بلاگتجهیزات و ماشین آلات ساختمانی

ویژگی های که “باید ” برای اندازه گیری فاصله ی لیزری، داشته باشید

ویژگی های که “باید ” برای اندازه گیری فاصله ی لیزری، داشته باشد

خوب، من شرط می بندم که می دانم، چه فکری می کنید: از یک شرکتی که لیزر Distance Meter – LDM را خریداری  کند، سوال کنید، برای خرید یک LDM ، دنبال چه چیزی میگردید، مانند درخواست یک فروشنده خودروی  استفاده شده در فروشگاه خود.

پس چرا باید به من گوش کنی؟

من در آزمایشگاه مشغول کار بر روی پروژه دیگری بودم که مهندسان Leica Geosystems اولین LDM را در اوایل دهه ۹۰ اختراع کردند. من فکر کردم، “این شسته و رفته است، اما چه کسی جرات میکند، یکی را خریداری کند؟” ۱۰ سال بعد من مدیر فروش جهانی Leica DISTO بودم. من تا کنون با طراحی، تولید و توزیع این ابزارهای جالب  مشغول بوده ام و می توانم تجربه ی دست اول،  در اختیار شما بگذارم، ان هم اینکه،  همه LDM ها یکسان نیستند.

از دیدگاه من، باید در LDM ،دنبال ۱۰ مورد اصلی گشت:

  1. رتبه بندی ایزو – هنگامی که شما در جستجوی LDM ها هستید، امتیاز ISO به شما کمک می کند تا سیب را با سیب مقایسه کنید. این مانند ۰-۶۰ بار، در بررسی گزارش خودروی مصرف کننده است: شما می دانید چه نوع عملکردی مورد انتظار است و همه به همان شیوه مورد قضاوت قرار می گیرند. گواهی دقیق – هنگامی که شما در حال خرید ابزار دقیق اندازه گیری هستید، چگونه می دانید که شرکت تولید کننده آن ، از دقیق بودن آن ، قبل از خروج از کارخانه ، مطمئن بوده است؟

به دنبال یک گواهی دقیق با اندازه گیری های واقعی LDM خود در محدوده کالیبراسیون باشید. این متفاوت از “گواهی انطباق” است که یک گواهی عمومی توسط یک مقام صلاحیتدار، میباشد، که کالا یا خدمات عرضه شده، مطابق با مشخصات مورد نیاز است.

این جالب است، اما من می خواهم ببینم که ابزار من دقیق است و اندازه گیری های واقعی چیست،  نه ابزار متوسطی  ​​که در آن ماه تولید می شود.

هر  LDM Leica، در محدوده ی کالیبراسیون، با فاصله متر مکعب مطلق دقیق ۵۰،۰۰۰ دلار (که ما نیز آن را تولید می کنیم) ،مورد آزمایش قرار می گیرد که معمولا توسط متولوجیست ها و مهندسان استفاده می شود. ADM ها برای ساخت مجموعه های فوق دقیق، مانند هواپیما و شتاب دهنده های ذره ای، استفاده می شود. اندازه گیری چیزی است که ما انجام می دهیم. اگر میخواهید شیرجه ی عمیق بزنید، این مقاله را با شرکت مشابه ما ، Metrology Hexagon ، چک کنید.

  1. بدون قطعات متحرک – اگر شما صدای کلیک -کلیک – کلیک – کلیک – هنگامی که دکمه LDM را فشار میدهید، بشنوید، در حال استفاده از فن آوری قدیمی تری هستید که بر اساس اصلی مشابه با شاتر مکانیکی در دوربین، قرار دارد.

یک کلیک LDM ،مانند یک گوشی هوشمند با شماره گیری دوار است. قطعات متحرک به احتمال زیاد بر اثر سقوط، شکسته می شوند و به عنوان یک ابزار «حالت جامد» قابل اعتماد نیستند. شما در حال خرید ابزاری با تکنولوژی بالا ،هستید، مطمئن شوید که آخرین تکنولوژی را دریافت می کنید.

  1. یک بخش پایانی خودکار یا هوشمند –

بسیاری از اندازه گیری های رایج مانند اندازه گیری یک درب یا پنجره و یا در سراسر فرم های پایه، جهت بررسی مربع بودن – اندازه گیری ها، مورب است که نیاز دارد، LDM خود را ، در گوشه، قرار دهید.

مشکل این است که ضخامت پایه ی یک LDM بدین معناست که شما نمیتوانید آن را به تمام گوشه ها برسانید، بنابراین اندازه گیری شما از فاصله ی بین پشت ابزار و دورترین فاصله از گوشه، خارج می شود. این راه حل، فلیپ کردن  فرمت است که به اندازه کافی نازک میباشد تا همه ی قسمت هارا ، به گوشه ها  برسانید. این علاوه بر پشت LDM ، نقطه پایانی LDM را به اندازه کافی باریک میکند تا  به سمت گوشه ها گسترش دهد، اما بسیار مهم است که دستگاه بداند، اکنون از نقطه ای که پشت پایه آن است، اندازه گیری می شود.

در برخی از LDM ها، شما باید به صورت دستی نقطه متحرک را حرکت دهید – فراموش کنید که مرحله و اندازه گیری های شما خاموش خواهد شد. به همین دلیل شما می خواهید قطعه پایانی اتوماتیک به مدار متصل شود، به طوری که هنگامی که مجددا ان را راه اندازی میکنید، به دستگاه بگوید که فاصله اندازه گیری شده باید با طول قسمت انتهایی اصلاح شود و شما مجبور نیستید در مورد آن فکر کنید.

  1. پیکربندی بوق – صدای آن باهوشانه نیست، اما صدایی است که به شما می گوید که اندازه گیری با موفقیت انجام شده است. چیزی کوچک، اما واقعا مفید است. اطمینان حاصل کنید که می توانید بوق را روشن یا خاموش کنید. بعضی از مدل های پیچیده تر حتی صدای بوق را وقتی دارید از زوایای جلو و عقب اندازه گیری میکنید، تغییر می دهند.
  2. نمایشگر نور پس زمینه- اگر شما در داخل خانه، زیاد اندازه گیری میکنید، یکی دیگر از چیزهای به ظاهر کوچک، اما مفید است. مدل های جدید، دارای سنسور کوچک عکس هستند که نور پس زمینه را به طور خودکار روشن و خاموش می کند.
  3. نرخ IP54-IP به معنای “حفاظت در مقابل” است که به معنی مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت، به زبان انگلیسی میباشد. برای “do-it-yourselfer” شما محصول IP40 (گرد و غبار و رطوبت bueno) را خواهید یافت.

برای طرفداران، هیچ چیز تحت IP54 – مقاوم در برابر گرد و غبار و مقاوم در برابر رطوبت، نخرید. شما می توانید گرد و غبار و یا مرطوب آن را مانند یک تمرین بی سیم، پاک کنیید. قبل از اینکه آن را در شرایطی قرار دهید، خشکش کنید.

اگر شما از LDM در سایت های شغلی فعال استفاده می کنید، IP65 را نگاه کنید، که به معنی محافظت از گرد و غبار و جت آب محافظت شده است. و هنگامی که می گویید “جت آب محافظت شده” منظور ما این است که  بررسی کنید، چگونه ما ایستگاه های کلی را جهت اطمینان از اینکه  مطابق با  استاندارد IP65، است، تست میکنیم.

  1. محدوده دمای کاری واقعی- زمستانهای غربی و یا تابستانهای تگزاس از نظر ابزارهای الکترونیکی، متفاوت هستند. قبل از خرید، محدوده ذخیره سازی و محدوده دما را برای LDM بررسی کنید. ابزار Pro-grade برای نگهداری از -۱۳ تا ۱۵۸ درجه فارنهایت و برای عملیات از ۱۴ تا ۱۲۲ درجه فارنهایت است. به نظر می رسد گرم و یا سرد، مسخره است ، اما به اینکه کامیون شما ممکن است با یک روز گرم یا شب سرد مواجه شود، فکر کنید.
  2. دو سال گارانتی (حداقل) سالم ، صاف و ساده. بیشترین تولیدکنندگان معتبر، هنگامی که شرایط بد است، سیاست ساده را ، پیشنهاد می کنند (توجه داشته باشید: اجرای ابزار، یک مسئله ی گارانتی نیست. آنها نرخ IP کافی، برای آن ندارند).
  3. سه پایه ی فلزی – اگر کار اندازه گیری شما نیاز به استفاده از توابعی مانند محاسبات فیثاغورث یا ردیابی ارتفاع، داشت، شما باید ابزار را ثابت نگه دارید و سه پایه ی واقعی داشته باشید. اگر LDM را زیاد نصب کنید یا از نصب خارج کنید، با گذشت زمان، بخش های پلاستیکی مورد استفاده در LDM های ارزانتر ، متقاطع، فرسوده یا ترک خورده می شوند.

دنبال یک سه پایه فلزی بگردید، خوشتان خواهد امد.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا