بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

چند سبک مدرن برای دکوراسیون اتاق کودک از زبان متخصصان طراحی داخلی

چند سبک مدرن برای دکوراسیون اتاق کودک از زبان متخصصان طراحی داخلی

کودکان میزان قابل توجهی از وقت خود را در اتاقشان می‌گذرانند خوابیدن‌، بازی کردن و کار‌های دیگر در نتیجه اتاقشان باید انعکاسی از شخصیتشان باشد‌. ما در این مقاله از چندین متخصص طراحی داخلی در خصوص دکور مورد علاقه‌شان در طراحی اتاق کودک نظر خواهی کرده‌ایم و در ادامه به منتخب ایده‌های این دکوراسیون‌های راحت، سرگرم‌کننده و مدرن که موجب شادی بچه‌ها می‌شود خواهیم پرداخت‌.

Steph Withers موسس و ویراستار ماهنامه‌ی بچه‌های گچی:

وقتی صحبت از دکور اتاق کودک باشد ذهن من یک اتاق سفید را با جزئیات سرگرم‌کننده برای افزودن گرما و رنگ تصور می‌کند.  عکس زیر با روتختی طرح‌دار و اسباب بازی‌های چوبی خاص مثال دقیقی از این توصیف است.

در این اتاق فضای کافی برای بازی کردن بدون محدودیت وجود دارد و باکس‌ها به ایجاد نظم کمک زیادی کرده‌ است همچنین این اتاق به نحوی چیدمان شده که می‌تواند تا سال‌های بعد مناسب سن کودک باشد. نکته کلیدی ایجاد یک تعادل است که می‌توانید آن را با اضافه کردن بافت‌های ساده مثل وسایل چوبی یا کاغذ دیواری‌های جالب ایجاد کنید این کار نه تنها فضا را جذاب‌تر می‌کند بلکه شما را نیز در یک فضای خیلی منظم و هماهنگ محدود نمی‌کند.

Emma Green طراح داخلی:

من یک فضای آرام می‌پسندم که در آن گویی گذر زمان احساس نخواهد شد. ترکیب وسایل طوسی کمرنگ،صورتی کمرنگ و سفید بسیار مدرن است و یک احساس ماندگاری ایجاد می‌کند. با الهام گرفتن از درخت میوه کاغذ دیواری را انتخاب کرده و از صورتی پررنگ‌تر و سبز لیمویی برای القا تازگی و طراوت استفاده کردم. پرده‌های کتانی با حاشیه‌ جذابی با طرح گربه و پرنده جذابیت و شادی به فضا اضافه کرده و تضاد زیبایی با پارچه صورتی دارد. وسایل مدرن مانند چراغ خواب خرگوشی و پایه طوسی زیر کتاب‌ها یک اتاق بی مثال با حس شیرین ایجاد کرده است.

 

 

Nancy Straughan تولید کننده وسایل ارگانیک:

من فضای آرامش‌بخش و تمیز این اتاق را دوست دارم و به نظرم فاکتور‌های بسیار مهمی برای اتاق کودک به شمار می‌روند.

به عنوان یک طراحی قرون وسطایی آویز چوبی ساده بالای تخت را دوست دارم و از نظر من تابلوی عکس گرگ با حس زمینی چوب و کوسن بسیار مطابق است. در کل من ایده قرار دادن عکس حیوانات در اتاق کودک را دوست دارم چرا که همان اندازه که زیباست می‌تواند احساس رشد و بزرگ شدن را نمایش دهد. من طرفدار پروپا‌قرص بافت شرقی هستم و قالیچه ایرانی را با رنگ‌های زیبایش بسیار می‌پسندم من این عکس را انتخاب کردم چرا که به نظرم تناسب معقولی از بلوغ و زیبایی را حفظ کرده و فکر می‌کنم اتاقی مثل این با بزرگ شدن کودک نیز برای او قابل استفاده است.

 

 

Alex Gladwin وبلاگ نویس:

من طراحی داخلی این اتاق را بسیار دوست دارم ریسه پارچه‌های مثلثی روی پرده و چراغ‌های آویزان شده روی نردبان یک تم خاصی به اتاق داده و در واقع گرما و راحتی با آن‌ها احساس می‌شود که همان احساسی است که هر بچه‌ای باید در اتاقش داشته باشد. کفپوش و دیوار‌های براق، تم آبی،سفید و طوسی بسیار زیباست چرا که هم مناسب یک کودک است و هم با بزرگ شدن او باز هم قابل استفاده است. من فکر می‌کنم وقتی نوبت به صحبت درباره طراحی اتاق کودک می‌رسد باید مدرن تصمیم گرفت اما این نکته نیز مهم است که اتاق علاوه بر انعکاس شخصیت کودک شما احساس شادی و سرزندگی را نیز در او القا کند.

 

Jen Littlebirdie وبلاگ نویس طراحی داخلی:

من یک فضای ساده،روشن و خوشحال را تحسین می‌کنم این اتاق در استرالیا در لحظه‌ای که آن را دیدم لبخند به لبانم آورد از دیوار‌های سفید تمیز با تصاویر زیبا گرفته تا صندلی راحت با کوسن‌های با مزه همگی ایده‌ال من به عنوان یک اتاق زیبا هستند من سبک قرون وسطایی کمد با اسباب بازی‎‌ها و آثار هنری جذاب را دوست دارم این کمد همچنین یک راه حل مناسب برای قرار دادن وسایلی است که باید مرتب شوند اگر قرار باشد دوباره یک اتاق کودک را چیدمان کنم کاملا از این نما الهام خواهم گرفت این اتاق هم برای دختران و هم برای پسران مناسب است تنها چیزی که ممکن است به این طراحی اضافه کنم آویزان کردن چیزی از سقف است چرا که کودکان دوست دارند به سقف نگاه کنند.

 

Jacinda Malloy طراح داخلی:

هنگامی که من طراحی اتاق بنجی را شروع کردم ابتدا همه چیز از شناختن او شروع شد. او یک برادر دو قلو دارد به همین جهت باید مطمئن می‌شدم طراحی اتاقشان شخصیت متفاوتشان را نشان خواهد داد. من فهمیدم که رنگ مورد علاقه او آبی است پس آبی یک گزینه حتمی خواهد بود همچنین متوجه شدم او به مسافرت و دیدن دور دنیا علاقه فراوانی داشته و ذهن بسیار خلاقی دارد این دو نکته تم اصلی طراحی من قرار گرفت از یک قالی بزرگ آبی استفاده کردم پس آبی رنگ غالب اتاق شد اما چون نمی‌خواستم تیره به نظر برسد از زرد نیز استفاده کردم و بعدا از ترکیب آبی و زرد در وسایل اطراف اتاق بهره بردم برای القا حس سفر یک تابلو از نقشه جهان را بر یک دیوار آویزان کرده و بر دیوار دیگر یک قطب‌نما نقاشی کردم من این اتاق را بسیار دوست دارم چرا که در عین مدرن بودن همچنان شخصیت ماجرا‌جوی بنجی را نشان می‌دهد.

 

 

Michaela Mildenhall وبلاگ نویس طراحی:

من سادگی این اتاق دخترانه را بسیار دوست دارم اتاق‌های زیر شیروانی برای بچه‌ها مثل یک رویاست این اتاق‌ها ساده، زیبا و متفاوت هستند با این دیوار‌های سفید یک فضای آرام پدید آمده و ترکیب وسایل سفید، صورتی و آبی اتاق را مدرن جلوه می‌دهد. این روز‌ها طراحی اتاق دختران از اشباعی از رنگ‌های صورتی فراتر رفته و به سمت طراحی خلاقانه‌تر و با معنی حرکت کرده است. کلام آخر این که لامپ‌های زیبا آویزان شده جذابیت خاصی به اتاق افزوده است!

 

 

Kara Janelle وبلاگ نویس طراحی داخلی:

به شخصه من دوست دارم اتاق کودک تم خاصی داشته باشد به جای آن می‌توان از اقلام دکوری استفاده کرد که کودک بتواند با آن‌ها بزرگ شود. من اغلب تمایل دارم از رنگ‌های پاستیلی براق برای بچه‌ها استفاده کنم چرا که معتقدم اتاق را روشن‌تر کرده و به بچه‌ها احساس تمیزی می‌دهد اما در عین حال جذاب نیز هست. عکس زیر اتاق زیبا یک دختر کوچک را نشان می‌دهد. این اتاق در عین رنگارنگ بودن کاملا خنثی است و می‌تواند به راحتی برای یک دختر یا یک پسر در هر سنی استفاده شود. انتخاب‌های من برای اتاق کودک همواره وسایل دست دوم رنگ‌آمیزی شده، روتختی ساده و براق، وسایل دکوری،عکس‌ها و تابلو‌هایی که نشان‌دهنده شخصیت کودک است و چندین کمد خواهد بود.

 

 

Ursula Wesslingh طراح داخلی :

آرزو می‌کردم من این اتاق را طراحی کرده باشم همه چیز را درباره آن دوست دارم. تخته‌های چوبی طبیعی کف اتاق و دیوار‌های بلند سفید یک بوم نقاشی بی‌نقص برای وسایل زیبا و اسباب بازی‌های رنگارنگ است با ترکیب رنگ این چنینی اتاق کودک همچنان مدرن به نظر می‌رسد و اهمیتی ندارد که چقدر به هم ریخته است من از اتاق‌هایی که با وسایل ست شده کودک پر شده‌اند خوشم نمی‌آید پیدا کردن وسایل زیبا و پر‌معنی به اتاق کودک شخصیت می‌دهد ممکن است این کار زمان‌بر باشد اما شیوه بهتریت طراحان داخلی همین است. جزئیاتی مثل کلکسیون کلاه‌ها و چراغ نارنجی کوچک زیبایی این اتاق را دو چندان کرده‌ است.

 

 

Sarah Hayford وبلاگ نویس طراحی داخلی:

بچه‌ها لذت بزرگ زندگی خانوادگی هستند اما چیزی که سخت است چیدمان اتاق بچه‌ای است که به سرعت در برابر چشمانتان در حال بزرگ شدن است. من به شدت طرفدار طراحی‌های غیر جنسیتی هستم. به این اتاق نگاه کنید نمی‌توانید بگویید این اتاق مطعلق به یک دختر است یا یک پسر. این اتاق بسیار روشن و طبیعی است و یک طراحی مدرن و اسکاندیناوی دارد. عناصر کوچکی مثل تخته سیاه و چراغ‌ها جهت القا احساس گرما به کار رفته‌اند جایگاه قرار گرفتن تخت نیز در کنار یک پنجره بزرگ انتخاب هوشمندانه‌ای است. پیشنهاد اول من برای طراحی اتاق کودک حداکثر کردن محل‌های نگه‌داری وسایل و ساده طراحی کردن است. کودکان مدام تغییر عقیده می‌دهند و به سرعت از همه چیز خسته می‌شوند همه‌ی ما یک روز کودک بوده‌ایم و این را به خوبی می‌دانیم.

 

 

Mandi Collis طراح داخلی:

طراحی یک اتاق برای سه کودک کار خیلی سختی است. سه پسر در این اتاق کوچک اقامت دارند که هر کدام از آن‌ها تخت خواب با مزه خود را دارند که از طناب آویزان شده و هر کدام ارتفاع خاص خود را دارند که به خوبی توانسته فضا را مدیریت کند رنگ طوسی خاکستری که با چوب طبیعی و رنگ زرد ترکب مناسبی را ساخته است به اتاق جلوه زیبایی داده است. هر تخت یک رو تختی سفید با پتوی طوسی و کوسن زرد دارد و سعی شده هر بچه فضا مساوی از اتاق داشته باشد می‌توانم تصور کنم که هر شب جای خواب خود را با لذت با یک دیگر عوض می‌کنند. توصیه مهم من این است که هنگام چیدمان یک اتاق کوچک از رنگ‌های کم و وسایل کم استفاده کنید تا اتاق بیش از حد شلوغ و بیش از پیش کوچک نشان داده نشود همچنین وسایلی که از دیوار‌ها آویزان می‌شود باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر نشان داده شود.

 

 

Geraldine Tan وبلاگ نویس طراحی داخلی:

این عکس اتاق پسر هشت ساله من است که توسط خودم چیدمان شده است. من این اتاق را در فصل پاییز طراحی کرده‌ام تا یک احساس شادی و تازگی در آن ایجاد کنم من احساس راحتی را با استفاده از روتختی و کوسن حس کردم همه چیز به خوبی جایگیری شده است مثل چراغ خواب کنار تخت، پاتختی مناسب برای گذاشتن نوشیدنی و کمد زیر میز برای اسباب بازی‌ها یک سبد برای لباس‌های کثیف کنار تخت قرار گرفته و سمت راست آن قفسه‌ای برای کتاب‌های مورد علاقه و سمت چپ نیز فضای خالی برای دویدن و بازی کردن با دوستانش.

 

 

Danielle Parisi وبلاگ نویس طراحی داخلی:

این اتاق خواب دخترانه به صورت سرگرم کننده برای یک دختر کوچک طراحی شده است رنگ‌های پاستیلی برای اتاق خواب کودک بسیار مناسب است. ترکیب رنگ‌های پاستیلی برای رسیدن به یک تم زیبا و در عین حال شاد بسیار مناسب است. من ترکیب صورتی و نعنایی را در این طراحی بسیار می‌پسندم. استیکر‌های روی دیوار انتخاب‌های بسیار هوشمندانه‌ای است چرا که راحت‌تر،سریع‌تر و ارزان‌تر از کاغذ دیواری هستند. انتخاب ابر و نقوش مثلثی یکی از انتخاب‌های مناسب است که از آن در طراحی کمد و قفسه نیز استفاده شده است.

 

 

Gaby Davies وبلاگ نویس طراحی داخلی:

ما می‌خواهیم اتاق خواب نوزاد را به اتاق خواب یک دختر کوچولو تغییر دهیم برای این کار یک طراحی اسکاندیناوی با ترکیبی از رنگ‌ها دقیقا شبیه این عکس را انتخاب کردیم برای داشتن استایل شمالی باید از الگو‌های هندسی استفاده کنیم مثلا در رخت خواب یا کمد. قفسه برای نمایش آثار هنری، کتاب یا اسباب بازی‌هی دکوری بسیار مناسب است از رنگ‌های سفید،سیاه و یک یا دو رنگ پاستیلی استفاده کنید.

 

 

Lara Jarvis وبلاگ نویس سبک زندگی:

وقتی می‌خواستیم اتاق نوزاد خود را به اتاق یک پسر بزرگ تغییر دهیم می‌دانستم باید چیزی طراحی کنم که تا سال‌های بعد نیز با او بزرگ شود اساس این اتاق ستاره‌های کلاسیک و طرح‌های راه‌ راه است به این معنی که می‌توانیم بعد‌ها با تغییر سلیقه وسایل را نیز تغییر دهیم ما از کتاب‌های کمیک و رنگ قرمز براق در مقابل دیوار‌های طوسی و سفید الهام گرفته‌ایم. کمد بزرگ یک مکان مناسب برای اسباب بازی‌ها و کتاب‌ها می‌باشد.

 

 

امیدواریم شما نیز بتوانید از این ایده‌های این افراد متخصص بهره ببرید اما فراموش نکنید که خواست و علاقه کودک شماست که بیش از هر چیز اهمیت دارد و فضایی که متعلق به اوست باید مطابق با شخصیتش چیدمان شود تا به رشد و بلوغ او کمک کند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا