معماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

طراحی سقف با ترموود : جلوه زیبا، دوام عالی

در میان سطوح ساختمان معمولا سقف ساختمان سطحی است که برای طراحی آن زمان کمتری نسبت به سطوح دیگر صرف می‌شود. در حالی که شاید هفته‌ها زمان صرف انتخاب کفپوش مناسب ساختمان نمایید، انتخاب دکوراسیون نهایتا چند روز به طول می‌انجامد. البته امروزه این رویه در حال تغییر است زیرا با پیشرفت صنعت متریال‌های ساختمانی، برای طراحی سقف مصالح گوناگونی در دسترس است. یکی از این مصالح ترموود است. ترموود استحکام و دوامی مانند فولاد دارد و در عین حال زیبایی و وقار اصل خود یعنی چوب را حفظ کرده است. از این رو این محصولی مناسب برای استفاده در دکوراسیون سقف منازل و ساختمان‌ها است. سقف ساختمان چون حالت دربرگیرندگی دارد در تعریف سبک دکوراسیون ساختمان نقش مهمی ایفا می‌کند. طراحی سقف با ترموود این وظیفه را به خوبی انجام می‌دهند و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تبیین سبک دکوراسیون داخلی هستند. چوب با حالت طبیعی و رنگ‌های طبیعی خود فضایی گرم و صمیمی را ایجاد می‌کند.
در تصویر پایین مشاهده می‌کنید که سبک طراحی ساده سقف که با ترموود انجام شده کاملا هماهنگ با دکوراسیون سنتی داخل ساختمان است.

 

طراحی سقف با ترموود: جلوه زیبا، دوام عالی

 

اگر می‌خواهید کمی در طراحی سقف تنوع ایجاد کنید و در عین حال می‌خواهید که سادگی طراحی سقف حفظ شود، اضافه کردن لامپ‌های هالوژن راه حل مناسبی است. ظاهر لامپ و نورپردازی حاصل از آن سقف را باشکوه‌تر خواهد کرد. نگران حرارت تولید شده توسط لامپ‌های هالوژن نباشید چرا که ترموود در مقابل حرارت بسیار مقاوم است.

نباید تصور کرد که ترموود تنها قابلیت استفاده در دکوراسیون داخلی سنتی را داراست. ترموود برای استفاده در دکوراسیون مدرن هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر می‌خواهید سقف ساختمان شما با دکوراسیون سبک مدرن هم‌خوانی داشته باشد و حالت بی‌روح سنگ و فلز را هم نداشته باشد بهترین انتخاب، ترموود با رنگ‌های نزدیک به خاکستری است.
این رنگ‌ها طبیعی هستند و در نتیجه پروسه حرارت دهی و تبدیل چوب به ترمو حاصل می‌شوند. معمولا برای هماهنگی بیشتر در هنگام استفاده از ترموود برای سقف، کفپوش ساختمان را هم چوبی یا به رنگ چوب انتخاب می‌کنند.

 

طراحی سقف با ترموود

 

ایده دیگری که در طراحی سقف با ترموود می‌توانید در نظر داشته باشید استفاده از شکل‌های هندسی مختلف است. ترموود ثبات ابعادی بالایی دارد و برخلاف چوب معمولی می‌توان آنرا در اشکال مختلف برش داد و در طراحی سقف استفاده کرد بدون اینکه نگران جابجایی و بی‌نظمی اشکال هندسی بر اثر انبساط و انقباض و تغییر ابعاد باشیم. همچنین این شیوه طراحی برای افرادی که می‌خواهند در سقف ساده و چوبی ساختمان خود تنوع ایجاد کنند راه حلی مناسب و ارزان قیمت است.

 

طراحی سقف با ترموود

 

در حالتی که فضای داخلی ساختمان محدود است و شما می‌خواهید فضا را وسیع‌تر نشان دهید، می‌توانید ارتفاع سقف را افزایش داده و از ترموود با طراحی ساده برای این‌کار استفاده کنید. استفاده از ترموود در سقف‌های با ارتفاع زیاد توصیه می‌شود زیرا وزن سبکی دارند و به راحتی قابل نصب هستند.

در جاهایی که هوای مرطوب وجود دارد استفاده از ترموود در سقف مانعی ندارد زیرا ترموود در مقابل رطوبت و حتی تماس با آب مقاوم است. در تصویر پایین مشاهده می‌کنید که طراحی ساده و نسبتا بی‌روح اتاق در کنار استخر در ترکیب با رنگ تند و طراحی زیبای سقف با ترموود جلوه‌ی شگفت‌انگیزی به خود گرفته است.

منابع:

متن اقتباسی آزاد از مجلات و تعدادی وبگاه اینترنتی است. دو منبع برای عکس‌ها معرفی می‌شود:

۱- http://decozilla.com/2016/02/wooden-ceilings-style-and-substance-combined/

۲-https://www.armstrongceilings.com/residential/en-us/project-ideas-and-installation/wooden-ceiling-ideas.html

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا