بلاگپروژه های شاخص

پارک ریکه در تفلیس

Rike Park به عنوان جدیدترین منطقه تفریحی در تفلیس محسوب می شود. دو لوله بزرگ فلزی در انتهای شمالی پارک، یک سالن کنسرت و یک نمایشگاه در این پارک وجود دارد. در هر قدم، شما دست فروشانی را می بینید که بستنی ، اسباب بازی و اسنک های شیرین می فروشند و یا ممکن است تصویرگرانی را ببینید که نقاشی پرتره می کشند.
تابستان ها، در پارک ریکه، نمایشگاه هنر برگزار می شود و بازدیدکنندگان می توانند از نقاشی های افسانه ای لذت ببرند و یا آنها را بخرند.

یکی از زیباترین رویدادهای سالانه در پارک ریکه، برگزاری جشنواره ی غذا در ماه اکتبر است که در آن شما می توانید غذاهای سنتی گرجستان را بچشید و از طعم بی نظیر بسیاری از آنها لذت ببرید.

پارک ریکه در سمت چپ رودخانه کورا (متکواری) واقع است. این پارک دسترسی آسانی از طریق پل شیشه ای و آهنی با نام پل صلح به محله تفلیس قدیم و شاردنی و همچنین دسترسی پارک ریکه از طریق تله کابین میدان اروپا تا مجسمه مادر گرجستان و قلعه ناریکالا، به مهمترین جاذبه های گردشگری گرجستان مبدل گشته است. در طول تابستان توریست های زیادی با نشستن در پارک ریکه از رقص آب با نور پردازی به همراه موسیقی لذت برده و یا از امکانات بی شمار این پارک نظیر پلکان مارپیچی کودکان، دیوار صخره ای مصنوعی، صفحه شطرنجی موزاییکی استفاده نمایند.

این پارک درست در پایین ساختمان ریاست جمهوری گرجستان قرار دارد و از آن پایین می توانید زیبایی این ساختمان را مشاهده کنید.

علاوه بر تفریح و گردش در داخل پارک ریکه می توانید از یکی دیگر از زیباترین جاذبه های تفلیس، سالن تئاتر و موسیقی تفلیس که در داخل این پارک واقع شده است، بازدید کنید. این مرکز فرهنگی فوق العاده که از دو عنصر لوله ای شکل ساخته شده که هر دو عنصر رو به فضای سبز و رودخانه می باشد. این مجموعه از یک تئاتر موزیکال، سالن نمایشگاه با ظرفیت ۵۶۶ صندلی و هم چنین یک کافه تریا تشکیل شده است که راه پله ی ورودی این مجموعه در فضابی باز و در محدوده ی عمومی می باشد و به نوعی بازدیدکنندگان را به سمت داخل دعوت می کند. نمای خارجی هر دو سازه از پانل های فولادی ضد زنگ می باشد هم چنین در داخل این مجموعه ساختار فولاد و بتن اکاربرد زیادی داشته است.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا