بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

هزینه نصب کفپوش چقدر است؟

هزینه معمول نصب کفپوش تقریبا 120/000 تومان به ازای هر متر مربع است است. هزینه پروژه هایی با مساحت بالاتر و متریال با کیفیت های خاص، می تواند بالاتر باشد. در نهایت، هزینه کل پروژه کفپوش شما به نوع متریالی که انتخاب می کنید، این که مساحت شما چند متر مربع است و همینطور هزینه نیروی کاری در منطقه شما بستگی دارد.

فهرست مطالب:

هزینه نصب کفپوش چقدر است؟
چه عواملی متفاوتی می تواند بر هزینه نصب کفپوش تأثیرگذار باشد؟
هزینه انواع کفپوش چقدر است؟

Decor-30

برای کسب اطلاعات در مورد قیمت ها، جوانب مثبت و منفی هر نوع کفپوش، ادامه مطلب را بخوانید. برای شروع پروژه خود بهتر است با متخصص این کار تماس گرفته و مشاوره بگیرید چرا که نصب کفپوش جدید کاری بزرگ و زمان بری است بنابراین می بایست با دقت و درستی این کار انجام شود. همچنین بهتر است برای برآورد قیمت با چندین شرکت مرتبط با کفپوش در منطقه خود تماس بگیرید.

چه عوامل متفاوتی هزینه نصب کفپوش را تحت تأثیر قرار می دهد؟

فاکتورهای مختلفی وجود دارد که می تواند در هزینه کلی نصب کفپوش نقش داشته باشد که بهتر است از آنها آگاهی داشته باشید. دو مورد از مهمترین فاکتورها اندازه و شکل فضا و منطقه ای است که در آن کار می کنید و متریالی که برای کفپوش انتخاب می کنید. هر کدام از متریال هایی که می توانید برای کفپوش استفاده کنید هزینه متفاوتی دارند. برای اطلاعات بیشتر از این هزینه ها ادامه مطلب را بخوانید.

• متریال کفپوش: محدوده هزینه کفپوش می تواند از 30/000 تومان در هر متر مربع برای فوم سایلنت فویل دار تا 2/000/000 تومان در هر متر مربع برای کفپوش های چوبی لوکس متغیر باشد. البته شما می توانید متریالی با کیفیت متناسب با بودجه خود انتخاب کنید. شما باید تردد منطقه مورد نظر که قصد نصب کفپوش آن را دارید، ظاهر کفپوش که مدنظرتان می باشد و بودجه خود را همگی با هم در نظر بگیرید.

از آنجا که کفپوش می تواند یک سرمایه بزرگ باشد باید به بازگشت این سرمایه در صورت فروش خانه هم فکر کنید. به همین دلیل بر ارزش مکان شما تاثیر گذار است، خوب است که در صورت فروش خانه و یا محل کار خود ، بازگشت ارزش را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال کفپوش چوبی از ارزش خود نسبت به کفپوش لمینت که مانند چوب به نظر می رسد بهتر حفظ می کند.

Decor-31

• متر مربع/ برش های ویژه: از آنجا که بیشتر نصب کنندگان کفپوش با متر مربع کار می کنند، هرچه فضای شما بزرگتر باشد، کار شما پرهزینه تر خواهد بود. به عنوان مثال، هزینه قرار دادن کفپوش چوبی در یک آشپزخانه 28 متر مربعی می تواند تقریباً از 2/800/000 تومان تا 50/000/000 تومان متفاوت باشد.

در حالی که نصب کفپوش چوبی در سطح کل خانه شما برای یک فضای 90 متر مربعی حدود 9/000/000 تا 180/000/000 تومان هزینه دارد. علاوه بر این، اگر شما نیاز به نصب کفپوش روی یک راه پله یا اتاق هایی تنگ یا با معماری های عجیب دارید، این موضوع می تواند قیمت هر متر مربع را افزایش دهد.

• اجرت اجرای کار: مانند تمام پروژه های بهسازی خانه، بسته به مبلغی که پیمانکاران محلی می گیرند، هزینه کلی متفاوت خواهد بود. مناطق کلان‌شهرها معمولاً گرانتر از مناطق روستایی یا حومه شهری خواهند بود.

با این وجود، ایده خوبی است که از چندین متخصص کفپوش و یا شرکت های خدماتی در منطقه خود مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که قیمت مناسبی را دریافت می کنید. علاوه بر این، اگر می خواهید کفپوش قدیمی برداشته شود، این یک هزینه اضافی محسوب می شود.

هزینه انواع کفپوش چقدر است؟

کفپوش های موکتی، وینیل و لمینیتی به طور معمول قیمت پایین تری دارند، در حالی که کاشی و کفپوش های چوبی هزینه بالاتری دارند. این نوع کفپوش ها نیز مزایا و معایب مختلفی دارند.

وینیل/مشمع کف اتاق
این ها به طور کلی دو گزینه کفپوش ارزان قیمت هستند. هزینه نصب کفپوش وینیل یا مشمع کف اتاق حدود 80/000 تومان در متر مربع است و می تواند تا 2/000/000 تومان در هر متر مربع متغیر باشد. بسته به کیفیت موادی که انتخاب می کنید، متفاوت خواهد بود. مشمع کف اتاق از مواد زیست تخریب پذیر و وینیل از پلاستیک ساخته شده است.

جوانب مثبت: این دو گزینه هزینه کمتری نسبت به چوب یا کاشی دارند. وینیل و مشمع کف اتاق اغلب زیر پا نرم هستند.
جوانب منفی: هیچ کدام از این دو گزینه با گذر زمان خوب دوام نمی آورند مخصوصا اگر به درستی از آن ها مراقبت نشود. همچنین هنگام فروش خانه ارزش زیادی هم به خانه اضافه نخواهند کرد.

Decor-32

موکت
بسته به کیفیت مواد ، نصب موکت می تواند گزینه ارزان تری باشد. این هزینه معمولاً 25/000 تومان تا 1/500/000 تومان در هر متر مربع متغیر است. موکت یا فرش های پشمی هزینه بیشتری دارند. با طیف گسترده ای از مواد، قیمت موکت می تواند از 25/000 تومان در هر متر مربع تا 1/500/000 تومان به در هر متر مربع متغیر باشد.

از کمترین تا بالاترین قیمت، مواد محبوب شامل اولفین یا پلی پروپیلن، نایلون، پلی استر، اکریلیک و پشم می شوند. علاوه بر مواد، نوع موکتی که انتخاب می کنید، برش خورده، حلقه ای، یا برش خورده و حلقه ای می تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین حتما باید مطئن شوید که لایه گذاری زیر موکت هم نصب شود.

جوانب مثبت: کفپوش موکت مقرون به صرفه و متنوع بوده و مناسب برای ایجاد گرما و راحتی بیشتر است. همچنین نگهداری نسبتا آسانی هم دارد.
جوانب منفی: عمر موکت به خوبی سایر کفپوش ها نیست. همچنین با گذر زمان می تواند مات یا لکه دار شود.

لمینیت
برای مالکان خانه هایی که ظاهر چوبی یا کاشی را دوست دارند اما نمی توانند با قیمت یا نگهداری آن ها کنار بیایند، کفپوش لمینت می تواند یک انتخاب عالی باشد. به طور معمول، نصب کفپوش لمینت برای هر متر مربع حدود 180/000 تا 600/000 تومان هزینه دارد.

گرچه گاهی اوقات با وینیل اشتباه گرفته می شود، اما لمینیت در واقع از لایه هایی از چوب مصنوعی ساخته می شود که در بالای آن یک لایه پلاستیکی وجود دارد و از شکل ظاهری دانه چوب جامد یا کاشی تقلید می کند. در بعضی موارد، می توانید لمینت را با روکش چوبی نازک خریداری کنید.

جوانب مثبت: لمینیت با دوام، مقرون به صرفه و دارای نگهداری آسان است در حالی که جلوه ای از چوب یا کاشی هم دارد.
جوانب منفی: لمینیت نمی تواند ارزشی مانند چوب واقعی به خانه شما اضافه کند. همچنین ایستادن روی آن در طولانی مدت می تواند سخت باشد.

کاشی

کاشی یک گزینه کلاسیک برای آشپزخانه و حمام است. کفپوش کاشی برای مناطقی که به طور منظم در معرض آب قرار دارند بسیار مناسب است. هزینه نصب کاشی ( سرامیک ) برای هر متر مربع به طور معمول بین 50/000 تا 2/000/000 تومان می تواند متغیر باشد.

در حالی که کفپوش کاشی کمی گران تر از کفپوش های دیگر است، هزینه نصب آن بسته به متریال و نوع های مختلفی که دارد متفاوت است. شما انتخاب های مختلفی از کاشی چینی گرفته تا سنگ طبیعی تا تکه های نقاشی دستی می توانید داشته باشید. کاشی می تواند در قسمت های بسیاری از فضاهای داخلی استفاده شود.

جوانب مثبت: کاشی به نگهداری کمی نیاز دارد و به راحتی تمیز می شود. عمر خوب و سبک های متفاوتی دارد.
جوانب منفی: نصب کاشی می تواند گران تر و دشوارتر از نصب سایر مواد باشد. کاشی همچنین می تواند احساس سختی، سرما یا لغزندگی داشته باشد.

Decor-33

کفپوش چوبی

کفپوش چوبی می تواند نسبت به گزینه های دیگر گران تر باشد اما در عین حال ارزش ماندگاری به خانه شما می بخشد. هزینه نصب کفپوش چوبی معمولاً بین 800/000 تا 2/000/000 تومان در هر متر مربع متغیر است. کفپوش های چوبی شرکتی و چوبی طبیعی هزینه های متفاوتی دارند که با استفاده از آن ها پروژه ها می توانند با هزینه های بالاتری اجرا شوند.

چوب های مهندسی شده یا شرکتی از انواع چوب هایی که بهم پیوند خورده اند و اغلب دارای روکش چوب جامد هستند ساخته می شوند. چوب جامد یکی از چوب هایی است که می تواند با گذشت زمان سنباده کاری و اصلاح شود.

جوانب مثبت: کفپوش چوبی به خانه شما ظاهری کلاسیک و زیبا می بخشد. وقتی زمان فروش خانه شما فرا برسد، کفپوش چوبی بازگشت سرمایه خوبی را برای شما رقم می زند. چوب جامد را می توان چندین بار اصلاح کرد، بنابراین باید برای سالهای زیادی دوام داشته باشد.
جوانب منفی: کفپوش چوبی معمولاً از سایر کفپوش ها گرانتر است. همچنین می تواند به راحتی خراشیده شود و به آب حساس است و می تواند آسیب ببیند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا