معماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

10 ایده ناب برای داشتن یک اتاق لباسشویی منحصربه‌فرد

یکی از تغییرات جدیدی که در آپارتمان‌های امروزی بسیار دیده می‌شود، اختصاص اتاقی برای شستن لباس‌ها بعنوان اتاق لباسشویی است. اگر شما نیز چنین اتاقی در اختیار دارید احتمالا یکی از دغدغه هایتان این است که چگونه آن را طراحی کنید که علاوه بر کارآمد بودن دارای دکوراسیونی زیبا و جذاب باشد. زیرا این مسئله باعث می‌شود وقت گذراندن در چنین فضایی برایتان لذت بخش شود. حتی اگر در حال بازسازی خانه هستید با ایده‌هایی که در ادامه برای طراحی این اتاق معرفی می‌شوند بدون شک وسوسه خواهید شد که فضایی را برای این اتاق در نظر بگیرید.

1- ترکیبی از زیبایی و کارایی

در این اتاق لباسشویی ، به هر دو جنبۀ زیبایی و کارآمد بودن مواد به کار رفته، توجه شده است. برای میز کار از چوبی که به خوبی روی آن کار شده استفاده کرده‌اند و سینک نیز به گونه‌ای در دل این میز جای گرفته که بتوان لباس‌هایی را که نیاز به شسشوی دستی دارند و یا چکمه‌هایی که گلی شده‌اند را به راحتی شست.
کف اتاق کاشی کاری شده و تمیز کردن آن بسیار راحت است. همچنین طراحی دکوراسیون زیبا شدیدا کارایی اتاق را بالا برده است. وجود لامپ‌های تعبیه شده در سقف ضمن اینکه روشنایی را به محیط می‌بخشند با حذف پنجره‌ها باعث می‌شود فضا بزرگتر به نظر برسد.

 

10 ایده ناب برای داشتن یک اتاق لباسشویی منحصربه‌فرد

2- از کل فضای اتاق استفاده کنید

سعی کنید سقف اتاق لباسشویی تا جای ممکن بلند در نظر گرفته شود تا بتوانید از آویزهای لباسی که مناسب سقف هستند استفاده کنید. در این سبکی که در تصویر هم مشاهده می‌کنید استفاده از قفسه‌های کشویی برای جا دادن لباس‌هایی که خشک شده‌اند بسیار هوشمندانه است. چون باعث می‌شود فضای اتاق با لباس‌های خشک شده اشغال نشود.

 

اتاق لباسشویی

 

3- خلاقیت در انتخاب رنگ

استفاده از کابینت‌های با رنگ روشن، یکی از معمول‌ترین روش‌هایی است که برای القای حس تازگی و تمیزی به اتاق لباسشویی به کار می رود. اما نظرتان در مورد گزینه‌های دیگر چیست؟
استفاده از رنگ‌های تیره یا ترکیبی از تیره و روشن شبیه تصویر که از یک رنگ بخصوص آبی دریایی استفاده کرده است یک دید مدرن از اتاق را ارائه می‌کند و تاثیر آن مخصوصا وقتی با شیرها و وسایل قدیمی عجین شود به مراتب بیشتر است.

 

اتاق لباسشویی

 

4- از جزئیات غافل نشوید

اتاق لباسشویی جایی نیست که برای دور هم نشستن یا استراحت از آن استفاده کنید و شاید اعضای خانواده‌تان به ندرت به آنجا سر بزنند بنابراین به دلخواه خودتان از رنگ‌ها و وسایل جانبی که نیاز دارید برای ساختن فضایی که در آن راحت هستید استفاده کنید.
در اینجا اتاقی را می‌بینیم که با رعایت اصولی مانند ترکیب رنگ‌های هماهنگ، استفاده از دیوارپوش‌های روشن، یک امضای یک تیکه بر روی دیوار و استفاده از چوب همرنگ زمین، حس نوستالژیکی را منتقل می‌کند.

 

اتاق لباسشویی

 

5- استفاده از قفسه و کابینت روباز

اگرچه استفاده از کابینت‌ها و قفسه‌ها برای پوشاندن لوازم و شوینده‌هایی که ظاهر مناسبی ندارند در اتاق لباسشویی ایدۀ خوبی است اما قفسه‌های روباز این امکان را به شما می‌دهند که لوازمی مانند گلدان‌ها و سبد‌ها را در آن‌ها قرار دهید.
اگر فضای شما محدود نیست مانند سبکی که در اینجا مشاهده می‌کنید می‌توانید از کابینت‌های روباز استفاده کنید. ویژگی این کابینت‌ها این است که می‌توانید لوازمی را که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند در آنها قرار دهید و در هنگام نیاز سریعا به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

 

اتاق لباسشویی

6- فضای مشترک با شستشو را تفکیک کنید

اگر از یک اتاق برای آشپزی و شستن لباس استفاده می‌کنید سعی کنید با استفاده از رنگ‌ها یا قاب‌سازی این دو فضا را از هم تفکیک کنید.
این قاب نیمه بلند و خوش رنگی که در تصویر می‌بینید به راحتی فضای شستشو را جدا می‌کند و همچنین از سایش و خراب شدن دیوار نیز جلوگیری می‌کند.

 

اتاق لباسشویی

7- استفاده از قفسه‌ها و ریل‌ها

در اتاق‌های با سقف‌های کوتاه می‌توانید به جای آویزهای سقفی سنتی از قاب‌هایی که بر روی دیوار تعبیه می‌شوند برای خشک کردن لباس استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای سرعت بخشیدن به خشک شدن لباس‌ها و صرفه جویی در وقت در اتاق لباسشویی از سیستم‌های گرمایشی در پشت این قاب‌ها هم کمک بگیرید.

 

اتاق لباسشویی

8- طراح کابینت‌های خود باشید

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که برای اتاق لباسشویی باید مد نظر قرار دهید استفاده از کمدها یا کابینت‌هایی با فضای کاربردی است. اگر چینش و دکوراسیون اتاق از ابتدا به عهده خودتان است با یک کابینت کار حرفه‌ای مشورت کنید تا کمدی را برای شما آماده کند که مطابق نیازتان باشد.
برای سبدهای بزرگ و اشیای با طول بلند مانند جاروبرقی، تخته‌ی اتو و چوب‌های مخصوص گردگیری جای مخصوصی در نظر بگیرید. همچنین یکی از قفسه‌های کمد را به اندازه کافی بزرگ بسازید تا بتوانید سبد حاوی لباس‌های اتو نشده را در داخل آن به راحتی قرار دهید. مزیت این کار این است که همۀ لباس‌هایی که نیاز به اتو دارند در کنار هم خواهند بود.

 

اتاق لباسشویی

 

9- استفاده از قلاب‌ها در کنار کابینت

درکنار استفاده از قفسه‌ها و کابینت‌ها می‌توانید از قلاب‌هایی که طبق تصویر می‌توان به دیوار نصب کرد استفاده کنید. حسنی که این قلاب‌ها دارند این است که می‌توانید وسایلی مانند حوله، پیش بند و … به آن آویزان کنید. همچنین می‌توانید به عنوان یک وسیلۀ خوب برای آویزان کردن موقتی وسایلی که اتو می‌کنید از آن استفاده کنید.

 

اتاق لباسشویی

 

10- تهویۀ مطبوع برای کمد و کابینت

وجود منافذ و سوراخ‌های تعبیه شده در کابینت‌ها و کمدهای قدیمی در سالهای اخیر مجددا مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر اینکه وجود این منافذ باعث زیبایی کابینت می‌شود، مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد آن برای جریان پیدا کردن هوا در کابینت اتاق لباسشویی است و برای مواردی که می‌خواهید حوله یا پارچه‌های کتانی را در آن نگهداری کنید بسیار مناسب است.
اما اگر امکان جایگزینی کابینت خود با کابینتی که این منافذ در آن تعبیه شده است را ندارید، به راحتی می‌توانید با یک نجار مشورت کنید و تنها در کمد را عوض کنید یا منافذی را در کابینتتان ایجاد کنید.
پیشنهاد شما برای اتاق‌های لباسشویی چیست؟ اگر چنین اتاقی دارید لطفا ایده و سلیقه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

اتاق لباسشویی

منبع:

https://www.houzz.com/ideabooks/80065305/list/dream-spaces-10-ideas-for-a-get-it-done-utility-room

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا