بلاگپروژه های شاخص

هتل کارخانه‌ای چونگ کینگ

هتل مونت میراژ، واقع در پیپاشان در شهر چونگ کینگ واقع شده و نزدیک بنای یادبود قرار دارد. دو ساختمان قدیمی کارخانه‌ی پرینت چونگ کینگ به وسیله استودیوی یوژوال(Usual Studio) به هتل مونت میراژ با ظاهری نو تبدیل شدند. دو ساختمان مونت میراژ کنار هم در زمینی شیب‌دار با منظره‌ای عالی و همراه با منظره‌ی رودخانه‌ی یانگ تسه گرفته‌اند. مهمانان می‌توانند منظره ای کلی از واحه‌ی میان دو پل داشته و از منظره‌ی خط افق لذت ببرند. منظره‌ی رودخانه‌ی یانگ تسه آنقدر زیبا است که مهمانان می‌توانند با درنظر نگرفتن واحه‌ی بین دو پل، از خط افق لذت ببرند.

 

هتل کارخانه‌ای چونگ کینگ

 

لباس عروس

به دلیل وجود ساختمان‌های صنعتی تاریخی و منظره‌ی زیبای رودخانه‌ی یانگ تسه در محل هتل، توریست‌هایی که سلیقه‌ای متفاوت دارند اغلب جذب این هتل شده و برای عکاسی به مونت میراژ می‌روند. این هتل حتی به عنوان یکی از محل‌های مناسب عکس‌برداری ازدواج نیز انتخاب شده است. این مسئله یادآور این است که دیزاین هتل مونت میراژ ترکیبی از خلاقیت فیلم سازی و صنعت عکس برداری ازدواج است. این محل به عنوان یک فضای زیبا و هنرمندانه برای جوانان با موضوع “عشق” شناخته شده، که همسو با اهداف آینده‌ی مونت میراژ نیز هست.

 

هتل کارخانه‌ای چونگ کینگ

 

رقصیدن لباس عروس با باد یک صحنه‌ی کلاسیک فوق‌العاده است. تصور کنید که ساختمان قدیمی یک عروس زیبا است و وظیفه‌ی ما دیزاین یک لباس عروس زیباست تا زیباترین قسمت های او را به دیگران نشان دهیم. برای همین، هدف دیزاین ما این است که از لباس عروس استفاده کنیم تا دو ساختمان قدیمی را به صورت ملایمی به هم متصل کنیم و چهره‌ی تازه ای به کارخانه‌های قدیمی بدهیم.

 

هتل کارخانه‌ای چونگ کینگ

 

“لباس عروس” از ساختاری با لایه‌ی سیمانی و دیوارهای پرده‌ای آهنی درست شده است. این دیزاین یک فضای باز که شامل پذیرش هتل، محل استراحت و اتاق های چندمنظوره است را تشکیل می‌دهد. مهمانان می‌توانند از این مسیر که با این ساختار شکل داده شده است حرکت کرده و از تغییر مناظر در نقاط مختلف لذت ببرند. مناظر مختلف و تجربه کردن ، چیزی است که می‌خواهیم برای مهمانان، مانند تجربه‌ی یک شهر با کوه‌های طبیعی، مهیا کنیم.

 

هتل کارخانه‌ای چونگ کینگ

 

هتل کارخانه‌ای چونگ کینگ

 

جدید و قدیمی

ما از دو متد بازسازی استفاده  می‌کنیم. یکی از آنها تغییرات جدید ، جسورانه و خلاقانه است. دومی نگه‌داشتن قسمت های تاریخی به منظور قرار دادن قسمت های جدید و قدیمی کنار یکدیگر است. قسمت جدید مانند یک بوم سفید، خالص و آرام،‌ است که تضاد شدیدی با دیوارهای خشن قدیمی و قسمت‌های سیمانی ساده دارد. ما سعی کردیم که با تبدیل کارخانه‌ی قدیمی به هتل تغییراتی ایجاد کنیم که با حضور در هتل، مهمانان بتوانند حس سرزندگی و زیبایی شناسانه‌ی مدرنیته که نتیجه ی بازسازی است را همراه با زیبایی تاریخی کارخانه‌ی قدیمی حس کنند.

 

هتل کارخانه‌ای چونگ کینگ

 

در چهره‌ی کارخانه ارزش تاریخی و زیبایی شناسانه‌ی خوبی وجود دارد. برای همین، بعد از تبدیل کارخانه‌ی قدیمی به هتل، از آجر همچنان به عنوان چهره‌ی سختمان استفاده کرده‌ایم. ما باور داریم که چهره‌ی ساختمان نه تنها وقار حاصل از گذر سال‌های بسیار را  نشان می‌دهد، بلکه همچنین این ایده را انتقال می‌دهد که هر آجر سالخورده‌ای همچنان می‌تواند تغییرات فصول و گذر زمان را حس کند. حیاط عقبی در قسمت شمالی ساختمان یک مکان طبیعی با فضایی شاعرانه است.

 

هتل کارخانه‌ای چونگ کینگ

 

هتل کارخانه‌ای چونگ کینگ

 

پیچک‌ها و آجرهای روی دیوارهای قدیمی نشان از تاریخ آنها هستند. وقتی که  خورشید از لابه‌لای برگ‌ها می‌تابد، لکه‌های نور و سایه‌ها مانند ثروتی هستند که از سمت گذر سال‌ها و طبیعت داده شده اند. ما می‌خواهیم منحصر به فرد بودن این محیط را حفظ کنیم.

 

هتل کارخانه‌ای چونگ کینگ

 

نور و سایه

ما نور ( نور طبیعی یا مصنوعی) را به عنوان یک عنصر ضروری دیزاین به حساب می آوریم. دیزاین مناسب به نور و سایه این امکان را می‌دهند که کاربردی، فراتر از چیزی که دارند، داشته باشند و احساس لذت یک روح را بسازند. به عنوان مثال، نورپردازی پاسیوی حیاط آتریوم و سقف نورگیر سالن اجتماعات نه تنها کامل‌کننده‌ی عمل نور هستند بلکه همچنین هندسه‌ی ظریف و منظم به نور انتزاعی و ماتریس سایه ها جلوه می‌دهد و تمایلی برای کشف ستارگان را در ما ایجاد می‌کند.

 

هتل کارخانه‌ای چونگ کینگ

 

هنر

ما این هتل را به صورت یک شهر مینیاتوری معرفی می‌کنیم که از تبدیل کارخانه‌ی قدیمی به هتل تبدیل شده است. مهمانان می‌توانند با فراغت خاطر مسیر بین لابی و حیاط را پیاده روی کرده و در سالن هنر بمانند و ترکیب نور و سایه را تجربه کنند. با شروع شب چراغ‌ها روشن می‌شوند و مهمانان منظره‌ای از شب‌های شهر را حین شنا در استخر باشکوه پشت بام  تجربه می‌کنند.

 

هتل کارخانه‌ای چونگ کینگ

 

منظره‌ی منحصر به فرد رودخانه‌ی یانگ تسه برای مهمانانی است که در اتاق مهمان ساکن هستند. هتل مونت میراژ ،که حاصل تبدیل کارخانه‌ی قدیمی به هتل است، شکوه آنتیک یک خانه‌ی قدیمی با منظره‌ای زیبا را دارد. این یک نوآوری و منبع الهام برای هتل‌ها، در زمینه‌ی فراهم کردن تجربه‌های مختلف برای مهمانان و صنعت است. ما همچنین امیدواریم که این پروژه‌ی بازسازی، ایده‌هایی برای نوسازی شهری و نوسازی خانه‌های قدیمی به ارمغان آورد.

 

 

هتل کارخانه‌ای چونگ کینگ

 

 

منبع: www.archdaily.com

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا