بلاگپروژه های شاخص

معرفی و بررسی مجتمع مسکونی لوکس چهل باغ

معمار:

۴ گروه از معماران تراز اول و برتر کشور

موقعیت:

تهران

دسته بندی:

مجتمع

سال پروژه:

 

معرفی و بررسی مجتمع مسکونی لوکس چهل باغ

چهل باغ فرشته استمرار یک رویای هشت هزار ساله ایرانی است. حیاط هایی در ارتفاع برای حیاتی سبز، باغواره هایی شگفت انگیز که اوج پیوند خلاقیت و هنر معماران ایران است، مجتمع مسکونی لوکس و مدرن در یکی از بهترین خیابان های تهران، فرشته، و یکی از بی نظیرترین پروژه های مسکونی سال های اخیر ایران.

ساختمانی در ۱۶ طبقه، شامل ۳۵ واحد مسکونی که هریک از واحدهای آن صاحب حیاط وباغچه ای زیبا یا بالکنی وسیع و سبز در ارتفاع است. برای نخستین بار است که مفهوم واقعی حیاط و باغ در یک مجتمع مسکونی مرتفع اجرا می شود و اغلب ساکنان یک آپارتمان از حیاط اختصاصی خود وارد خانه می شوند

چهل باغ با زیربنای ۲۱۲۵۰ متر، در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ مترمربع بنا شده است. طراحی بی نظیر این پروژه لوکس از طریق رقابتی حرفه ای میان ۴ گروه از معماران تراز اول و برتر کشور برگزیده شده است.

چشم انداز 

علاوه بر چشم انداز رشته کوه البرز و شهر تهران در یکی از سبزترین نقاط پایتخت که چهل باغ را تبدیل به بنایی رویایی و چشم نواز کرده است، طراحی نما و معماری مدرن و مینیمال چهل باغ با استفاده از فرم های مسطح و نامتقارن و فضای سبزی که مانند شریانی حیات بخش درمیانه ساختمان خودنمایی می کند، زندگی در بنایی خلاقانه و خاص را  نوید می دهد. نوع قرارگیری حیاط های سبز چهل باغ علاوه بر تلطیف جریان هوا در کل ساختمان، میزان استفاده ساکنان از فضاهای سبز خصوصی و اطراف بنا را افزایش داده است. بدین ترتیب ساکنان چهل‌باغ در قلب سبز منطقه ۱ تهران از تمام امتیازهای یک زندگی سلامت بهره مند می شوند.

 

2/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا