بلاگپروژه های شاخص

معرفی و بررسی ساختمان هنرمندان صدرا

معمار:

علیرضا تغابنی

موقعیت:

شیراز

دسته بندی:

ساختمان

 

بررسی و معرفی ساختمان هنرمندان صدرا شیراز

اختصاصی ساختمان آنلاین: علیرضا تغابنی معمار پرکار و دارای سبک ایرانی است که ساختمان‌های شاخص بسیاری را طراحی و اجرا کرده است، این معمار جوان طراح و معمار ساختمان انجمن هنرمندان صداری شیراز نیز است. کارفرمای این پروژه شرکت عمران صدرام شیراز بوده است و همکاران طراحی آن شیما محمدی، سپیده صفرزاده هستند. این پروژه که در وضعیت در حال ساخت است، برای نوع کاربری عمومی و اجتماعی در نظر گرفته شده است.

پروژه‌ی ساختمان هنرمندان صدرا در شیراز در حال اجراست، این ساختمان دارای رنگ یکپارچه‌ی سفید است و این انتخاب رنگ باعث شده است تا ساختمان هنرمندان صدرا در زمینه‌ی فضای سبز پیرامونش، جلوه‌گری کند و برجسته‌تر به نظر بیاید. همچنین در سطح فضای شهری نیز این ساختمان زیبا چشم‌انداز‌های خاصی ایجاد می‌کند. ترکیب دو رنگ سبز و سفید در محیط بیرونی ساختمان و نمای آن باعث القای بصری حس سرزندگی و نشاط می‌شود.

ساختمان هنرمندان صدرا شیراز، دارای سه طبقه‌ی مختلف است. زیر زمین این مجموعه به پارکینگ اختصاص دارد و در طبقه‌ی اول لابی مجموعه، ورودی اصلی ساختمان و سالن‌های آمفی‌تئاتر گنجانده شده است. در طبقه‌ی دوم نیز سالن ها و فضاهای نمایشگاهی، فضاهایی ویژه‌ی گالری‌ها قرار دارد.

همچنین این مجموعه دارای بام سبز است که بازدیدکنندگان به دلیل وسعت فضا می‌توانند از آن استفاده کنند. مجموعه‌ی هنرمندان صدرا شیراز استفاده از نور طبیعی در آن است. به این معنی که با استفاده از ورود نور غیر مستقیم و هدایت آن از بین شکل‌های انحنادار ساختمان فضاهای داخلی آن نورانی و درخشان شده است.

خانه‌ی هنرمندان صدرا شیراز، در شهر صدرا قرار دارد و هدف از ساخت آن زیباسازی و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی این شهر بوده است. همچنین و بالابردن هویت فرهنگی این شهر از دیگر اهداف ساخت پروژه‌ی ساختمان هنرمندان صدرا شیراز است.

با توجه به این که این پروژه در حال ساخت است، پس از به پایان رسیدن مراحل ساخت، اطلاعات کامل‌تری از این مجموعه را در وبسایت ساختمان‌آنلاین قرار خواهیم داد.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا