بلاگپروژه های شاخص

بازسازی ویلای دشت مشاء به سبک تلفیقی!

معماران:

گروه بام آران مهراز

موقعیت:

دماوند،مشاء

دسته بندی:

ویلا

سال پروژه:

بازسازی ویلای دشت مشاء به سبک تلفیقی!

اختصاصی ساختمان آنلاین: توانایی شرکت­ های معماری در جلب اعتماد مشتری و مهم­تر حفظ آن به بهترین نحو ممکن جزو مهم­ترین بخش ­های طراحی و تغییر دکوراسیون محسوب می­شود. و علت آن علم به این نکته است که مبنای کار برای یک گروه حرفه­ ای، صداقت، اعتماد، و نهایتاً جلب رضایت مشتری است.

مطمئن­ ترین و آسان­ترین راه برای تشخیص یک گروه حرفه ­ای، بررسی کارنامه کاری آن گروه است. تنها در این صورت است که می­توان بدون نگرانی از کیفیت، زیبایی و نتیجه نهایی کار تنها و تنها به زیباتر شدن محیط زندگی و محل کار خود اندیشید.

 

گروه معماری بام نمونه ­ای از این شرکت­ های حرفه­ ای است که در این مطلب با بررسی پروژه بازسازی ویلایی در دماوند روند یک طراحی و اجرای حرفه‌ای را ارائه می­دهد.

مشخصات کلی پروژه

طراحی و اجرای نوسازی این ویلای مسکونی با مساحت ۳۵۰ مترمربع واقع در شهر مشاء در دماوند در تاریخ بیست­­­ و­ پنج شهریور سال ۹۵ آغاز شد و در سی­ام آذر سال ۹۶ به پایان رسید.

نمای بیرونی ساختمان بارنگ غالب کرم قهوه‌ای با طراحی ساده که در نوع خود خاص است جذابیت را در قالبی آرامش‌بخش ارائه می­دهد.

از ویژگی­ های برجسته این پروژه می­توان به حفظ چارچوب کلی بنای قدیمی منطبق با خواست و نیاز کارفرما و سبک دکوراسیون تلفیقی (Transitional) آن اشاره کرد.

جایی برای آرامش

علاوه بر این­ها؛ طبق گفته طراحان گروه معماری بام، ویلای دشت مشاء از آن دسته پروژه­ هایی است که مهم‌ترین هدف این گروه در طراحی و اجرای آن استفاده از جدیدترین، باکیفیت‌ترین و البته اقتصادی‌ ترین محصولات در کنار طراحی به‌روز در عرصه معماری و طراحی داخلی است.

همانطور که اشاره شد در طراحی این بنا از سبک تلفیقی استفاده‌شده است. بدین معنا که هم در نمای بیرونی و هم در طراحی فضاهای داخلی بنا، وجود آثار و طرح اصلی و قدیمی را به‌خوبی می­توان احساس کرد و این در حالی است که تکنولوژی‌های جدید آن را کامل‌تر و امروزی­ تر نموده است. چراکه بنا بر سیاست کاری مشاوران بام، معماری گذشته باید با زندگی در عصر معاصر هماهنگی و همخوانی داشته باشد و درواقع روح معماری سنتی در کالبد معماری مدرن جلوه­گر شود.

به گزارش ساختمان آنلاین: در طراحی این پروژه، همانند اکثر پروژه‌های معماری انجام‌شده توسط این گروه طراحی، سعی بر آن بوده است که چهاراصل اساسی کارآیی، پایداری، فرم و زمینه ­گرایی به‌عنوان اصول معماری فرا مدرن مورد توجه قرارگرفته و به آن عمل گردد.

بام، حرفه ­ای در طراحی

در پایان اشاره به این نکته ضروری است که گروه معماری بام با تکیه‌بر دانش و تجربیات مهندسان توانمند خود که همگی از فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های معماری دانشگاه‌­هایی چون UBC کانادا و شهید بهشتی تهران هستند و در پاسخ به نیازهای رو به گسترش صنعت ساختمان و درزمینهٔ معماری و طراحی داخلی با عنوان بام آران مهراز در تهران ایجاد شد.

ازجمله زمینه­ های فعالیت این مجموعه ارائه خدمات کارآمد در خصوص طراحی، معماری، مشاوره، تأمین کالا و هم‌چنین اجرای آن در سطوح مختلف ازجمله مراکز صنعتی، مراکز اداری، مطب پزشکان و ساختمان‌های مسکونی و… هستند. همان‌­گونه که پیش­تر اشاره شد این گروه معماری، مهم‌ترین هدف خود را استفاده از جدیدترین، باکیفیت‌ترین و البته اقتصادی‌ترین محصولات در کنار طراحی‌های به‌روز در عرصه معماری و طراحی داخلی می‌داند؛ به همین دلیل است که اعتمادسازی برای مشتریان از معیارهای مهم این گروه برای ایجاد یک کار حرفه ­ای است.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا