اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

جزییات طرح پیشنهادی مجلس برای تنظیم بازار اجاره

در حالی که هر بار وعده و وعید های مختلفی دولت برای کنترل بازار اجاره مسکن می دهد این بار مجلس برای کنترل سوداگری و کنترل نرخ اجاره بها در این بازار ورود کرده است‌.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین،  بازار اجاره مسکن یکی از مهم ترین بازارهای اقتصادی کشور به شمار می رود و با توجه به آنکه در حال حاضر همزمان با افزایش نرخ تورم و شرایط اقتصادی نرخ های اجاره در نیمه دوم سال هم با رشد چند برابری مواجه شده است و هرسال هم دولت برای کنترل این بازار وعده و وعید های بسیاری می دهد اما اینبار برای کنترل نرخ ها در این بازار مجلس وارد عمل شده و برای جلوگیری از سوداگری در این بازار دست به کار شده است، به طوری که بررسی طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی امروز در مجلس در دستور کار خود قرار داده است.

گفتنی است طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی با حضور وزارت راه‌وشهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونت راهبردی قوه قضائیه و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در کمیسیون عمران بررسی می‌شود.

در همین رابطه اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس به ساختمان آنلاین گفت: برای کنترل بازار اجاره مسکن در سال آینده طرح دو فوریتی از جمله تغییر نرخ حق الزحمه مشاوران املاک و ثبت نام تمامی مالکان در سامانه املاک و اسکان و جلوگیری از ورود دلالان و سوداگران به بازار مسکن تنظیم شده است.

او می گوید: با اجرایی شدن این طرح بازار اجاره و سوداگری که تاکنون در بازار اجاره مسکن شاهد آن بودیم به سرعت کاهش خواهد یافت.

براساس این گزارش بازار اجاره تاکنون فراز و نشیب های بسیاری دیده و تاکنون هم وعده و وعید های بسیاری برای کنترل قیمت های آن داده شده است اما با توجه آنکه در این بازار حضور دلالان و سوداگران بسیار قدرتمند تر بوده است بنابراین باید دید که با اجرایی شدن این قانون، بازار اجاره مسکن تا چه میزان سامان پیدا میکند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا