بلاگتاسیسات مکانیکی

پارامترهای مهم برای انتخاب پکیج دیواری

پارامترهای مهم برای انتخاب پکیج دیواری

برای انتخاب پکیج دیواری باید چه پارامترهایی را رعایت کرد ؟به طور کلی پکیج دیواری و زمینی دستگاهی است که (به جای موتورخانه مرکزی) قادر به تأمین همزمان آب گرم مصرفی و آب گرم شوفاژ برای هریک از واحدهای آپارتمان (یا ویلاها) بوده و به راحتی به جای یک کابینت دیواری یا زمینی نصب می گردد و علاوه بر بازدهی انرژی بالاتر و مصرف سوخت کمتر (نسبت به موتور خانه مرکزی) باعث حذف لوله کشی های گسترده در ساختمان و نیز مستقل شدن هر یک از واحدها از نظر گرمایش و تأمین آب گرم مصرفی می گردد.

  1. دودکش هر واحد.
  2. مساحت هر واحد.
  3. مقدار مورد نیاز آب گرم مصرفی هر واحد.
  4. امکان تامین اکسیژن مورد نیاز دستگاه.

در انتخاب پکیج دیواری از نظر ایمنی فضای اتاق محل نصب دستگاه باید به محیط هوای آزاد بیرون از اتاق محل نصب بوسیله یک دریچه دائما باز یا درز باز پنجره ارتباط داشته باشد تا اکسیژن مورد نیاز دستگاه از محیط بیرون از اتاق محل نصب دستگاه تامین گردد و در صورت نشتی احتمالی هم گازهای نشت شده در محیط اتاق جمع نشود. پکیج های دیواری به دو نوع ساده و فن دار تولید و به بازار ارایه می شوند.

مواردی که بهتر است قبل از خرید و یا در حین نصب پکیج دیواری به آنها توجه شود

  1. فشار آب شهر در محل نصب پکیج می باید حد اقل ۱ و حد اکثر ۳ تا ۵ اتمسفر باشد.
  2. در صورتی که بخشی از مسیر دودکش پکیج دیواری بصورت افقی و بیش از ۳۰ سانتی متر باشد، استفاده از پکیج های فن دار الزامی است.
  3. در صورتی که محل نصب پکیج دیواری گازسوز در بالکن یا فضای باز می باشد، باید از وزش مستقیم باد یا جریان تند هوا محفوظ شده باشد.
  4. با توجه به هد پمپ سیر کولاتور در دستگاه های پکیج حرارتی دیواری حداکثر طول لوله کشی افقی آب برای رادیاتور های شوفاژ حدود ۳۵ متر می باشد.
  5. ظرفیت حرارتی پکیج های دیواری یا زمینی با قدرتی از ۲۰ تا ۵۰ هزار وات بر ساعت ساخته می شوند و آنها را مناسب برای واحد های مسکونی از ۶۰ تا ۳۵۰ متر مربع با ظرفیت های ۲۰ تا ۳۵ هزار وات بر ساعت در نظر می گیرند.
  6. در محل هایی که ارتفاع از سطح دریا بیشتر باشد به ازای هر ۶۰۰ متر ارتفاع اضافی ۳۰٪ از ظرفیت حرارتی ناشی از احتراق کاسته می شود و در نتیجه کلیه دستگاهای احتراقی دارای ظرفیت خروجی کمتری خواهند بود.
  7. برای جلوگیری از رسوب گرفتن مبدل برای شهر هایی که درجه سختی آب آنها بالا است، استفاده از یک رسوب زدای مغناطیسی مناسب در مسیر ورودی آب سرد به دستگاه را باید در زمان نصب پکیج دیواری در نظر گرفت.
3.2/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا