بلاگروش های اجرا و ساخت

سیستم قالب میزی داربستی

سیستم قالب میزی داربستی :

سیستم قالب میزی داربستی جهت قالب بندی دال های بتنی تخت و اجرای سقف های وسیع و مرتفع بخصوص انواع سازه های بلند مرتبه مورد استفاده قرار می گیرد .
در این نوع سیستم رویه مونتاژ شده قالب بر روی سیستم داربست قرار گرفته و به آن مهار می گردد.با افزایش و یا کاهش پایه های عمودی، مهارتهای افقی و جانبی ، می توان قالب میزی داربستی را برای ارتفاعات مختلف و تحمل بارهای متفاوت تنظیم نمود .
با به کار گیری از این سیستم اجرای عملیات قالب بندی سقف به دلیل سرعت بالای نصب ، سادگی اتصالات و اجزاء، سبکی وزن قطعات و جابه جایی آسان ، بسیار بالاتر بوده و کیفیت سطوح تمام شده بتن به علت استفاده از رویه پلای وود بسیار با کیفیت و یکنواخت می باشد .
قالب های میزی داربستی در مرحله شروع پروژه به صورت یکپارچه نصب شده و بدون مونتاژ مجدد تا انتهای اجرای سازه بتن استفاده می گردند .
پس از بتن ریزی سقف ، قالب به سادگی توسط چرخ های مخصوصی که به پایه های سیستم داربست نصب می باشد به لبه سقف منتقل شده و سپس توسط جرثقیل به طبقه بعدی منتقل می گردد.
توسط چنگال مخصوصی که به قالب میزی داربستی متصل می گردد،جابجایی یکپارچه سیستم قالب در ارتفاع و طبقات مختلف بوسیله جرثقیل به راحتی و در کوتاه ترین زمان امکان پذیر می باشد .

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا