معماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

چند راه اصولی برای بازسازی یک آشپزخانه

در این‌ مقاله ۹ توصیه وجود دارد که به شما کمک می‌کند، آشپزخانه خود را تغییر دهید. اگر تصمیم گرفته‌اید بازسازی آشپزخانه انجام دهید و نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم بگیرید و تغییرات آشپزخانه را شروع کنید. بعضی‌ها با تغییر لوازم خانگی شروع می‌کنند و بعضی دیگر هم شروع به جمع‌آوری عکس آشپزخانه‌های مورد علاقه‌شان می‌کنند. بعضی‌ها به این نتیجه می‌رسند که فضای بیشتری نیاز دارند، بعضی دیگر تصمیم می‌گیرند همان فضای فعلی را ارتقا دهند.
هر زمانی که به اندازه کافی فکر کردید و ایده‌های خود را برای بازسازی آشپزخانه ‌تان جمع‌آوری کردید، این ۹ توصیه شما را با جزییات بیشتری روبرو می‌کند و به تصمیم‌گیری شما کمک می‌کند.

به آنچه در آشپزخانه نیاز دارید فکر کنید

در این مرحله همه ‌چیز به نحوه استفاده شما و خانواده‌تان از آشپزخانه ربط پیدا می‌کند. گرفتن ایده از هر منبعی بدون مانع است، همچنین دیدن تصاویری که ذهن شما را به آشپزخانه دلخواه‌تان نزدیک کند، بسیار اثربخش است.
به اولویت‌هایتان فکر کنید، اینکه پخت و پز و مرتب کردن در آشپزخانه دلخواه‌تان چگونه خواهد بود؟ آیا به فضای بیشتری نیاز دارید، یا فضای کنونی برای شما کافی است؟
اگر از پیش به این موضوع فکر نکرده‌اید، همین الان شروع کنید. تصویر آشپزخانه‌هایی را جمع‌آوری کنید که به سبک زندگی و آشپزی شما نزدیک‌تر هستند. مجموعه‌ای که جمع‌آوری می‌کنید می‌تواند مانند یک دفترچه راهنما شما را هدایت کند تا آشپزخانه مورد نظرتان را بازسازی کنید.

 

بازسازی آشپزخانه

 

تحقیق و برنامه‌ریزی کنید

اگر کاملا آماده هستید و همه چیز را در ذهن خود مرتب کرده‌اید، وقت آن است که برای پیاده‌سازی ایده‌های خود برنامه‌ریزی کنید. مهم‌ترین عاملی که بازسازی آشپزخانه شما را محدود می‌کند، بودجه شما است. پس بودجه اولیه برای این کار را مشخص کنید. عامل دیگر محدوده‌ای است که تمایل دارید بازسازی شود.
هر دو عامل قابل تغییر است و بسته به شرایط شما برای بازسازی می‌تواند در حین کار تغییر کند. هر دو عامل به هم وابسته هستند و می‌توانند بر اساس نیاز شما تغییر کنند، پس به این تغییر به چشم یک روند آموزشی نگاه کنید.

 

چند راه اصولی برای بازسازی یک آشپزخانه

 

پیدا کردن حرفه‌ای‌ها

حتی اگر تصمیم دارید در بازسازی آشپزخانه کابینت ‌ها، برق و لوله‌کشی را خودتان انجام دهید، نیاز دارید تا در بعضی مراحل از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید. می‌توانید از افراد متخصص برای انتخاب نوع ابزار و اجناس مناسب کمک بگیرید و توصیه‌های آن‌ها برای انتخاب مواد اولیه را رعایت کنید. بعضی از افراد برای شروع، به فروشگاه‌های بزرگ، کابینت‌فروشی‌ها و فروشگاه‌هایی که تمام موارد مورد نیاز را تامین می‌کنند، سر می‌زنند. بعضی دیگر، از دوستان و همکاران خود کمک می‌گیرند، معمار و متخصص دکوراسیون داخلی استخدام می‌کنند. افراد حرفه‌ای می‌توانند برای بودجه‌بندی، برنامه‌ریزی و نوشتن قراردادها نیز به شما کمک کنند. همچنین می‌توانید از راهنمایی آن‌ها برای آماده کردن یک آشپزخانه موقت استفاده کنید و از نظرات آن‌ها برای خرید لوازم نیز بهره‌مند شوید.

 

چند راه اصولی برای بازسازی یک آشپزخانه

 

طراحی نموداری

این مرحله از بازسازی آشپزخانه شامل برنامه‌ریزی برای طراحی، مشخص کردن فضاهای موجود، طبقه‌بندی اولیه، طرح و حجم کابینت‌ها است. با اینکه بحث در مورد طرح و ظاهر آشپزخانه جذاب‌تر است، اما بهتر است روی طبقه‌بندی و فضاهایی که نیاز دارید متمرکز باشید. معمولا عوامل ظاهری شما را از پرداخت به نیازهایتان در آشپزخانه منحرف می‌کند.
علاوه بر این، شما به یک طرح و برنامه نیاز دارید تا بدانید برای هر فضایی چه کارهایی باید انجام دهید و هزینه این امور چقدر خواهد شد. اگر به عنوان معمار یا طراح داخلی بر روی چنین پروژه‌ای کار می‌کنید، می‌توانید پس از مصاحبه، به مشتری خود یک طرح اولیه بدهید و محدوده کاری را مشخص کنید. در همین حین می‌توانید چند پروژه مختلف را با همین شیوه جلو ببرید.

 

بازسازی آشپزخانه

 

اصلاح و تکمیل مشخصات

احتمالا در طول بازسازی آشپزخانه و حتی خیلی قبل‌تر از آن، پوشه‌ای از تصاویر آشپزخانه مورد علاقه‌تان جمع‌آوری کرده‌اید. پس تا کنون سبک آشپزخانه خود را پیدا کرده‌اید. مدرن، کلاسیک، سنتی یا سبک تلفیقی، بر اساس پوشه‌ای که آماده کرده‌اید باید تا الان بدانید رنگ مورد نظرتان چیست.

 

چند راه اصولی برای بازسازی یک آشپزخانه

حال نیاز دارید انتخاب نهایی خود را مشخص کنید، از ابزار تا لوازم جانبی را بر اساس خواسته‌تان تامین کنید، که به طور معمول شامل موارد زیر خواهد بود:
• نوع ساخت و ساز کابینت، جنس و رنگ آن
• جنس کانتر و رویه کابینت‌ها
• یخچال و لوازم خانگی مورد نیاز
• سینک ظرفشویی
• نور و روشنایی
• کف‌پوش
• دیوار پشت کابینت‌ها
• آیتم‌های دکوراتیو

 

بازسازی آشپزخانه

توسعه طراحی و ساخت

در این مرحله شما باید طرح نهایی را تهیه کنید و اطلاعاتی نظیر ارتفاع طبقات و جزییات دیگر را تکمیل کنید. در صورت لزوم نقشه معماری و نقشه نورپردازی را آماده داشته باشید. در این مرحله قراردادهایتان را با پیمانکار مشخص کنید و لیستی از وسایل مورد نیاز آماده کنید، زیرا این همان چیزی است که قیمت نهایی بازسازی را تعیین می‌کند.
با توجه به پیشنهاد پیمانکار، زمان‌بندی برای پروژه بازسازی آشپزخانه را مشخص کنید. در این مرحله می‌توانید هزینه کارگر و زمان‌بندی فعالیت آن‌ها را مشخص کنید و برای کار خود یک ضرب‌العجل تعیین کنید.

 

چند راه اصولی برای بازسازی یک آشپزخانه

دریافت برآورد پیمانکار

اگر پیش از این فردی را به عنوان پیمانکار استخدام نکرده‌اید، وقت آن رسیده که کسی را به عنوان مسئول پروژه استخدام کنید. پیشنهاد این است که سه فرد متفاوت را درنظر داشته باشید و قیمت‌های ارائه شده را بررسی کنید. این کمک می‌کند تا در مسیر پروژه، ببینید که در مسیر درست قرار دارید یا نه و همینطور برای قدم‌های بعدی پیش‌بینی داشته باشید.

 

بازسازی آشپزخانه

برای نسخه نمایشی آماده شوید

تغییرات نزدیک است پس آماده باشید، در حدود 4 تا 8 هفته طول می‌کشد تا بازسازی آشپزخانه شما تمام شود. پس شروع به تمیز کردن کابینت‌هایتان کنید. جمع‌آوری وسایلی که استفاده چندانی از آن‌ها نمی‌کنید. اگر در طول بازسازی در خانه خود زندگی می‌کنید، فضایی برای یک آشپزخانه موقت در نظر بگیرید. ممکن است تصمیم داشته باشید خانه را ترک کنید و در طول بازسازی حضور نداشته باشید. اما پیشنهاد این است که سعی در مدیریت امور داشته باشید و در طول بازسازی آن فضا را ترک نکنید.
در این مرحله می‌توانید تصمیم‌های مهمی بگیرید، اینکه در طول بازسازی خانه را ترک کنید، به گرد و غباری که ممکن است در طول پروژه بازسازی شما را آزار دهد فکر کنید، اگر قردی در خانه شما آلرژی دارد، نیاز دارید تا فضایی را برای آن‌ها آماده کنید، روز‌ و ساعات کار افراد را مشخص کنید، جدولی از انتظارات و درخواست‌هایتان تهیه کنید.

 

بازسازی آشپزخانه

لیست کردن خرده کاری ها

بعد از تنظیم قرارداد با پیمانکار و برآورد هزینه مدیر پروژه، ممکن است به نظر برسد که دیگر آسوده خواهید بود. اما با فهرستی از خرده‌کاری‌ها و جزییات مواجه خواهید شد. جزییاتی که به سادگی فراموش شده‌اند و از قلم افتاده‌اند. گاهی مسایل جزیی مانند لکه‌های روی دیوار یا خراش سطحی شیشه‌ها، گاهی مواردی مهم‌تر مانند کار نکردن هود آشپزخانه و خرابی وسایلی که به ندرت از آن استفاده می‌کنید.
بعضی افراد تمایل دارند از لیست‌های بزرگ و کامپیوتری استفاده کنند، اما پیشنهاد این است که یک لیست کوچک آماده کنید و تاریخ اتمام هر کار را بر اساس ضرب‌العجل‌هایتان مشخص کنید. می‌توانید این لیست را با پیمانکار و مدیر پروژه هماهنگ کنید.
اینکه پیمانکار پس از اتمام پروژه چند بار به منزل شما بیاید تا جزییات فراموش‌شده را اجرا کند، امری است اجتناب‌ناپذیر. نگران نباشید، می‌توانید لیستی از تمام موارد فراموش‌شده تهیه کنید و پیش از اینکه پیمانکار به خانه شما بیاید، لیست را با او هماهنگ کنید. مانند این است که شما لیست خرید بنویسید و پس از اینکه به فروشگاه رفتید، ببینید که بعضی چیزها از قلم افتاده است. این مسئله برای همه پیش می‌آید.

 

بازسازی آشپزخانه

منبع:

https://www.houzz.com/ideabooks/1198907/list/homeowners-workbook-how-to-remodel-your-kitchen

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا