اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

راهکار پیشنهادی یک کارشناس برای کنترل بازار اجاره توسط شهرداری تهران

یک کارشناس مسکن ضمن استقبال از برنامه شهرداری تهران برای ورود به حوزه اجاره داری در عین حال به بیان راهکاری برای تحقق این امر پرداخت و گفت: شهرداری تهران در قبال حق توسعه ای که به سازندگان ارایه می دهد، پیش شرطهایی را به مجوزهای ساخت الحاق کند که به موجب آن سازندگان و مالکان ملزم شوند در یک بازه زمانی مشخص،املاک خود را به نفع بازار اجاره در اختیار شهرداری قرار دهند.

فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین، ضمن بیان مطلب فوق گفت: شهرداری می تواند ما به ازای حق توسعه ای که به سازندگان ارایه می دهد، یک قیودی را به مجوزهای ساخت پیوست کند که در جهت تنظیم گری بازار مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

وی در توضیح این مکانیزم اظهار داشت: به عنوان مثال شهرداری تهران در قبال حق توسعه شهر، مالک یا سازنده را ملزم کند، واحدی که ساخته می شود در یک بازه زمانی مشخصی، مثلا یک تا دو سال در اختیار شهرداری باشد، تا شهرداری این واحدها را به بازار اجاره عرضه شود.

ایلاتی تاکید کرد: در واقع شهرداری تهران می تواند، این واحدها را به نسبت میانگین نرخ اجاره منطقه، با نرخ پایین تری، مثلا ده درصد پایین تر از قیمت های منطقه در اختیار موجران قرار دهد.

کارشناس مسکن خاطر نشان ساخت: در عمل پس از گذشت مدتی، به واسطه سازوکار یاد شده،شهرداری می تواند در حد توان خود در تنظیم گری و کنترل بازار اجاره بهای مسکن نقش آفرین باشد. لذا ما از مسوولان شهرداری تهران، انتظار داریم که این پیشنهاد را بررسی کنند تا در فصل بعدی اجاره، این امکان فراهم شود که از حضور شهرداری تهران در بازار اجاره مسکن بهره مند شویم.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا