بلاگپروژه های شاخص

نگاهی به MVRDV و BIG

نگاهی به MVRDV و BIG و طرح آنها در دوره های رقابتی پلیگرینو

big-mvrdv

اختصاصی ساختمان آنلاینطراحی این ناو دریایی کشتی شکل و شیشه ه­ای برای سان پلگرینو در دو شکل منحصر به فرد است: یکی به شکل BIG و دیگری MVRDV. این پروژه نوآورانه نه تنها چشم انداز هنری را بازتاب می­کند، بلکه استانداردهای جدیدی را با کارایی بالا و مطابق با پایداری محیطی نمایان کرده و هیات منصفه دو طرح نهایی را از ۴ شرکت برگزیدند که مربوط به اسنوهاتا و میشل دی لوچی می­باشند.

پلگرینو در مطبوعات بیان کرد که “هیات ژوری ۴ طرح را مورد تایید قرار داده و تصمیم گرفتند تا انتخاب خود را به دو طرح محدود کرده و قبل از شروع سال بعد، بنده نهایی را تعیین کنند”.
او ویدئوی این طرح را منتشر کرد و در آن، راجع به دو موسس شرکت، اینگل و وینی مس صحبت کرد.

طرح آنها مربوط به معماری فعلی بوده که در نوع خو بسیار منحصر به فرد است. این نوع طراحی، چارچوبی دارد که به بازدیدکنندگان اجازه می­دهد تا با دیدن این مکان حس قدرت گرفته و ماهیت ناب اطراف آن را حس کنند.

big-mvrdv-4

به گزارش ساختمان آنلاین :این طراحی بر روی گسترش و پیوستگی طاق­های داخلی تاکید دارد که فضاهای مختلفی از جمله طاق­های باشکوه و با عظمت، تونل­های سر پوشیده، گذرگاه­های سرپوشیده، آلاچیق­های سبز را به تصویر کشیده است. در همین زمان بازدیدکنندگان محو چشم انداز کوه­های اطراف می­شوند.

big-mvrdv

در مرکز این محیط، سمپل ژئولوژیکی بسیار بزرگی قرار دارد که حدود ۳۰ سال است که از آنجا آب طبیعی عبور داده می­شود. این طرح، آب معدنی را جذب کرده و بوی بسیار خالصی از آن را تداعی می­کند. این نوع معماری به نوبه خود بسیار منحصر به فرد است.

طراحی آنها در مرکز پلیگرینو بسیار مشهور و تاریخی قرار گرفته است. هدف آنها از این مرکزیت بخشی،(تجارب آزمایشگاهی)، تصویرسازی آن به گونه­ های است که با برند بین المللی بدرخشد.

big-mvrdv-3

این پروژه بیشتر از یک سازه ساده که نگاه بازدیدکنندگان را به سمت اطراف جلب می ­کند، دارای یک نمای شیشه­ های بسیار برجسته می­باشد که در بالای آن یک رستوران بنا شده و پلی را برای عابرین پیاده تعبیه کرده است.

big-mvrdv-2

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا