بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

بررسی معماری و طراحی بانک تجاری موریس

بررسی معماری و طراحی بانک تجاری موریس

بانک تجاری موریس در سال ۱۸۳۸ تاسیس شد. این بانک که یکی از قدیمی‌ترین بانک های موریتیوس در منطقه اقیانوس هند است، نقش مهمی را در اقتصاد و توسعه منطقه ایفا کرده است. شعبه‌های دیگر این بانک در پایتخت‌هایی همچون لندن، لوکزامبورگ و محل کنونی آن در جزیره موریتیوس قرار گرفته است. دلیل احداث این بانک در منطقه موریس، جمعیت بالای جزیره موریتیوس و نیاز به نزدیکی به مناطق زندگی مردم عنوان کرده اند و این یکی از ارزش‌های اخلاقی بانک تجاری موریس هست.

بخش های بانک تجاری موریس

ساختمان بیضی شکلی که بر روی چهار ستون سنگی از جنس تراورتن قرار دارد در اطراف خود توسط چمن‌های زمین گلف قهرمانی احاطه شده است. ساختمان بانک تجاری موریس دارای بخش‌های، ویژه خدمات، بخش کارکنان، سرویس غذای کارکنان و آشپزخانه، سالن کنسرت و تئاتر، سینما و سالن همایش و سخنرانی است.

به دلیل بیضی شکل بودن این ساختمان، بخش‌هایی از طبقات پایینی آن دارای شیب و همین طور در طبقات بالای آن دارای انحنای دو طرفه است. مدیریت در طبقه بالای ساختمان بانک تجاری موریس قرار دارد و ادارات در طبقات پایین‌تر آن وجود دارد.

افتخارات کسب‌ شده معماری بانک تجاری موریس

این ساختمان نخستین ساختمان در نیم‌کره جنوبی بود که توانست گواهینامه ارزیابی محیط زیستی موسسه تحقیقاتی بریام (BREEAM) را کسب کند.

همچنین این ساختمان به عنوان یکی از بهترین معماری‌های قاره آفریقا در میان پنج پروژه بزرگ مجمع جهانی معماران بین‌المللی در توکیو انتخاب شده است.

موقعیت و ظرفیت بانک جهانی موریس

ساختمان بازرگانی بانک تجاری موریس در موریتیوس در مرکز جزیره‌ای کنار بزرگراه اصلی و در باغ‌های زیبایی به مساحت ۶ هکتار محاصره شده است. این ساختمان بیضی شکل پاسخگوی نیاز‌های اقامتی ۷۵۰ کارمند هست و در قسمت انحنای زیرین این بیضی، مجموعه صندلی‌هایی به تعداد ۲۷۵ عدد در ۲۰ ردیف قرار دارد که محل آکوستیک و شرایط ویژه‌ای را برای سخنرانی و یا همایش ایجاد کرده است.

طبقه پنجم این ساختمان برای کارآموزان و کارکنان و کارمندان در نظر گرفته شده است. البته ساختمان تجاری موریس در ظرفیت کامل خود توانایی گنجایش ۱۱۰۰ نفر پرسنل را خواهد داشت. آشپزخانه ساختمان تجاری موریس با ظرفیت ۲۵۰ نفر اداره می‌شود که در قالب سه و یا چهار نوبت به تمامی کارکنان سرویس‌دهی می‌کند.

همچنین این ساختمان دارای ظرفیت ۲۶۳ اتومبیل در پارکینگ‌های اختصاصی خود هست البته که فضای ویژه و بزرگی برای دوچرخه‌ها در نظر گرفته شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا