معماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

سقف کشسان چیست؟

پلی وینیل کلراید، در زمره پلاستیک‌های پرکاربرد قرار دارد. 50 درصد از پی وی سی تولید شده در جهان در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان یک ماده کاربردی، پی وی سی به راحتی تولید شده و مقرون به صرفه است. در سال‌های اخیر، پی وی سی جایگزین بسیاری از مواد همانند چوب، سنگ، سیمان و سفال در ساخت و ساز و در بسیاری از مناطق شده است. پنل‌های پی وی سی کشسان در ابتدا در کشورهای بلژیک، هلند و فرانسه مورد استفاده قرار گرفتند و پس از آن شهرت جهانی پیدا کردند.
استفاده از سقف‌های کشسان به دلیل برتری‌هایی که نسبت به دیگر مصالح ساختمانی دارند در حال رشد است. این مزایا به گونه‌ای بوده‌اند که توانسته است سقف‌های کشسان را به رتبه‌های برتر و انتخاب‌های اول مشتریان نزدیک کنند. در ادامه به بیان برخی از مزایای سقف‌های کشسان می‌پردازیم.

 طرح‌های منحصر به فرد

طراحی شگفت‌انگیز یک سقف می‌تواند محیطی ساده را تبدیل به یک اثر هنری شاخص کند. پوشش‌های بسیار سبک، از جنس پی‌ وی سی محیطی اشرافی را به محل زندگی شما بخشیده و موجب طراوت و تازگی آن می‌شوند. تنوع در طرح و رنگ می‌تواند نظر هر بیننده‌ای را جلب کرده و نیاز هر سلیقه‌ای را برآورد کند.

 

سقف کشسان

طراحی انعطاف‌پذیر

پنل‌های تزئینی از جنس پی وی سی چشم‌اندازی بسیار متنوع را به محل نصب می‌بخشند و انعطاف‌پذیری لازم برای ایجاد محیطی واقعا شیک را فراهم می‌آورند. این محصول برای استفاده در محیط‌هایی که فضای لازم برای کار کردن وجود ندارد بسیار مناسب است. انعطاف‌پذیری این محصول یکی از قابلیت‌هایی است که توانسته است آن را به محبوبیت بالایی برساند.

مقاومت در برابر رطوبت

یکی از ویژگی‌هایی که پوشش‌ پانل‌های پی وی سی را به انتخاب اول بیشتر افراد تبدیل کرده است، مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت است. بنابراین آن‌ها بهترین گزینه برای بازسازی فضاها با رطوبت بالا هستند. این ماده رطوبت را جذب نمی‌کند و دیگر نگران پوسیدگی و کپک زدن این ماده در محیط‌های مرطوب نخواهید بود.

سبک وزن بودن

یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول وزن بسیار پایین آن در مقایسه با دیگر محصولات است. همانطور که می‌دانید یکی از عوامل مهم در ساخت یک سازه استفاده از مصالح سبک برای افزایش استحکام آن در برابر خطراتی همانند زلزله است. وزن بسیار پایین این محصول کمک شایانی به داشتن ساختمانی سبک و در نتیجه ایمن خواهد کرد.

ساختار محکم

ساختار محکم و مقاوم پی وی سی‌های کشسان توانسته است بازار رقابت را از دیگر محصولات برباید. از آنجایی که این محصول با ساختاری نرم وارد بازار شد، بیشتر افراد بر این باور بودند که استحکام و مقاومت کافی در برابر کشش را نداشته باشد. اما تجربه استفاده از آن ثابت کرد که این محصول حتی با حرارت دیدن نیز خاصیت خود را حفظ کرده و ظاهر خوبی به خود می‌گیرد.

 

سقف کشسان

 

نصب پوشش‌های پی وی سی

نصب سقف‌های فشرده پی وی سی بسیار آسان است و بر روی سقف شما و یا بر روی سیستم معلق جدید نیز قابل نصب است. حسن این سادگی در این است که برای نصب آن‌ها دیگر نیازی به افراد متخصص و صرف هزینه بالای نصب نیست.
این سادگی زمان نصب را نیز کاهش داده است و در صورتی که تمایل داشته باشید تا در کوتاهترین زمان ممکن تغییراتی را در محل زندگی خود اعمال کنید، استفاده از سقف‌های پی وی سی کشسان انتخاب مناسبی است.
این محصول با استفاده از گیره‌هایی بر روی ریل‌هایی که در اطراف سقف تعبیه می‌شوند محکم شده و زمانی که این پوشش پس از نصب فرم مناسبی را به خود نگیرد، با ایجاد حرارت آن را به فرم مناسب در می‌آورند. به همین دلیل واژه کشسان را به این نوع پوشش نسبت می‌دهند. مقاومت حرارتی پی وی سی تا 60 درجه سانتیگراد است که آ‌ن را برای استفاده در محیط‌های نسبتا گرم نیز مناسب می‌کند.

شرایط نگهداری سقف‌های پی وی سی کشسان

پی وی سی به دلیل نفوذ ناپذیری در برابر آب و مواد دیگر چندان نیازی به نگهداری ندارد. این محصول مانعی مقاوم در برابر گرد و غبار است و همانند محصولات دیگر برای نگهداری نیازی به استفاده از مواد پوششی ندارد.

عایق حرارت

سقف‌های پی وی سی عایق خوبی در برابر حرارت هستند، از این رو باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شوند. این ماده در روزهای گرم از ورود هوای گرم به داخل خانه و خروج هوای خنک از داخل به بیرون ممانعت به عمل می‌آورد.

ایمن بودن

به دلیل اینکه سقف مساحت زیادی را در هر ساختمانی به خود اختصاص می‌دهد، سلامت بودن مواد به کار رفته از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی دیگر از مزایای استفاده از سقف‌های پی وی سی کشسان این است که در ساخت آ‌ن‌ها از ترکیبات مضر استفاده نشده و به کارگیری آن‌ها هیچ گونه خطری را برای سلامتی افراد ایجاد نمی‌کند.

مقرون به صرفه بودن

گاهی اوقات تغییر یک سازه و یا بازسازی آن هزینه‌های بالایی را به افراد تحمیل می‌کند. نبود محصولات مشابه با مواد به کار رفته در ساختمان و یا گران بودن آ‌ن‌ها یکی از موانع ایجاد تنوع و تغییر در ساختمان است. پی وی سی کشسان به دلیل قیمت پایین آ‌ن‌ همواره در دسترس بوده و تنوع آن می‌تواند انتخاب را برای شما ساده کند. همانطور که اشاره شد به دلیل نصب آسان نیازی به افراد متخصص برای نصب آن‌ها نیست و شما در هر مکانی به راحتی می‌توانید آ‌ن‌ها را سفارش داده و استفاده کنید که همین امر نیز از قیمت تمام شده این محصول می‌کاهد.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا