بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

تمام کارهایی که پیش از رفتن به خانه‌ جدید باید انجام دهید!

تمام کارهایی که پیش از رفتن به خانه‌ جدید باید انجام دهید!

جابجابی و رفتن به خانه‌ جدید همیشه باعث می‌شود تجربه‌های جدیدی کسب کنیم. تعمیرات برقی یا تعویض قفل، کارهایی نیستند که هر روز مجبور به انجام آن باشیم. اما چطور خانه جدید را آماده کنیم؟

پسر و عروس من به تازگی اولین خانه خود را خریدند. خانه‌ کمی ‌قدیمی‌ بود و نیاز مبرمی‌ به بازسازی داشت. به همین دلیل تصمیم گرفتند آن را به دست تعمیر بسپارند.

مسلما ما آن‌ها را در این کار تنها نمی‌گذاشتیم و در تمیز کردن، رنگ‌آمیزی و آماده کردن خانه به آن‌ها کمک کردیم. اولویت‌بندی در انجام کارها یکی از چیزهایی بود که آنها به شدت در انجامش به کمک نیاز داشتند. از آنجایی که زمستان نزدیک بود، ما می‌خواستیم کارهای اصلی را انجام بدهیم. اصلاح کردن حیاط، تمیز کردن نما، رنگ‌آمیزی و این جور کارها را می‌توانستیم در بهار انجام بدهیم. کارهای درون خانه باید به سرعت انجام می‌شد تا نه تنها بتوانند به خانه جدید بیایند بلکه در آنجا به راحتی زندگی کنند.

ما فهرستی از کارهایی که باید انجام می‌شد را تهیه کردیم. خوشحال می‌شوم این فهرست را با شما در میان بگذارم.

  1. قفل درهای خروجی را عوض کنید.

به محض این که کار به پایان رسید و کلیدها را تحویل گرفتید، قفل درها را عوض کنید. تصور کنید، صاحبان قبلی، آژانس املاک، نگهبان محله و خیلی افراد دیگر به کلیدهای خانه شما دسترسی داشته‌اند. برای آسایش خودتان و برای اینکه خانه را کامل در اختیارتان داشته باشید، به سرعت قفل‌ها را عوض کنید.

 

 

  1. خانه را تمیز کنید.

برخی هنگام فروش خانه آن را تمیز می‌کنند و برخی این کار را نمی‌کنند. اگر خانه تمیز باشد، باز هم می‌خواهید همه چیز را خودتان تمیز کنید. می‌توانید از شرکت‌های خدماتی برای این کار کمک بگیرید که اگر وقتتان کم است حتما این کار را بکنید اما خودتان هم می‌توانید انجام بدهید. اگر خودتان دست به کار می‌شوید، همه وسایل مورد نیاز را یک جا قرار بدهید: سطل‌ها، جاروها، مایع‌های شستشو و … شستن کابیت‌ها، کانترها، بررسی لوله‌کشی، تمیز کردن کف و غیره، حس بهتری نسبت به خانه به شما می‌دهد.

 

 

  1. دیوارها و سقف را رنگ کنید.

این کار واقعا زمان‌بر است، به همین دلیل شاید بتوانید از یک نقاش کمک بگیرید. اگر دیوارها صدمه دیده باشند، سوراخ باشند یا ترک برداشته باشند – زدن یک دست رنگ به آنها کارساز نیست. بتونه کردن دیوارها می‌تواند کار طاقت‌فرسایی باشد. پس اگر کسی را ندارید که به شما کمک کند، در زمان صرفه‌جویی کرده و یک نفر را استخدام کنید.

همین‌طور اگر وقتتان کم است و کارهای رنگ‌آمیزی زیاد، برای همه اتاق‌ها یک رنگ خنثی در نظر بگیرید. این کار را راحت‌تر کرده و تعداد تصمیم‌گیری‌ها را کمتر می‌کند. بعدها می‌توانید رنگ دیوارها را تمیز کنید.

 

 

  1. مرتب کنید.

در بسیاری از خانه‌های قدیمی‌ گنجه‌هایی هست که تنها ستون و قفسه دارند (اگر داشته باشند). مشخص کنید می‌خواهید چه چیز را کجا انبار کنید تا بتوانید همه چیز را مرتب کنید.

فقط به گنجه‌ها بسنده نکنید. ببینید از چه قسمت‌های دیگری می‌توانید استفاده کنید تا وسیله‌های کمتر مورد استفاده، جای خود را پیدا کنند.

  1. کلید و پریزها را عوض کنید.

بسیاری از خانه‌های قدیمی، بخصوص خانه‌هایی که مورد بازسازی اساسی قرار گرفته‌اند، پریزهای قدیمی، حباب‌های کثیف و رنگ و رو رفته و کانال‌های تهویه آسیب دیده دارند. عوض کردن آنها باعث می‌شود خانه تمیزتر شده و حس تازگی به آن می‌دهد. برای عوض کردن کلید و پریزها، تنها به یک پیچ گوشتی نیاز دارد البته اگر از برق نمی‌ترسید.

 

 

  1. تجهیزات مکانیکی را تمیز کرده و سرویس کنید. به محض خرید خانه این کار را انجام بدهید. تمیز کردن سیستم گرمایشی و سرمایشی و دیگر کارهای معمولی، بسیار مهم است – اگر چله‌ زمستان سیستم گرمایشی قطع شد، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

همیشه می‌توانیم از همسایه‌ها درباره شرکت مورد اعتماد در منطقه سوال کنید. این یک راه خوب برای باز کردن سر صحبت با همسایه‌ها هم هست.

 

 

  1. پرده‌های پنجره‌ها را نصب کنید. خواه سراغ پرده‌های خاص بروید یا می‌خواهید از پارچه‌های ارزان قیمت استفاده کنید، باید فکری به حال پنجره‌ها بکنید. این کار یک حریم خصوصی برای شما ایجاد می‌کند.

 

منبع:

https://www.houzz.com/ideabooks/18707258/list/7-things-to-do-before-you-move-into-a-new-house

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا