بلاگنرم افزار های مهندسی

آشنایی با نرم‌افزار اتوکد الکتریکال

AutoCAD Electrical را بیشتر بشناسید

نرم‌افزار AutoCAD Electrical (اتوکد الکتریکال) یکی از ماژول‌های نرم‌افزار معروف و محبوب اتوکد است. کمپانی آمریکایی Autodesk از مشهورترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت نرم‌افزارهای کاربردی در جهان است.
این کمپانی کار خود را با عرضه‌ی اولین نسخه‌ی اتوکد در دسامبر ۱۹۸۲ آغاز کرد. Autodesk در سال‌های اخیر چندین ماژول کاربردی به فضای اتوکد اضافه کرده که اتوکد الکتریکال یکی از آن‌ها است. در فضای این نرم‌افزار می‌توان مدارهای الکتریکی را به روشی نوین طراحی کرد.

آشنایی با نرم‌افزار autocad electrical
کمپانی آمریکایی autodesk

با AutoCAD Electrical چه می‌توان کرد

اتوکد الکتریکال از نرم‌افزارهای تخصصی مورداستفاده‌ی مهندسین برق، الکترونیک و کامپیوتر به حساب می‌آید.
با استفاده از این نرم‌افزار کاربر به‌راحتی قادر به ترسیم نقشه‌هایی دقیق و کامل در فضای دو یا سه‌بعدی خواهدبود.
طراحی نقشه‌های مدار فرمان و قدرت، سینی تابلو برق و نقشه‌های PLC را می‌توان با این نرم‌افزار انجام داد.
طراحی ترمینال‌های معمولی و چندطبقه، نقشه‌های تک‌خطی و طراحی Connector از دیگر توانایی‌های اتوکد الکتریکال است.
در فضای این نرم‌افزار می‌توان به‌راحتی اطلاعات موردنیاز یک پروژه را از Excel فراخوانی کرد.
پروژه‌های ساخته‌شده در اتوکد الکتریکال هم این قابلیت را دارند که در قالب Excel ارسال و ویرایش شوند.
در این نرم‌افزار می‌توان مدارها را به‌صورت سه‌بعدی ترسیم کرد، ایرادات آن‌ها را به‌شکل مجازی برطرف نمود و در کنارشان توضیحاتی نوشت.
اتوکد الکتریکال شامل کتابخانه‌ای با بیش از ۶۵۰۰۰ نماد الکتریکی هوشمند است که طراحی قطعات و مدارها را سهولت می‌بخشد. این نرم‌افزار با دیگر زیرمجموعه‌های اتوکد هماهنگ است و فرمت DWG را پشتیبانی می‌کند.
امکان مدیریت پوشه‌ها و زیرپوشه‌ها، انتقال فایل‌های DWG و امکان استفاده از گزینه‌ی Drag & Drop در این نرم‌افزار وجود دارد. گرفتن خروجی از طرح‌های شماتیک به‌صورت فایل PDF، از قابلیت‌های دیگر اتوکد الکتریکال است.

کاربرد اصلی اتوکد الکتریکال، طراحی الکتریکی است. طراحی الکتریکی در واقع نمایش اجزای الکتریکی و سیم‌کشی های مرتبط برای تحقق اهدافی خاص است. یک طرح الکتریکی می‌تواند مربوط به خانه، صنعت یا یک پنل یا تابلوی برق باشد. یک طرح الکتریکی را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی کرد:
1- مدار الکتریکی
2- نمودار سیم‌کشی
3- برنامه سیم‌کشی
4- نمودار بلوکی
5- لیست قطعات

آشنایی با نرم‌افزار اتوکد الکتریکال
autocad electrical 2019

برای نصب AutoCAD Electrical به چه سیستمی نیاز دارید

آخرین نسخه‌ی این نرم‌افزار بر روی ویندوزهای ۷، ۸ و ۱۰ نصب می‌شود.
حافظه‌ی داخلی موردنیاز در ویندوزهای ۳۲ بیتی، ۲ گیگابایت و در ویندوزهای ۶۴ بیتی، ۴ گیگابایت است.
البته حافظه‌های ۳ و ۸ گیگابایتی برای ویندوزهای ۳۲ و ۶۴ بیتی، مقادیر توصیه‌شده‌ی شرکت سازنده هستند.
اگر اتوکد الکتریکال را برای کار با مجموعه داده‌های بزرگ یا مدل‌سازی سه‌بعدی می‌خواهید؛ بهتر است آن را بر سیستمی با ویندوز ۶۴ بیتی نصب کنید.
از مزایای قابل‌توجه این نرم‌افزار، عدم نیاز به سیستمی با CPU خیلی قوی است.
برای نصب اتوکد الکتریکال سیستمی با پردازنده‌ی دست‌کم دو هسته‌ای کفایت می‌کند.
AutoCAD Electrical 2019 به‌راحتی در دسترس کاربران قرار دارد و امکان دانلود رایگان آن فراهم است.
این نسخه مانیتورهای ۴K را پشتیبانی می‌کند و از طراحی و تحلیل سریع‌تری نسبت به نسخه‌های پیشین خود برخوردار است.

چرا از اتوکد الکتریکال استفاده کنیم؟

احتمالا منطقی‌ترین انتخاب برای طراحی الکتریکی استفاده از اتوکد الکتریکال است. اما این که چگونه می‌توان این ادعای بزرگ را ثابت کرد، در ادامه توضیح داده شده است.
اتوکد الکتریمال یک نرم‌افزار شرکت اتودسک است که مختص طراحان الکتریکی، سیستم‌های کنترل و ابزارآلات طراحی شده است. هدف اصلی این نرم‌افزار ایجاد و یا تغییر سیستم‌های کنترل الکتریکی است. وظایف از پیش طراحی شده و کتابخانه‌های نمادین جامع و کامل اتوکد الکتریک، طراحی خودکار بهتر، بهره‌وری بالاتر و خطاهای کمتر را به همراه دارند و اطلاعات جدیدتری برای طراحی پروژه در اختیار طراح قرار می دهند.

بهره‌وری بالاتر

به‌عنوان مثال، مهندسان طراحی که با استفاده از نرم‌افزاری که به‌منظور طراحی الکتریکی طراحی نشده‌اند، سیستم‌های کنترل الکتریکی تولید می‌کنند، در نهایت بیش‌تر کارشان را به‌صورت دستی به پایان می‌رسانند که در نتیجه کیفیت کار تا حد زیادی پایین می‌آید و زمان زیادی نیز برای انجام آن اتلاف می‌شود. این روند روزهای کاری با کارایی پایین برای مهندس نتیجه می‌دهد. برای کار طراحی مهندسی، به‌طور خاص هر توقف و تاخیر در فرایند طراحی یک اثر دومینووار روی کل پروژه می‌گذارد و ضررهای بسیاری به پروژه وارد می‌کند.
از آن‌جایی که اتوکد الکتریکال نرم‌افزاری است که به‌طور خاص برای طراحان کنترل برق و الکتریک طراحی شده است، دارای ویژگی‌های ساختاری و حسن‌هایی است که بهره‌وری کاربران را در طول فرایند طراحی پروژه با حفظ یکپارچگی در محیط اتوکد مرسوم تا حد زیادی با لا می‌برد. بر اساس یک تحقیق مشخص شده است که با تغییر فضای کار از اتوکد به اتوکد الکتریکال تا سقف 80 درصد افزایش کارایی حاصل می‌شود. اتوکد الکتریکال به سازندگان و تولیدکنندگان کمک می‌کند که برای محصولاتشان بازاریابی مناسب کنند، به مشاوران کمک می‌کند که طرح‌هایشان را به پایان برسانند و به پیمانکاران کمک می‌کند که پروژه‌های خود را زودتر از موعد مقرر تمام کنند.

 اتوکد الکتریکال

کاهش خطاها

عموما نرم‌افزارهای CAD (طراحی مبتنی بر رایانه) که توسط مهندسان طراح جهت طراحی کنترل‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرد، احتمال انجام خطاها و اشتباهات طراحی را از جانب مهندسان افزایش می‌دهد. نرم‌افزاری که دارای این قابلیت باشد که بتواند حتی قبل از این که پروژه به مرحله ساخت برسد، خطاها را شناسایی و حذف کند، دارای امتیاز بزرگی است. اتوکد الکتریکال دارای قابیلت حسابرسی و تصحیح خودکار است که به طراحان کمک می‌کند تا بتوانند در حین طراحی و قبل از شروع فرایند ساخت محصول، تحلیل‌های به موقعی جهت شناسایی و رفع خطاها انجام دهند که این قابلیت منافع مادی و زمانی بسیاری به همراه دارد و به عبارتی علاج واقعه قبل از وقوع می‌کند!

سازگاری با استانداردهای صنعت

جدا از قابلیت بررسی خطای راهبردی اتوکد الکتریکال، این نرم‌افزار با پشتیبانی از استانداردهای منطقه‌ای و بین‌المللی (IEC, JIC, IEEE, NEC, AS/NZ و …) به شرکت‌های طراحی کمک می‌کند که بتوانند در بازار جهانی رقابت داشته باشند. هم‌چنین با استفاده از اتوکد الکتریکال، شرکت‌ها می‌توانند از استانداردهای مشتری‌های خود استفاده کنند. حدود 350هزار قطعه از فروشندگان پیشروی صنعت و بیش از 3000 ماژول PLC I/O هوشمند در این خصوص وجود دارند. یک کتابخانه جامع شامل قطعات تولیدکنندگان محبوب در اتوکد الکتریکال در دسترس است که کاربران را قادر می‌سازد که طرح‌های استاندارد و سازگار تولید کنند.

مدیریت اطلاعات طراحی

پس از اتمام طراحی، لازم است که طرح دقیق و اطلاعات اجزا و قطعات با سازنده پنل به اشتراک گذاشته شود. ایجاد لیست‌های قطعات و اجزای پیچیده، صورتحساب مواد و برنامه‌های کابل با استفاده از اتوکد الکتریکال قابل انجام است. اما قابلیت این نرم‌افزار به ایجاد لیست‌های فوق محدود نیست و برای منابع مختلف قابل استفاده است. اتوکد الکتریکال هم‌چنین دارای ابزار قوی گزارش خودکار جهت به اشتراک گذاشتن داده‌های طراحی با کاربران بعدی است که به دقیق‌تر و به روز شدن داده می‌انجامد.
به علاوه، اتوکد الکتریکال با نرم افزار مدیریت داده اتودسک (Autodesk Data Management) سازگاری دارد که امکان تبادل امن و کارای داده‌های طرح را فراهم می‌آورد و برقراری زودتر همکاری و تعامل میان گروه‌های کاری طراحان و سازندگان می‌شود.

به کار انداختن همکاری‌ها

اتوکد الکتریکال با قابلیت اشتراک‌گذاری آسان و مستقیم طرح‌های الکتریکی مورد نظر برای کابل‌ها و هادی‌ها با سایر اعضای تیم با استفاده از نرم افزار Autodesk Inventor، به تیم‌های برق و مکانیک کمک می‌کند که به‌عنوان یک تیم با یکدیگر همکاری کنند. Autodesk Inventor اطلاعات طرح های کنترل برق با ارزشی به مدل دیجیتال اضافه می‌کند.
کاربران هم‌چنین می‌توانند فایل‌های DWF را به‌طور مستقیم از اتوکد الکتریکال منتشر کنند و به‌صورت ایمن در مختصات 2بعدی و 3بعدی با مشتریان، تامین‌کنندگان و کاربران خارجی به اشتراک بگذارند. گروه‌های کاری مختلف می‌توانند تمامی اجزا و قطعات نمونه دیجیتالی را با استفاده از نرم‌افزار رایگان بررسی طراحی اتودسک (Autodesk Design Review) مدیریت و ردگیری کنند. هم‌چنین این نرم‌افزار بررسی طرح به‌عنوان یک روش بررسی، اندازه‌گیری، علامت‌گذاری و ردگیری تغییرات به‌صورت کاملا دیجیتال این امکان را به کاربران می‌دهد که داده‌های طراحی اساسی را دوباره مورد استفاده قرار دهند، طرح‌های اولیه محصول را مدیریت کنند و با دیگر تیم‌ها و همکاران تعامل و همکاری کنند.

 اتوکد الکتریکال

معایب و محاسن اتوکد الکتریکال از دیدگاه کاربران

برخی از محاسن اتوکد الکتریکال از دیگاه کاربران اعم هستند از:
1- پشتیبانی قابل اعتماد و مطمئن
2- برتری نسبت به اتوکد برای پروژه‌های مهندسان برق
3- ابزاری قوی برای طراحی صنعتی در صورت زمان گذاشتن روی یادگیری ویژگی‌ها و بهره بردن از امتیازات آن
4- بخش جدایی‌ ناپذیر برای طراحی الکتریکی با قابلیت طراحی کارا و قابل اعتماد
برخی از کاربران نیز به معایبی از این نرم‌افزار اشاره کرده‌اند که از میان این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- رابط کاربری ترسناک و گیج‌کننده در نگاه اول
2- وجود کلیدهای میانبر خیلی زیاد و وجود مراحلی برای طراحی
3- نرم‌افزار قابلیت انجام کارهای زیادی را دارد اما پیدا کردن روندها و تسلط به برنامه دشوار است. با این حال در طول زمان می‌توان کار با نرم‌افزار را یاد گرفت.

روند کار اتوکد الکتریکال

اتوکد الکتریکال نرم‌افزاری است که می‌تواند مدیریت کامل یک پروژه مدار الکتریکی را به‌درستی انجام دهد. اما قبل از شروع یادگیری ابزارهای متنوع اتوکد الکتریکال، لازم است تا روند کار این نرم‌افزار تعیین گردد. روند کار در اتوکد الکتریکال به‌صورت زیر است:
1- شروع اتوکد الکتریکال
2- ایجاد پروژه با تنظیمات دلخواه
3- ایجاد فولدر برای دسته‌بندی
4- ایجاد طرح در دسته‌بندی‌های دلخواه
5- جمع‌آوری اطلاعاتی مانند اندازه سیم، طول سیم و …
6- تولید گزارش

ایجاد یک طرح جدید در اتوکد الکتریکال

اولین صفحه نمایش اتوکد الکتریکال دارای 3 ستون است. ستون اول برای شروع طراحی است، دومین ستون به باز کردن سندهای اخیر اختصاص دارد و با استفاده از ستون سوم می‌توانید با استفاده از اطلاعات حساب اتودسک خود، به سایر کاربران اتوکد الکتریکال متصل شوید.
در دنیای واقعی، عموما طرح ها در دو نوع سیستم واحد قرار می‌گیرند: متریک (SI) یا فاخر و مجلل (Imperial). می‌توان مشاهده کرد که در هر دو سیستم با استفاده از اتوکد الکتریکال می‌توان طرح جدید ایجاد کرد.
با کلیک روی قسمت Templates درستون اول صفحه ابتدایی اتوکد الکتریکال، یعنی ستون Start Drawing، می‌توان الگوهای طراحی را مشاهده کرد.

 اتوکد الکتریکال

با انتخاب الگوی دلخواه از لیست، محیط طراحی طبق نمونه انتخاب شده باز می‌شود.

 اتوکد الکتریکال

الگوهای پیش‌فرض

چندین نوع الگوی پیش‌فرض در اتوکد الکتریکال وجود دارد که جهت اهداف خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند:
Acad-Named Plot Styles.dwt: با استفاده از این الگو می‌توان در سیستم واحد فاخر (فیت و اینچ) طرح جدید ایجاد کرد که قابل چاپ به‌صورت سیاه و سفید است.
acad -Named Plot Styles3D.dwt: با استفاده از این الگو می‌توان در سیستم واحد فاخر (فیت و اینچ) ، مدل 3بعدی ایجاد کرد که قابل چاپ به‌صورت سیاه و سفید است.
acad.dwt: با استفاده از این الگو می‌توان در سیستم واحد فاخر (فیت و اینچ) طرحی ایجاد کرد که قابل چاپ به‌صورت رنگی است.
acad3D.dwt: با استفاده از این الگو می‌توان در سیستم واحد متریک (میلی‌متر) طرح‌های 3بعدی با قابلیت چاپ رنگی ایجاد کرد.
acadISO -Named Plot Styles.dwt: با استفاده از این الگو می‌توان در سیستم واحد متریک (میلی‌متر) طرح جدید ایجاد کرد که می‌توان آن را به‌صورت سیاه و سفید چاپ نمود.
acadISO -Named Plot Styles3D.dwt: با استفاده این الگو می‌توان در سیستم واحد متریک (میلی‌متر) طرح 3بعدی با قابلیت چاپ سیاه و سفید ایجاد کرد.
acadiso.dwt: با استفاده ازاین الگو می‌توان طرح‌هایی در سیستم واحد متریک (میلی‌متر) ایجاد کرد که قابل چاپ به صورت رنگی هستند.
acadiso3D.dwt: با استفاده از این الگو می‌توان در سیستم واحد متریک (میلی‌متر) طرح‌های رنگی با قابلیت چاپ رنگی تولید کرد.
Tutorial-iArch.dwt: با استفاده از این الگو می‌توان طرح‌های معماری ایجاد کرد که دارای آموزش در کتابخانه پیش‌فرض هستند. توجه نمایید که واحد اندازه‌گیری این الگوها از نوع فاخر (فیت و اینچ) است.
Tutorial-iMfg.dwt: با استفاده از این الگو می‌توان طرح های ساخت مکانیکی ایجاد کرد که دارای آموزش در کتابخانه پیش‌فرض هستند. واحد اندازه‌گیری این الگوها از نوع فاخر (فیت و اینچ) است.
Tutorial-mArch.dwt: با استفاده از این الگو می‌توان طرح‌های معماری ایجاد کرد که دارای آموزش در کتابخانه پیش‌فرض هستند. واحد اندازه‌گیری این الگوها از نوع متریک (میلی‌متر) است.
Tutorial-mMfg.dwt: با استفاده از این الگو می‌توان طرح‌های ساخت مکانیکی ایجاد کرد که دارای آموزش در کتابخانه پیش‌فرض هستند. واحد اندازه‌گیری این الگوها از نوع متریک (میلی‌متر) است.
No Template – Imperial : با استفاده از این الگو می‌توان بدون استفاده از الگوی خاصی یک طرح جدید با واحد فاخر ایجاد کرد.
No Template – Metric: با استفاده از این الگو می‌توان بدون استفاده از الگوی خاصی یک طرح جدید با واحد متریک ایجاد کرد.

الگوهای الکتریکی

فایل‌های الگو که با پیشوند ACEشروع می‌شوند مختص طراحی های الکتریکی هستند. هم‌چنین می‌توانید از ACD_Electrical.dwt و ACAD_Electrical.dwt برای ایجاد طراحی‌های الکتریکی اتوکد استفاده کنید. با الگوهای پیش‌فرض آشنا شدیم. فرض می‌کنیم یک سند جدید در اتوکد الکتریکال با یک الگوی انتخاب شده ایجاد کرده‌ایم. اکنون می‌توانیم با بخش‌های مختلف رابط کاربری اتوکد الکتریکال آشنا شویم. این بخش‌ها به‌صورت زیر هستند:
1- نوار عنوان (Title Bar)
2- منوی برنامه (Application Menu)
3- روبان (Ribbon)
4- نوار تب طراحی (Drawing Tab Bar)
5- ناحیه طراحی (Drawing Area)
6- پنجره دستور (Command Window)
7- نوار پایین (Bottom Bar)

انتخاب قطعات الکتریکی در اتوکد الکتریکال

قطعات الکتریکی در اتوکد الکتریکال در واقع نمادهای شماتیک یا طرح‌وار قطعات متنوع استفاده شده در سیستم‌های الکتریکی هستند. راه‌های بسیاری برای وارد کردن قطعات الکتریکی در اتوکد وجود دارد. بسیاری از روش‌ها جهت وارد کردن قطعات در ادامه توضیح داده شده‌اند:
ابزار Icon Menue برای وارد کردن نمادهای شماتیک قطعت الکتریکی استفاده می‌شود. با کلیک روی Icon Menue، در تب Schematic از Ribbon، لیست ابزار نمایش داده می‌شود:

 اتوکد الکتریکال

در ادامه با کلیک روی Icon Menue در این منو، پنجره Insert Component به‌صورت زیر نمایان میشود:

 اتوکد الکتریکال

در این مرحله می‌توان قطعه دلخواه را از Menue Box در سمت چپ Dialog Box امتخاب نمود. توجه نمایید که دسته‌هایی که یک علامت “+” قبل از اسمشان دارند، خود دارای زیر دسته هستند. هم‌چنین دقت داشته باشید که می‌توانید با استفاده از جعبه ویرایش Scale Schematic واقع در پایین Dialog Box، مقدار مقیاس مناسب را برای نمادهای شماتیک تعیین کنید.
پس از انتخاب دسته و زیردسته، روی نماد دلخواه کلیک کنید. نماد انتخاب شده به مکان نما پیوست می‌شود و می‌توانید آن را در مکان مورد نظرتان قرار دهید. با کلیک روی قسمتی از طرح که نماد قطعه در آن قسمت قرار داده شده است، جعبه Insert/Edit Component نمایش داده می‌شود.

این جعبه بخش‌های Component Tag، Description، Catalog Data، Cross-Refrence و … را شامل می‌شود. گزینه‌های این قسمت، پارامتراهای مختلف قطعات پیویت شده را تعیین می‌کنند. با مراحلی که توضیح داده شد، می‌توان قطعات دلخواه را در مکان‌های مورد نظر قرار داد. پس از این قسمت می‌توان مراحل برچسب‌زنی به قطعات انتخاب شده، بررسی قطعات و … را انجام داد.

 اتوکد الکتریکال

جدیدترین نسخه اتوکد الکتریکال

جدیدترین نسخه منتشر شده اتوکد الکتریکال با نام Autodesk AutoCAD Electrical 2021 به‌تازگی عرضه شده است. اتوکد الکتریکال 2021 با مجهز شدن به ابزار مورد نیاز برای طراحی سیستم‌های کنترل الکتریکی به مهندسان برق و طراحان سیستم‌های کنترل کمک می‌کند به سطحی از عملکرد دست پیدا کنند که قبلا قابل حصول نبود.

 اتوکد الکتریکال

اتوکد الکتریکال دارای بخش‌ AutoCAD with specialised toolsets ، بخشAutodesk Architecture,Engineering & Construction Collection برای کاربران مهندسی، معماری و ساخت و بخش Autodesk Product Design & Manufacturing Collection است که برای کاربرانی که با روند کاری ایجاد نمونه اولیه دیجیتال سر و کار دارند یا کاربرانی که نیاز به داده‌های خروجی برای استفاده مجدد در نرم‌افزارهای مدل‌سازی 3بعدی مانند Autodesk Inventor software دارند، مفید است.
در ادامه، هر یک از این بخش‌ها توضیح داده می‌شوند:

AutoCAD with Specialised Toolsets

اتودسک به‌صورت ستنی نسخه‌های مختلفی از نرم‌افزار برای بخش‌های مختلف بازار منتشر می‌کند اما اکنون اتوکد با مجهز شدن به مجموعه ابزار و کتابخانه‌های خاص به کاربران این امکان را می‌دهد که روی یک عملکرد صنعتی خاص تمرکز کنند. این مجموعه ابزارها نسبت به اتوکد معمولی بهره‌وری را بهبود می‌بخشند و دارای رابط کاربری آشنای اتوکد هستند.
هر مجموعه ابزار برای گریز از تنگناهای سر راه بخش‌های مختلف صنایع خاص طراحی شده اند. این مجموعه ابزار در اتوماسیون کارهای خسته‌کننده دستی، محاسبه‌گرهای صنعت، محتوای خاص و قابل تنظیم برای صنعت خاص و نیز برنامه‌ریزی خودکار تاثیرگذار هستند.

Autodesk Architecture,Engineering & Construction Collection

مجموعه معماری، مهندسی و ساخت اتودسک، نرم‌افزاری را در بر می‌گیرد که برای تجارت‌های زیرساختی و نیز شرکت‌های ساخت و تولید ضروری است.
برای افراد مشغول در صنعت عمران، مجموعه معماری، مهندسی و ساخت شامل تمامی ابزارهایی است که برای انجام پروژ‌ه‌های زیرساختی موفق نیاز است. با استفاده از این مجموعه، می‌توان یک شبکه همکاری با تیم‌های مختلف برای مبادله اطلاعات مدل‌های 2بعدی و 3بعدی استفاده کرد. این به این معناست که می‌توان CAD را با اجزای مدل‌سازی اطلاعات سازه روی قسمت‌های عمودی و افقی پروژه‌ها برای هماهنگ شدن با مسیر پیش روی صنعت ترکیب کرد.
شرکت‌های ساخت و ساز هم‌چنین فایده‌های بسیاری از مجموعه معماری، مهندسی و ساخت به‌دست آورده‌اند. استفاده از این مجموعه بهترین راه برای به روزنگه داشتن داده‌ها با آخرین پیشرفت‌های محصولات اتودسک است. می‌توان این آپدیت‌ها را با استفاده از ابر درون شرکت به اشتراک گذاشت که روند کاری مشترک و به اشتراک گذاری داده ها را ممکن می‌سازد.

Autodesk Product Design & Manufacturing Collection

مجموعه طراحی و ساخت محصول اتودسک شامل یک مجموعه کامل از یک نرم‌افزار درجه یک برای کاربردهای صنایع مهندسی و ساخت است.
از Inventor گرفته تا HSM و Fusion 360، این نرم افزار MFG به شرکت‌ها اجازه می‌دهند که چرخه تولید خود را راحت‌تر و با قیمتی مقرون به صرفه و معقول به پایان رساند.
اگر در صنایع هوا و فضا، خودروسازی، ماشین‌آلات، طراحی محصول ساخت یا هر صنعت مرتبط دیگر کار می‌کنید، می‌دانیدکه توسعه محصولات و قطعات با عملکرد عالی همواره کاری با جزئیات بالا، حساس به مهندسی و از همه نظر دشوار است. مطمئن شدن از این که محصولات شما طبق انتطارتان کارایی داشته باشند با استفاده از مواد مختلف و با وجود دانستن کارکرد هرکدام نیازمند دانش حرفه‌ای، ساعت‌ها کار بی‌وقفه و مجموعه ابزار درجه یک است.
مجموعه طراحی و سخت محصول اتودسک با استفاده از ابزار شبیه‌سازی قوی و روندهای کاری ایجاد نمونه اولیه دیجیتالی این امکان را به شما می‌دهد چرخه توسعه محصولتان را کوتاه‌تر کرده و هزینه‌های طراحی تولید را کاهش دهید. این مجموعه شما را قادر می‌سازد که محصولات خود را با دقت طراحی، آزمایش، مدیریت کنید و با دقت بسازید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا