اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

عقب نشینی فروشندگان از بازار مسکن

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: با توجه به رشد قیمت مسکن بسیاری از فروشندگان از بازار مسکن عقب نشینی کرده اند.

سعید لطفی عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه بازار مسکن در کشور رها شده و در آینده ما شاهد رشد چشم گیر قیمت ها خواهیم بود گفت: هیچ ثبات قیمتی در بازار طلا و ارز وجود ندارد و همین امر خود در حوزه قیمتی مسکن اثر گذار خواهد بود.

او ادامه داد: در این بازار رها شده واقعا فروشنده واقعی نمیبینیم و از سوی دیگر این بازار نیم نگاهی به قیمت دلار دارد و همین امر باعث شده که نهادها و مصالح ساختمانی افزایش قیمت داشته باشند.

او اظهار کرد: برای بازار مسکن دولت باید یک نظارتی داشته باشد و در صورتی که تولید مسکن سالیانه یک میلیون ساخت صورت گیرد بر بازار مسکن بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور تاکید کرد: با ادامه چنین سیاست هایی تا اسفند ماه شاهد افزایش قیمتی خواهیم بود و در صورتی که دولت تورم را کنترل نکند همچنان فروشنده ها برای فروش دست نگه داشته اند و فروشنده ها از بازار مسکن عقب کشیده اند.

او بیان کرد: عرضه و تولید در بازار مسکن با رخداد تورمی که داریم و رکود تورمی که در بازار وجود دارد با رشد و جهش مسکن روبرو خواهد بود.

لطفی یادآور شد: در صورتی که نوسازی و تولید وعرضه و تقاضا افزایش یابد بازار مسکن به ثبات خواهد رسید.
او بیان کرد؛ با افزایش عرضه مسکن و تقاصا قیمت ها کنترل و قیمت نهاده های ساختمانی هم در این بازار کنترل می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام و احترام
    تا زمانی که تعداد بسیار زیاد خانه های خالی به چرخه مصرف وارد نشود و مسکن از حالت سرمایه ای به حالت مصرفی تبدیل نشود ، هرچقدر هم که تولید مسکن زیاد شود باز هم مشکلی حل نمیشود و این مسکن های جدید هم به خانه های خالی قبلی اضافه میشود.

    ** تنها راه حل مشکل مسکن تبدیل مسکن از حالت سرمایه ای به حالت مصرفی است ، کاری که در بسیاری کشورها انجام شده و نتیجه بخش هم بوده است **

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا