اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

طرح کنترل اجاره‌بها، تبلیغاتی و غیرکارشناسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی شتاب زده تنظیم شده است و همانند سایر قوانین مصوب غیرکارشناسی است و جنبه تبلیغاتی دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین، اخیرا محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌بها املاک مسکونی گفت: هیچ خلا قانونی در حوزه مسکن وجود ندارد و همه قوانین مورد نیاز برای ساخت و کنترل قیمت مسکن در اختیار دولت است

وی تاکید کرد: در مجلس قانون مالیات بر خانه‌های خالی را مصوب کردیم تا به عرضه خانه‌های‌های خالی از سکنه به بازار کمک کند؛ همچنین قانون جهش تولید مسکن را مصوب کردیم تا بر اساس آن ۴ میلیون واحد مسکونی ساخته و تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار مسکن برقرار شود؛ قانون سومی که در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفت و مواد باقی مانده نیز تصویب شد، در حوزه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها است.

اما اظهارات رئیس کمیسیون عمران مجلس در حالی است که جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی را غیر کارشناسی ارزیابی و تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از کارهایی که مجلس یازدهم انجام می هند، شتابزده و غیرکارشناسی است و جنبه تبلیغاتی دارد و طرح کنترل اجاره بها هم جزء همین موارد است.

این نماینده مجلس خاطر نشان ساخت: بسیاری از طرح ها به سرعت نوشته می شوند، به سرعت به صحن آورده می شوند و عجولانه رفع ایراد و بررسی و تصویب می شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: لذا از هیات رییسه محترم مجلس، تقاضا دارم که اجازه دهند نمایندگان مجلس با فرصت و دقت بیشتری طرح ها را بررسی کنند و سپس به شور و بررسی بگذارند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا