بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

هزینه نصب فرش

این کار می تواند دشوار باشد، بنابراین بهتر است با یک نصاب فرش حرفه ای تماس بگیرید که بتواند اطمینان حاصل کند این پروژه بهسازی خانه به درستی و راحتی انجام می شود.

فهرست مطالب:

هزینه نصب فرش چقدر است؟
هزینه مواد مختلف سازنده فرش چقدر است؟
هزینه انواع فرش چقدر است؟
چه عواملی می تواند بر هزینه تأثیر بگذارد؟

بسیاری از صاحبان خانه فرش را به دلیل احساس گرمایی که به وجود می آورد، نگهداری نسبتاً آسان و هزینه نسبتاً مقرون به صرفه آن انتخاب می کنند. نصب فرش معمولا تقریبا نصف هزینه نصب کفپوش چوبی است که آن را به گزینه ای عالی برای صرفه جویی در هزینه تبدیل می کند.

شما همیشه باید برآورد هزینه منطقی با چندین پیمانکار در منطقه خود تماس بگیرید. هنگام جستجوی فرش مناسب برای خانه خود، با سبک های زیادی برای انتخاب مواجه می شوید که قیمت آنها می تواند بسیار با هم متفاوت باشد.

برای آشنایی با مواد، سبک ها و سایر مواردی که روی هزینه شما می تواند تاثیرگذار باشد، از راهنمای زیر استفاده کنید.

Decor-48

هزینه مواد مختلف فرش چقدر است؟

شاید بزرگترین عامل در تعیین هزینه کلی نصب فرش کیفیت مواد انتخابی شما باشد. مواد فرش در یک طیف وسیعی از گزینه ها، از اولفین مقرون به صرفه تا پشم لوکس ارائه می شود.

هر فرش با مواد سازنده متفاوت ویژگی های منحصر به فرد متفاوتی هم مانند مقاوم در برابر لکه بودن یا مخمل بودن دارد. در زیر برخی از محبوب ترین مواد را مشاهده می کنید که از کم ترین تا بالاترین هزینه برخوردار هستند.

فرش اولفین / پلی پروپیلن

یکی از متداول ترین مواد فرش، فرش اولفین است که ضد لک بوده و نگهداری آن آسان است. این یک گزینه عالی برای مناطق پرتردد است، اگرچه ممکن است در اثر تردد زیاد به حالت حصیری تغییر شکل دهد. این گزینه همچنین یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه های فرش است.

فرش نایلون

فرش نایلونی محبوب ترین ماده فرش، نرم و بادوام است و همچنین نگهداری آن آسان است. نایلون در برابر لکه مقاوم و با دوام است و گزینه مناسبی برای مناطقی است که تردد زیادی دارد (رفت و آمد در آن قسمت ها زیاد است). نایلون یک انتخاب با قیمت متوسط است.

Decor-49

فرش پلی استر

فرش پلی استر به دلیل حفظ رنگ آن در طول زمان ارزش زیادی دارد و معمولاً ضد حساسیت محسوب می شود. در عین نرم و مجلل بودن، برای مناطق شلوغ بهترین گزینه به حساب نمی آید.

فرش اکریلیک

یک جایگزین مقرون به صرفه تر برای پشم، فرش اکریلیک است که یک ماده نرم و مصنوعی است. گرچه ممکن است مستعد گوله گوله شدن (دانه های کرک) یا توری شدن باشد، اما مقاوم در برابر لک و کپک نیز شناخته می شود.

فرش پشمی

لوکس ترین و گران ترین فرش، فرش پشمی است که یک الیاف طبیعی، بادوام و بسیار نرم است. این گزینه کمی بیشتر از مواد مصنوعی نیاز به مراقبت دارد، زیرا به راحتی می تواند آب و لکه ها را جذب کند. فرش پشمی هزینه ای دو برابر گزینه های دیگر در هر متر مربع دارد.

Decor-50

هزینه انواع فرش چقدر است؟

فرش ها به چند نوع مختلف دسته بندی می شوند و هر یک از آنها دارای برچسب قیمت متفاوتی هستند. سه دسته گسترده فرش وجود دارد: فرش برش خورده، حلقه ای و برش خورده، و حلقه ای.

این ها اصطلاحاتی هستند که نحوه برش یا بافتن الیاف فرش را نشان می دهد. فرش برش خورده و حلقه ای معمولاً گرانترین گزینه است و هنگامی که از مواد باکیفیت در آن ها استفاده شود گرانتر هم می شود.

دو نوع دیگر، فرش برش خورده و فرش حلقه ای، بسته به کیفیت موادی که در آن ها استفاده می شود مقرون به صرفه تر هستند. در زیر اطلاعات دقیق تری در مورد هر نوع فرش پیدا خواهید کرد.

فرش برش خورده

در بسیاری از خانه ها، فرش کرکی برش خورده با برش حلقه های بافته شده با ارتفاع یکسان ایجاد می شود که در نتیجه تبدیل به یک تافته و مخمل خواب دار می شود. این گزینه معمولاً گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به انواع دیگر است، اما هزینه آن بسته به مواد استفاده شده و ارتفاع برش، ممکن است متفاوت باشد.

• مخمل خواب دار: این نوع فرش کرکی برش دار یکی از محبوب ترین هاست. این فرش دارای انبوه کرک یا پرز کوتاه و متراکم است که برای مناطق پرتردد بسیار مناسب است.

• ساکسونی: این فرش با داشتن انبوه کرک بلندتر و نرم تر، کمی لوکس تر و گران تر است. با این حال، نسبت به گزینه های دیگر بیشتر مستعد حصیری و حفره حفره شدن است.

• فريز: این فرش نسخه امروزی فرش شگی (پرز بلند) از دهه 197۰ است. فرش فريز داراي انبوه پرز یا کرک بلند است كه دوام زیادی دارد. این گزینه نسبت به گزینه های دیگر کمی گران تر است.

• کابل: این نوع فرش کرکی برش خورده یکی از ضخیم ترین و طولانی ترین گزینه ها است که همین خاصیت به آن صورت خوش حالتی می دهد. با این حال، این مورد بهترین گزینه برای مناطق پر رفت و آمد نیست. فرش کابل نیز جزو موارد گران محسوب می شود.

Decor-51

فرش حلقه ای

فرش کرکی حلقه ای که هم در خانه و هم در محیط های تجاری استفاده می شود، یک گزینه عالی برای مناطق پرتردد است، زیرا مات و بی جلا نمی شود. به جای برش، هر قطعه پارچه به پشت فرش حلقه می شود و ظاهری بادوام و یکنواخت ایجاد می کند.

فرش حلقه ای انواع مختلفی دارد، از انواع ابتدایی و مقرون به صرفه گرفته تا انواع عالی پشم متغیر است. هزینه معمول فرش های حلقه ای طیف گسترده ای دارد و فرش های پشمی بیشترین قیمت را دارند. عامل دیگری که روی هزینه آن تاثیر می گذارد این است که چند لایه حلقه در یک فرش وجود دارد.

فرش برش خورده و حلقه ای

این سبک از فرش شامل هر دو قسمت برش خورده و حلقه دار برای ایجاد الگوها و طرح ها است. فرش برش خورده و حلقه ای بسته به مواد استفاده شده معمولاً انتخاب گران تری نسبت به گزینه های دیگر است.

همانند سایر انواع فرش، استفاده از پشم می تواند به طور قابل توجهی هزینه کلی را افزایش دهد. اگرچه نقش و نگارهای فرش برش خورده و حلقه ای می تواند به طور خاصی جذاب به نظر برسد، اما با گذشت زمان همیشه همینطور به نظر نخواهد رسید.

Decor-52

چه عوامل دیگری می تواند بر هزینه تأثیر بگذارد؟

چندین عامل دیگر می تواند هزینه نهایی پروژه نصب فرش شما را تعیین کند. این موارد لایه گذاری انتخابی، شکل منطقه و اینکه آیا شما نیازی به برداشتن فرش قدیمی دارید یا خیر هستند.

• لایه گذاری: بدون لایه گذاری زیر فرش، فرش شما نرم و لطیف نخواهد شد. لایه گذاری از مواد و ضخامت های مختلفی برخوردار است و هرچه ضخامت آن بیشتر باشد، گرانتر نیز خواهد بود.

• برش های خاص/پلکانی: اگر نیاز به نصب فرش در محلی دارید که مربع یا مستطیل دقیق نباشد، احتمالا هزینه بیشتری برای شما دارد. پله ها نیز معمولاً هزینه بیشتری دارند، زیرا برای نصب تمیز نیاز به دقت و اندازه گیری دقیق دارند.

• برداشتن فرش: حذف فرش قدیمی شما قبل از نصب مواد جدید نیز به هزینه پروژه شما می افزاید. شما همچنین باید در مورد حذف مواد قدیمی و اینکه آیا این یک هزینه اضافی دارد یا خیر با پیمانکار خود بحث کنید.

Decor-53

• برداشتن مبلمان: مطمئناً شما باید هر مبلی را از مکانی که در آن فرش جدیدتان قرار دارد منتقل کنید. نصب کنندگان فرش همیشه مبلمان شما را جابجا نمی کنند، بنابراین اگر برای انجام کار نیاز به استخدام یک شخص حرفه ای یا پرداخت هزینه به پیمانکار خود دارید، این یک هزینه اضافی محسوب می شود.

 

4.7/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا