بلاگپروژه های شاخص

مرکز تئاتر شانگهای چین

مرکز تئاتر شانگهای چین

مرکز تئاتر شانگهای چین در بخش شمالی میدان مردم People’s Square قرار دارد. مرکز تئاتر شانگهای چین در  زمینی به مساحت بیش از ۲ هکتار ساخته شده است و به یکی از نمادهای این شهر بزرگ تبدیل شده است. شهر شانگهای در دهه‌های گذشته در زمینۀ مسائل فرهنگی گام‌های بزرگی برداشته و خود را به رقیب شهرهای اروپایی مبدل کرده است.مرکز تئاتر شانگهای توسط یک گروه معماری مطرح فرانسوی به نام ARTE Charpentier طراحی شده است. البته طراحی فضاهای داخلی آن با گروه STUDIOS Architecture بوده است.

مرکز تئاتر شانگهای  تا امروز نقش پررنگ و به سزایی در راستای ایجاد ارتباط  بین فرهنگ و هنر چین و باقی کشورها بازی کرده است.

مرکز تئاتر شانگهای شامل چه فضاهایی است؟

این مرکز که در ۲۷ اوت سال ۱۹۹۸ افتتاح شده است در حقیقت میزبان رویدادها و نمایش‌های هنری و فرهنگی گوناگونی است. این ساختمان تلفیقی از معماری سنتی چین و معماری مدرن است و پیام آن پیوند فرهنگ باستانی چین و زندگی امروزی است.

مرکز تئاتر شانگهای دارای ده طبقه است که دو طبقۀ آن زیر همکف ساخته شده است. این ساختمان دارای سه سالن تئاتر با ظرفیت ۱۸۰۰، ۶۰۰ و ۳۰۰ تماشاگر است. تمام تجهیزات صوتی و نورپردازی این سالن‌ها توسط معتبرترین شرکت‌های بین‌المللی تأمین و کار شده است. در حقیقت مرکز تئاتر شانگهای یکی از مجهزترین مراکز تئاتر و هنرهای نمایشی در جهان است.

این ساختمان دارای سالن‌های بزرگ و مجهزی برای اجرای اپرا و رقص نیز هست و تا امروز میزبان بیش از ۶۰۰۰ اجرای داخلی و بین‌المللی بوده است.

مرکز تئاتر شانگهای در چین

نمای مرکز تئاتر شانگهای چه خصوصیاتی دارد؟

کانسپت و حجم اصلی این ساختمان یک مکعب است؛ زیرا در فرهنگ باستانی چین مکعب نماد زمین است. سقف با شکوه این بنا قوس عظیمی دارد که نمایانگر آسمانی است که روی زمین قرار دارد. این ساختمان حدود ۴۰ متر ارتفاع دارد و شب‌ها با روشن شدن نورپردازی خاصی که برای نمای آن تعبیه شده است، شبیه یک قصر کریستالی در دل تاریکی می‌درخشد. نمای مرکز تئاتر شانگهای با فلز و شیشه کار شده است.

فضای داخلی مرکز تئاتر شانگهای چگونه است؟

فضای داخلی این ساختمان تأثیرگرفته از سبک سنتی چین و معماری مینیمال، ساده و روشن است. بر خلاف سالن اپرای پاریس که پر زرق‌ و برق و چند رنگ است، در مرکز تئاتر شانگهای شما فقط رنگ سفید و نقره‌ای مایل به سفید می‌بینید. نمای شیشه‌ای و نورپردازی داخلی ساختمان باعث می‌شود تمام فضاهای گذر و مسیرهای داخلی آن در طول روز و شب کاملاً روشن و پرنور باشند.

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا