اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

طرح فروش متری اثر معکوس بر بازار مسکن دارد

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: فروش متری مسکن باعث سرمایه ای شدن بازار و اثر معکوس بر بازار مسکن که زمینه ساز افزایش قیمت می شود خواهد داشت.

ایرج رهبر رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین  با بیان اینکه فروش متری مسکن از دوران وزیر مسکن سابق عبدالعلی زاده مطرح شده بود که حدود ۲۰ سال پیش می شود و در آن دوران هم این طرح با شکست روبرو شده بود گفت: انبوه سازان و سازندگان واحدهای مسکونی هیچ تمایلی به اجرای این طرح ندارند و همواره مخالف بودند چرا که این طرح چیزی به جز سرمایه ای شدن مسکن ندارند.
او ادامه داد: بازار مسکن در حال حاضر نیاز به یک برنامه ریزی مناسب برای تولید از طریق بخش خصوصی دارد اما متاسفانه شاهد آن هستیم که این بازار با اجرایی شدن این طرح دارد به سمت سرمایه ای شدن هدایت می شود و از بازار مصرفی فاصله می گیرد.
رهبر بیان کرد: با فروش متری مسکن هیچ فردی نمی تواند صاحبخانه شود چراکه بعد از خرید دو متر از یک پروژه باید به سراغ پروژه دیگری برود چراکه پروژه های در بورس به سرعت عرضه شده و فروخته می شوند و از سوی دیگر عرضه کنندگان این پروژه ها هم همواره سرمایه گذار هستند که همواره به دنبال کسب سود و در آمد هستند.
رییس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران تاکید کرد: اجرای این طرح نه تنها به بازار مسکن هیچ کمکی نمی کند بلکه اثر معکوس هم بر بازار مسکن می گذارد و با بورسی شدن این بازار ما شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا