بلاگمصالح و متریال

معرفی انواع مبلمان اداری برای فضای کاری

مبلمان اداری

اختصاصی ساختمان آنلاین: هویت یک شرکت با طراحی و دکوراسیون آن شناخته می‌شود. مبلمان و صندلی‌های یک دفتر اداری می‌تواند به جذابیت دفتر کاری اضافه کند یا به عکس می‌تواند باعث شود دفتر کاری، محلی کسالت‌بار شود. اما یک دکوراسیون خلاقانه تنها بر میزان جذابیت فضا تاثیر ندارد، با استفاده از مبلمان مناسب در هر فضای اداری می‌توان بیشترین بر بهره‌وری کارمندان تاثیر گذاشت. در واقع ایجاد یک فضای پویا که تسهیلات رفاهی کارمندان را فراهم می‌کند، بر رفتارهای سازمانی افراد تاثیرگذار خواهد بود.

مبلمان اداری نیز دارای انواع مختلفی است و می‌تواند به دسته‌بندی‌های زیر تقسیم شود:

  • مبلمان اداری استیل
  • مبلمان اداری کلاسیک
  • مبلمان اداری راحتی
  • مبلمان اداری مدرن

هر کدام از دسته‌بندی‌های مبلمان می‌تواند متناسب با اموری که در دفتر شما انجام می‌شود، مراجعین و میهمان‌های شما و همچنین بر اساس هویت سازمانی شما انتخاب شود. این امر در مورد انتخاب رنگ مبلمان نیز صدق می‌کند. به طور قطع انتخاب رنگ‌های فانتزی و طرح‌های شلوغ برای یک دفتر اداری که فعالیت جدی را دنبال می‌کند تناسبی با محیط نخواهد داشت. برای انتخاب مبلمان اداری خلاقیت باید با شرایط موجود هماهنگی داشته باشد.

مبلمان اداری استیل

استفاده از مبلمان اداری استیل در فضای کاری این امر را به بازدید‌کننده القا می‌کند که با فرد مهمی برای امر مهمی سر و کار دارد. جنس پارچه نیز در این نوع مبلمان متفاوت از سایر مبلمان اداری دیگر است. اما در نظر داشته باشید این نوع از مبلمان با اینکه به فضای کاری شما اعتبار خاصی می‌بخشد، باید با فضای کاری شما هماهنگی داشته باشد. انتخاب مبلمان اداری استیل برای دفتری که به امور ساده اداری مشغول است، انتخاب نامعقولی است.

مبلمان اداری کلاسیک

معرفی انواع مبلمان اداری برای فضای کاری

افرادی که تمایل به انتخاب مبلمان اداری کلاسیک دارند، با مبلمان اداری مدرن ارتباط برقرار نمی‌کنند. تلفیق دکوراسیون مدرن به همراه مبلمان اداری کلاسیک می‌تواند فضایی متفاوت و مدرن برای دفتر کاری شما به وجود بیاورد. اما باید دقت داشته باشید هنگام انتخاب مبلمان اداری کلاسیک، صرف نظر از قیمت به کارآیی آن در فضای کاری خود دقت داشته باشید.

مبلمان اداری راحتی

استفاده از مبلمان اداری راحتی می‌تواند برای دفتر‌های کاری که فضای دوستانه‌ای دارند یا به کارهای خلاقانه برای مدت طولانی مشغول هستند گزینه بسیار مناسبی باشد. انتخاب این نوع مبلمان بیشتر برای دفترهای گرافیک و روزنامه پیشنهاد می‌شود، زیرا به کارمندانی که نیاز دارند برای ساعات طولانی کار کنند، این امکان را می‌دهد تا فضای راحت‌تری در اختیار داشته باشند.

مبلمان اداری مدرن

انتخاب این نوع از مبلمان باید با رعایت اصول باشد. در حال حاضر انواع مبلمان اداری مدرن در بازار موجود است که می‌تواند امکانات بسیاری را برای کارمندان فراهم کند. انتخاب این سبک باید با دکوراسیون داخلی دفتر اداری هماهنگی داشته باشد. انواع مبلمان اداری مدرن با رعایت خصوصیات لازم برای حفظ سلامتی افراد طراحی و تولید می‌شوند. مبلمان اداری مدرن باید به نحوی انتخاب شود تا نیاز کارمندان در هر فضا را برآورده کند و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد متناسب با نیاز افراد باشد.

مبلمان اداری بر بهره وری کارمندان تاثیر دارد

معرفی انواع مبلمان اداری برای فضای کاری

بیشتر ساعات زندگی افراد در محل کارشان صرف انجام امور اداری می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی بیشتر کارهای اداری بر روی سیستم‌های کامپیوتری انجام می‌شود و همین امر بر سلامت جسمی افراد تاثیر می‌گذارد. صندلی هایی که برای کارمندان انتخاب می‌شود باید در قسمت پشت صندلی دارای استانداردهای لازم باشد تا به سلامت افراد آسیبی نزند. صندلی‌های اداری علاوه بر زیبایی باید کارآیی لازم را داشته باشند تا کارمندان در ساعات اداری بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

صندلی‌ها باید در قسمت نشیمن نیز به صورت استاندارد طراحی شوند. این امر نیازمند این است تا قسمت نشیمن صندلی‌ها به اندازه کافی نرم باشد و دارای انحناهای لازم و استاندارد باشد تا به بدن افراد آسیب نرسد. ارتفاع صندلی باید قابل تنظیم باشد تا افراد با اندازه قد متفاوت بتوانند با تنظیم صندلی آن را در حالت مناسب استفاده کنند.

از نشانه‌های معمولی که می‌تواند مشخص کند یک صندلی برای محیط اداری مناسب نیست، این است که زوایای بدن هنگام نشستن روی صندلی در زاویه ۹۰ درجه قرار نگیرد. به این صورت که اگر پشت خود را به صندلی بفشارید، زوایای بدن در قسمت باسن و زانوها باید در حالت ۹۰ درجه قرار گیرد. نشستن مداوم روی صندلی‌هایی که دارای استانداردهای لازم نیستند می‌تواند به فرم استخوان‌ها آسیب برساند.

مبلمان مناسب برای کار خود را انتخاب کنید

معرفی انواع مبلمان اداری برای فضای کاری

مبلمان اداری مناسب برای فضای خود را انتخاب کنید. برای انتخاب مناسب‌ترین مبلمان ابتدا باید به میزان فضایی که در اختیار دارید دقت داشته باشید، فضای کاری شما می‌تواند تعیین کند که کدام نوع مبلمان برای دفتر شما مناسب است. تعداد افرادی که در دفتر کاری شما فعالیت دارند نیز بر تعداد مبلمانی که باید خریداری کنید تاثیر دارد. پرسنل اداری برای انجام کار خود در ساعات کاری نیاز به فضایی برای نشستن دارند و باید فضایی برای انجام کار آن‌ها اختصاص داده شود.

برای انتخاب مبلمان می‌توانید متناسب با فعالیت افراد مبلمان مناسب با طرح‌های خلاقانه انتخاب کنید. به عنوان مثال برای خرید مبلمان یک دفتر طراحی گرافیک می‌توانید از رنگ‌های شاد و زنده استفاده کنید. دست شما برای انتخاب رنگ در فضاهایی که بسیار جدی نیستند باز است، اما همچنان به راحتی و کارآیی مبلمانی که انتخاب می‌کنید دقت داشته باشید.

میزهای اداری قسمتی از مبلمان اداری هستند

برای انجام امور اداری هر فرد نیاز به میز دارد. میز افراد متناسب با کار آن‌ها باید انتخاب شود. اندازه و ابعاد نیز بر اساس کاری که هر فرد انجام می‌دهد می‌تواند متفاوت باشد. در صورتی که امور اداری نیازمند ابزارهای بسیار باشد، فضایی برای قرار دادن ابزارهای فرد نیاز دارید. پس بهتر است میز افراد را متناسب با نیازشان و کاری که در طول روز انجام می‌دهند انتخاب کنید.

علاوه بر این موارد باید دقت داشته باشید میزی که انتخاب می‌کنید دارای استانداردهای لازم برای محیط اداری باشد. میز کارمندان اداری باید ارتفاع استاندارد را داشته باشد و هنگام نشستن پشت میز زوایای بدن فرد در حالت صحیح قرار بگیرد. استفاده از میز با ارتفاع نادرست می‌تواند به قسمت بالای بدن، سرشانه و کتف‌ها آسیب برساند. اگر میز بسیار کوتاه باشد و فرد مجبور باشد هنگام کار کردن کمی به جلو خم شود، این امر می‌تواند به ستون فقرات وی آسیب برساند.

به دنبال میزهایی بگردید که فضایی برای ذخیره فایل‌ها داشته باشد. فضای زیر میز باید برای قرار دادن کامپیوتر و وسایل مورد نیاز کارمندان مناسب باشد. داشتن فضای کافی برای قرار دادن کشو زیر میز می‌تواند فضای اداری شما را مرتب کند. قسمتی از وسایل مورد نیاز کارمندان می‌تواند در کشوهای شخصی آن‌ها و زیر میز هر فرد قرار بگیرد. هنگام انتخاب میز باید به ابعاد کشوهای انتخابی دقت کنید. وجود کشوها نباید موجب شود تا فضای کافی برای پای کارمندان در زیر میز اشغال شود.

قفسه و کشوها نیز قسمتی از مبلمان اداری هستند

معرفی انواع مبلمان اداری برای فضای کاری

برای ذخیره و نگه‌داری فایل‌ها و بایگانی آن‌ها علاوه بر فضاهای مجازی به فضاهای واقعی نیاز دارید. قفسه‌ها و کشوها قسمتی از مبلمان اداری هستند که می‌توانند کاربری فضای شما را تغییر دهند. هنگام انتخاب کمد، کشو و قفسه‌های مورد نیاز به عمق آن‌ها دقت داشته باشید. عمق قفسه‌ها باید متناسب باشد و قابلیت نگه‌داری از برگه‌ها د ابعاد استاندارد را داشته باشد.

به فضایی که در دفتر خود دارید دقت کنید. اگر فضای کافی برای قرار دادن کمد، کشو و قفسه‌ها ندارید، بهتر است به راه‌حل‌های دیگری فکر کنید. یکی از پیشنهادها استفاده از فضای داخلی دیوارها به عنوان قفسه است. آویزان کردن قفسه‌ها در قسمت بالایی دیوارها می‌تواند فضای کافی به شما بدهد، اما دقت کنید که دسترسی به فایل‌های بایگانی شده، در این صورت کمی سخت خواهد شد.

مبلمان اداری برای جلسه‌ها و قرارهای کاری

انتخاب این بخش می‌تواند آسان باشد اما باید دقت کنید که انتخاب مبلمان برای این فضا نیز باید متناسب با کاری که انجام می‌دهید باشد. برای انتخاب مبلمان اداری مورد نیاز برای اتاق جلسه، باید نیازهای خود را در نظر داشته باشید. اگر کار شما به گونه‌ای است که نیازمند برگزار کردن جلسات طولانی است، مبلمان راحتی بهترین گزینه است. اگر فضای کاری شما دوستانه است و جلسه‌های شما با شرکای تجاری شما به جلساتی دوستانه تبدیل می‌شود می‌توانید از مبلمان‌ اداری مدرن و مبلمان اداری راحتی استفاده کنید.

برای انتخاب مبلمان اداری کلاسیک و استیل باید به فضای دفتر خود و مشتریانتان توجه داشته باشید. در هنگام انتخاب این نوع از مبلمان نیز باید به راحتی و کارآیی آن دقت داشته باشید. استفاده از مبلمان اداری غیر استاندارد که شما را تحت فشار می‌گذارد می‌تواند بر روند جلسات شما و نتیجه‌ای که از آن می‌گیرید تاثیر بگذارد.

اگر در جلسات کاری خود به پریز برق و امکاناتی نظیر آن نیاز پیدا می‌کنید باید مبلمان اداری را انتخاب کنید که فضا و دسترسی شما را محدود نکند. هنگام انتخاب مبلمان به محل قرارگیری کلید و پریزهای برق دقت داشته باشید، زیرا نمی‌توانید در طول جلسه این دسترسی‌ها را کنترل کنید. بهترین گزینه کمک گرفتن از یک برق‌کار حرفه‌ای است. در بعضی از انواع مبلمان اداری این امکان فراهم شده تا پریزهای برق را به روی میز یا دسته مبلمان هدایت کنند، در این صورت دسترسی به آن‌ها آسان‌تر خواهد شد.

مبلمان اداری برای اتاق کنفرانس

معرفی انواع مبلمان اداری برای فضای کاری

انتخاب مبلمان برای اتاق کنفرانس یکی از آسان‌ترین قسمت‌های خرید مبلمان اداری است. زیرا تنها نیاز است فضایی که برای اتاق کنفرانس در نظر گرفته‌اید را مشخص کنید. ابعاد این فضا می‌تواند به شما در انتخاب میز مناسب کمک کند. تعداد نفراتی که از میز می‌توانند در اتاق کنفرانس از میز استفاده کنند باید مشخص و معلوم باشد و برای آن صندلی تهیه شود.

انواع میز کنفرانس با قابلیت‌های متنوع در بازار وجود دارد. میزهای کنفرانس باید قابلیت دسترسی به برق، ویدیو کنفرانس و کابل‌های مورد نیاز را داشته باشند. همچنین باید در قسمتی از این میز فضایی برای قرار دادن موارد ضروری مانند قلم، خودکار و سایر موارد وجود داشته باشد. در صورتی که هر فرد نیاز به یک پریز برق جداگانه دارد، باید این امر در طراحی میز در نظر گرفته شود و این امکان ایجاد شود.

مبلمان اداری آرگونومیک

یکی از خصوصیات مهمی که مبلمان‌های اداری باید دارا باشند، آرگونومیک بودن آن‌هاست. بیشتر مبلمان اداری مدرن بر همین اساس ساخته می‌شوند. مبلمان اداری آرگونومیک کارآیی افراد را بالا می‌برد و به بهره‌وری آن‌ها در محیط اداری اضافه می‌کند. مبلمان آرگونومیک قابلیت تنظیم بر اساس شرایط بدنی افراد را دارد و قابل چرخش در ۳۶۰ است. این امر به کارمندان کمک می‌کند تا متناسب با کاری که انجام می‌دهند بیشترین کارآیی را داشته باشند.

نشستن برای مدت زمان طولانی در یک وضعیت می‌تواند به ستون مهره‌ها، لگن، کتف و سرشانه آسیب وارد کند. اما با استفاده از مبلمان آرگونومیک، افراد قادر هستند در طول زمان نشستن وضعیت خود را تغییر دهند و با نشستن صحیح به کار خود ادامه دهند.

اگر به این مقاله علاقه‌مند بوده‌اید، شاید مقاله زیر نیز برای شما جذاب باشد:

همه چیز دربارۀ ریتم در معماری داخلی

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا