیازهای متقاضیان، گمان می‌کند با ویلایی کردن پلتفرم مسکن مهر استقبال مردم به این طرح را افزایش خواهد داد‌، در حالی‌که مشکلات اساسی پلتفرم مسکن‌ مهر همچون انتخاب زمین های بی کیفیت و دور افتاده، فقدان خدمات زیربنایی و روبنایی همچنان پابرجاست.
براساس این گزارش حال با توجه به این چنین مشکلات در حوزه مسکن باید دولت برنامه ریزی کامل و تنوع را در اجرای این طرح ها در دستور کار خود قرار دهد تا متقاضیان در این بخش دچار مشکل نشوند.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا