بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

با اتاق­ خواب کوچکم چه کنم؟

با اتاق­ خواب کوچکم چه کنم؟

توصیه‌هایی برای چیدمان اتاق‌خواب‌های کوچک

مقدمه

برخی اتاق‌خواب را تنها محلی برای خواب شبانه می‌دانند و ازاین‌رو چندان اهمیتی به ابعاد و حتی چیدمان آن نمی‌دهند؛ اما حقیقت درواقع نقطه مقابل این تفکر است.

شاید نام اتاق‌خواب این تصور را ایجاد کرده که این اتاق فقط محلی است برای خواب ولی این اتاق فراتر از این‌هاست. محلی برای درکردن خستگی یک روز پرمشغله، محلی برای کسب آرامش و تجدیدقوا برای ادامه روز و یا شروع روزی جدید، محلی برای خلوت با خود، برای تفکر، محلی برای دوری از هیاهوی زندگی روزمره و در پایان محلی برای خواب.

حال دوست دارید این محل چگونه باشد؟

جواب واضح است هرکس در این مورد سلیقه خاص خود را دارد اما گاهی کمک گرفتن از ایده‌های دیگران این مسئله را آسان‌تر خواهد کرد.

در این مطلب نکاتی را برای چینش بهتر اتاق‌خواب‌های به‌ظاهر کوچک با شما در میان خواهیم گذاشت پس تا انتها با ما همراه باشید.

چگونه فضای کوچک اتاقمان را بزرگ‌تر کنیم؟

نگران نباشید! امروزه اکثر خانه‌ها به دلیل مساحت محل ساخت، اتاق‌خواب‌های کوچکی دارند پس شما تنها نیستید. حالا سؤال اینجاست که برای ایجاد فضای مفید بیشتر و محیطی دل‌بازتر چه کنیم؟

با چند راه‌حل ساده می‌توانید اتاق خود را بزرگ‌تر جلوه دهید و در عین استفاده حداکثری از فضای آن، از چیدمان آن نیز لذت ببرید.

  • اولین و مهم‌ترین نکته استفاده از رنگ‌های روشن و ترجیحاً سفید برای دیوارها و وسایل اتاق است چراکه با این کار فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. شاید جزو افرادی باشید که رنگ‌های گرم را بیشتر دوست دارند ولی باید بدانید این طیف رنگ‌ها محیط را کوچک‌تر از اندازه واقعی جلوه می‌دهند؛ اما نگران نباشید راه‌حل این مشکل نیز ساده است. شما می‌توانید از وسایل رنگی برای روح بخشیدن به این محیط خنثی استفاده کنید. کوسن‌های کوچک رنگی، تابلوهایی با رنگ‌های شاد و مجسمه‌های زیبا. این چیدمان و ترکیب رنگ در زمینه‌ای خنثی بیشتر به چشم می‌آید.
  • اگر اتاقتان پنجره دارد از این نکته بهترین استفاده را ببرید و اگر از فضای بیرون به داخل دید وجود ندارد پرده‌ها را در طول روز باز بگذارید تا علاوه بر استفاده از رنگ‌های فضای بیرون، با بهره‌‌گیری از نور خورشید اتاق را روشن‌تر و بزرگ‌تر و چیدمان آن را برجسته‌تر کنید. انتخاب پرده‌هایی با رنگ روشن و طرح‌های خلوت و البته بلندتر از قد پنجره نیز به این هدف کمک می‌کند.
  • سعی کنید از لامپ‌هایی با نور سفید استفاده کنید. با این کار تجربۀ فضای دل‌باز روز را تا حدودی در شب نیز خواهید داشت.
  • اتاق را با وسایل دکوری پر نکنید. این کار نه‌تنها باعث کوچک‌تر شدن فضا می‌شود بلکه پس از مدتی ازلحاظ بصری آزاردهنده خواهد بود.
  • وسایل اضافی و چیزهایی که مدت‌هاست استفاده نکرده‌اید دور بریزید. این اشیا تنها فضای اتاق را اشغال کرده­اند و هیچ کاربردی ندارند؛ فقط از آن‌ها دل بکنید و ببینید چقدر محیط اتاقتان تغییر خواهد کرد. اگر این وسایل هنوز قابل‌استفاده هستند می‌توانید آن‌ها را به کسانی که به این اشیا احتیاج دارند هدیه بدهید تا هم آن‌ها را از فضا دور کرده باشید و هم از کمک به دیگران لذت ببرید.
  • اگر هنوز تخت و میزتحریر و یا میز آرایش نخریده‌اید قدری در انتخاب آن‌ها تأمل‌کنید. تخت و وسایل بزرگ برای فضای کوچک مناسب نیستند. شاید لحظه اول وسوسه شوید تا تخت بزرگ دلخواهتان را بخرید ولی مطمئن باشید بعداً پشیمان خواهید شد. باکمی گشت‌وگذار بیشتر می‌توانید سرویسی جمع‌وجور تر و مطابق باسلیقه‌تان پیدا کنید.
  • هنگام خرید این وسایل سعی کنید به ارتفاع تخت از سطح زمین توجه کنید چون زیر تختخواب محل بسیار مناسبی برای نگهداری وسایلی است که جایی برای و آن‌ها پیدا نمی‌کنید.
  • استفاده از مبل‌‌های تختخواب‌شو هم می‌تواند ایدۀ جذاب و مفیدی باشد.
  • اگر این فضا را برای فرزندانتان تغییر می‌دهید استفاده از تخت‌های دوطبقه بسیار مفید خواهد بود.
  • هنگام خرید میز آرایش بیش از توجه به‌ظاهر آن سعی کنید مدل‌های جادارتری را انتخاب کنید تا برای نگه‌داری از لباس‌هایتان به مشکل برنخورید.
  • هنگام قفسه‌بندی کمدهای دیواری حتی‌الامکان از کشو استفاده کنید. کشوها برخلاف ظاهر کوچکشان می‌توانند وسایل بسیاری را در خود جای دهند.
  • برای استفاده مفیدتر از فضای کشوهایتان می‌توانید از تقسیم‌کننده‌های خشابی که در اکثر فروشگاه‌های لوازم آشپزخانه موجود هستند استفاده کنید.
  • برای نگه‌داری از کتاب‌هایتان می‌توانید از قفسه‌های دیواری استفاده کنید.
  • در پایان استفاده از یک گلدان کوچک زیبا با گل‌های طبیعی می‌تواند روح سرزندگی و نشاط را به اتاقتان هدیه کند.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا