بلاگپروژه های شاخص

معرفی و بررسی معماری هتل بام رامسر (هتل بام سبز)

معرفی و بررسی معماری هتل بام رامسر (هتل بام سبز)

اختصاصی ساختمان آنلاین: رامسر شهر زیبا و رویایی است که ساخت‌وساز‌های گوناگونی در آن انجام شده است. این شهر توریستی که دارای امکانات بی‌نظیری برای پذیرایی مهمانان وگردشگران است دارای هتل‌ها و مجتمع‌های تفریحی و اقامتی بسیاری است. در سال‌های اخیر به معماری‌های خاص و اصولی در این شهر توجه زیادی شده است، دلیل این موضوع هم تعداد زیاد گردشگران ایرانی و غیر ایرانی است که هر ساله در تمام فصل‌های سال به شهر رامسر می‌آیند. یکی از هتل‌های شاخص در شهر رامسر هتل بام رامسر یا هتل بام سبز است که طبقه‌ی پنجم آن را تله‌کابین رامسر اشغال کرده است و به همین دلیل دارای معماری ویژه‌ی است، این هتل زیبا و مدرن دو قسمت کاملا متفاوت با یکدیگر دارد. قسمت سوئیت‌های وی آی پی VIP و قسمت دهکده‌ی جنگلی.

بخش اصلی هتل که دارای ۹ طبقه است شامل همین سوئیت‌های VIP است که در دو قسمت ساختمان اصلی پراکنده شده است. به طوری که از نمای جنوبی ساختمان شش طبقه به این سوئیت‌ها اختصاص دارد و از نمای شمالی آن هم سه طبقه در اشغال سوئیت‌هاست.

دهکده‌ی جنگلی هتل بام سبز رامسر در کوهپایه شمالی و جنوبی قله‌ی ایل میلی واقع شده است این دهکده‌ی جنگلی با جنگل‌های انبوه این منطقه محاصره شده است و تجربه‌ی اقامت در یک محیط طبیعی بکر را برای مهمانان فراهم می‌کند.

دهکده‌ی جنگلی هتل بام سبز رامسر از کلبه‌هایی تشکیل شده است که به صورت مستقل و با داشتن فاصله از یکدیگر ساخته شده‌اند. آن چه در طراحی و ساخت این کلبه‌ها دارای اهمیت بوده است ایجاد یک محیط اقامتی بکر و با امکانات اما به دور از هیاهوی شهر و زندگی روزمره بوده است به همین دلیل امکانات این کلبه‌ها دقیقا همان امکانات یک هتل چهار ستاره است. گردشگران و مهمانانی که در آرزوی یک اقامت آرام و و در سکوت به سر می‌برند می‌توانند با اقامت در این کلبه‌ها این آرزو را برآورده کنند، چرا که محیط پیرامون دهکده‌ی جنگلی بام‌سبز سراسر غرق در گیاهان شاداب و زنده، درختان انبوه و سربه فلک کشیده، آواز پرندگان و هوای پاکیزه و معتدل است.

اما سوئیت‌های VIP هتل بام‌سبز رامسر متشکل از هفت سوئیت است که هریک به شکلی کاملا متفاوت و خاص طراحی و ساخته شده‌اند. این سوئیت‌ها تمام سلیقه‌های لوکس و خاص را پوشش می‌دهند و همه مهمانان با هر سلیقه و خواسته‌ای می‌توانند از اقامت در آن‌ها لذت ببرند.

در طراحی سوئیت‌های VIP این هتل شگفت‌انگیز تلاش شده است تا از هر معماری خاصی در ساخت و طراحی آن‌ها استفاده شود به همین دلیل از هنر و ایده‌های معماران به نام جهان، سبک‌های زندگی و دکوراسیون داخلی کشورهای مختلف در آن‌ها بهره‌برده شده است و مهمانان هتل می‌توانند با توجه به سلیقه‌ی خود هر یک از این سوئیت‌ها را انتخاب کنند. با توجه به این که تمام سوئیت‌ها دارای امکانات رفاهی لوکس هستند بنابراین اقامت در سوئیت‌های ویژه‌ی VIP هتل بام سبز رامسر بسیار لذت‌بخش و همراه با آرامش و رفاه خواهد بود.

تمام سوئیت‌های هتل بام سبز رامسر دارای امکانات و تجهیزاتی مانند تلویزیون، یخچال، ماهوراه، سشوار، چای‌ساز، دوش، مینی بار، لوازم بهداشتی، دی وی دی هستند و همچنین این سوئیت‌ها به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مجزا و مستقل مجهز هستند. در فضاهای عمومی هتل هم امکانات رفاهی مناسبی برایی مهمانان فراهم شده است. چنان که در تمام فضاها اینترنت پر سرعت قابل دسترسی است. مجموعه‌ی هتل بام‌سبز رامسر دارای امکانات تفریحی مانند کافی‌شاپ، تنیس روی میز، رستوران و سالن بیلیارد است.

در ادامه به بررسی معماری تک تک سوئیت‌های هتل بام سبز رامسر خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

بررسی سوئیت رز یا دهکده‌ی آمریکایی از مجموعه سوئیت‌های VIP هتل بام سبز رامسر

اگر تاکنون کلبه‌های شکار را فقط در فیلم‌ها دیده‌اید، در هتل بام سبز رامسر فرصتی فراهم شده‌است تا در یکی از این کلبه‌ها اقامت کنید و حال و هوای یک کلبه‌ی شکار را از نزدیک تجربه کنید. سوئیت رز یا دهکده‌ی آمریکایی این مجموعه، طبق ایده‌ی کلبه‌های شکار جنگلی در شمال آمریکا طراحی و ساخته شده است. در ساخت این سوئیت خاص تلاش شده است تا از لوازم دکوراسیون و عناصر معماری اصیل و قدیمی کلبه‌های جنگلی آمریکای شمالی استفاده شود تا حس یک اقامت خاطره‌انگیز را در یاد مهمانان و گردشگران ثبت کند.

در طراحی داخلی سوئیت رز یا دهکده‌ی آمریکایی، از رنگ‌های گرم و جذاب و نقاشی‌های دیواری و سقفی منحصر به فرد استفاده شده است، تا با استفاده از این تکنیک حس گرما و صمیمیت به گردشگران و مهمانان منتقل شود. علاوه براین در به کارگیری مبلمان و وسایل اقامت نیز ایده‌ی رنگ‌های گرم حضور دارد. این سوئیت گرم و صمیمی یا وجود القای حس خودمانی بسیار لوکس و مجلل طراحی شده است و در آن امکانات رفاهی کاملی وجود دارد. سوئیت رز یا دهکده‌ی آمریکایی دارای نود متر مساحت است که به یک اتاق خواب بزرگ، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و اتاق نشیمن تقسیم می‌شود. این سوئیت دارای جکوزی نیز هست.

بررسی سوئیت تایتانیک از مجموعه سوئیت‌های VIP هتل بام سبز رامسر

همه‌ی ما فیلم خاطره‌انگیز کشتی تایتانیک را دیده‌ایم! در هتل بام‌سبز رامسر می‌توانید با اقامت در سوئیت تایتانیک، خاطره‌ی این فیلم را زنده کنید چرا که این سوئیت رویایی با الهام از کشتی‌های بادبانی و قایق‌های تفریحی لوکس و مجلل ساخته شده است. در طراحی و ساخت این سوئیت تلاش شده است تا فضای اقیانوس و دریا به داخل سوئیت آورده شود و این هدف با استفاده از رنگ‌های اقیانوس و کشتی‌های بادبانی ممکن شده است.

برای این که سوئیت تایتانیک بیشتر تداعی کننده‌ی دریا و کشتی‌های تفریحی باشد در به کارگیری مبلمان و سایر لوازم اقامت از عناصر و اشیای تزیینی موجود در این کشتی‌ها استفاده شده است. به دلیل رنگ‌ها و وجود این عناصر در فضای داخلی سوئیت تایتانیک، آرامش و رفاه خاصی در این سوئیت وجود دارد.

سوئیت لوکس تایتانیک واقع در مجموعه‌ی هتل بام سبز رامسر دارای ۷۵ مترمربع، مساحت است که برای اقامت دو نفر فضای بسیار مناسب و راحتی است. این سوئیت به قسمت‌های اتاق نشیمن و آشپزخانه و اتاق خواب تقسیم می‌شود. پنجره‌هایی که در اتاق نشیمن این سوئیت کارگذاشته ‌شده‌اند به جنگل‌های پیرامون مجموعه‌ی هتل بام سبز رامسر باز می‌شوند که چشم‌انداز و هوایی معتدل را برای مهمانان فراهم می‌کنند.

بررسی سوئیت ماه عسل یک از مجموعه سوئیت‌های VIP هتل بام سبز رامسر

شهر زیبای رامسر یکی از پرطرفدارترین مقصدهای سفر برای سفر شیرین ماه عسل است. به همین دلیل در مجموعه‌ی هتل با سبز رامسر برای زوج‌های جوانی که به تازگی زندگی مشترک‌شان را آغاز کرده‌اند و می‌خواهند سفر ماه‌عسل را در این شهر بگذرانند سوئیت‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌است.

در طراحی سوئیت ماه عسل یک مجموعه‌ی هتل بام سبز رامسر، ایجاد فضای عاشقانه و رمانتیک بیش از هر چیز دیگر مدنظ بوده است به همن دلیلی کوشش شده است تا برای طراحی داخلی و دکوراسیون این سوئیت‌ از رنگ‌های شکوفه‌های بهاری، رنگ‌های زیبای بال پروانه‌ها و گل‌ها استفاده شود. علاوه بر این که این سوئیت دارای امکانات رفاهی مجلل و لوکس نیز هست. چشم‌انداز سوئیت ماه عسل یک رو به آفتاب است.

بررسی سوئیت ماه عسل دو از مجموعه سوئیت‌های VIP هتل بام سبز رامسر

سوئیت ماه عسل دو ، با آنکه کمی کوچکتر  از نمونه‌ی یک این سوئیت‌های ماه عسل مجموعه بام‌سبز رامسر است اما دارای همان امکانات و زیبایی‌های بصری است و تداعی کننده و فراهم آورنده‌ی آرامش برای زوج‌های جوان است. در طراحی داخلی این سوئیت تلاش شده است تا از رنگ‌های شاد و جذاب و لوازم اقامت مدرن و لوکس استفاده می شود.

بررسی سوئیت کاملیا از مجموعه سوئیت‌های VIP هتل بام سبز رامسر

این سوئیت که طراحی آن را یک معمار چینی برعهده داشته است، از جمله سوئیت‌های خاص هتل بام سبز رامسر است. در طراحی سوئیت کاملیا، از فرهنگ  و معماری کشور ژاپن و ساختمان‌های شرق آسیایی استفاده فراوانی شده است. بهره‌گیری از رنگ‌های شاد، روشن و زندگی‌بخش یکی از ویژگی‌های طراحی خاص این سوئیت است.

همچنین در تزئینات سوئیت کاملیا از عناصر شرقی و ژاپنی استفاده شده و پارتیشن‌های مشهور ژاپنی نیز در دکوراسیون این سوئیت خاص جایگاه ویژه‌ای دارند

فضاهای سوئیت کاملیا به اتاق نشیمن، اتاق خواب، راهرو، آشپزخانه و سرویس بهداشتی تقسیم می‌شود. مساحت این سوئیت شصت متر است. چشم‌انداز پنجره‌های اتاق نشیمن سوئیت کاملیا به جنگل و کوه است و به دلیل ارتفاع این سوئیت حرکت مه از این پنجره‌ها قابل مشاهده است.

بررسی سوئیت نرگس یا ساعت چینی از مجموعه سوئیت‌های VIP هتل بام سبز رامسر

به گزارش ساختمان آنلاین: سوئیت ساعت چینی همان‌گونه که از نامش پیداست بر اساس معماری اشرافی و کلاسیک چینی طراحی و ساخته شده است. این سوئیت بسیار لوکس، مدرن و مجلل تداعی‌کننده‌ی زندگی کهن و باستانی اشراف چین است. طراحی این سوئیت نرگس به گونه‌ای است که از رنگ‌های روشنی که متضاد یکدیگر هستند در آن استفاده‌ی بی‌نظیری شده‌است تا تجمل و آرامش را در کنار هم فراهم کند. با استفاده از مواد و متریال مدرن و با کیفیت طراحی داخلی سوئیت ساعت چینی، با معماری کلاسیک چین پیوند داده شده است.

در این سوئیت تلاش شده است تا از عناصر و نمادهای وسایل زندگی و تزئینات داخلی استفاده شده در قصرهای باستانی و شگفت‌انگیز شهر ممنوعه پکن بهره‌برده شود. اگر به فرهنگ و معماری چین، این معهد امپراطوران کهن علاقه‌مند هستید می‌توانید با اقامت در سوئیت ساعت چینی مجموعه‌ی هتل بام‌سبز رامسر خود را در فضای آن عصر تصور کنید.

بررسی سوئیت مگنولیا از مجموعه سوئیت‌های VIP هتل بام سبز رامسر

هند سرزمین شگفتی‌ها و جذابیت‌هایی است که با رمز و راز آمیخته شده است. این سرزمین گرم و سبز جلوه‌های فرهنگی بی‌شماری دارد که بسیار دوست‌داشتنی و صمیمی هستند.

در سوئیت مگنولیای هتل بام سبز رامسر، تلاش شده است تا جلوه‌های فرهنگی و معماری هند و کشورهای آسیای جنوب شرقی، برای ایجاد فضایی گرم و رازآلود به کار گرفته شوند. به همین دلیل در این سوئیت خاص و زیبا احساس می‌کنید که در قلب هند باستان قرار گرفته‌اید.

اگر شما هم شیفته‌ی گرما، تندی و اسرارآمیز بودن هند باستان هستید و رنگ‌های گرم و تند در هم تنیده‌ی فرهنگ هند شیفته‌تان کرده است، در هتل بام سبز رامسر فضایی فراهم شده است تا شما بتوانید این شیفتگی را تسکین بدهید.

در طراحی داخلی و دکوراسیون این سوئیت آسیای جنوب شرقی، تلاش شده است تا در کنار تجمل و اشرافیت کهن هندی، از عناصر و نمادهای تزیینی این فرهنگ استفاده شود. بهره‌گیری از رنگ‌های تند و گرم در کنار نورپردازی‌های خلاقانه و زیبا باعث شده است تا این سوئیت هشتاد متری، یک اقامتگاه رویایی و دلچسب برای عاشقان فرهنگ شرقی باشد.

در این سوئیت دو تا سه نفر می‌توانند یک اقامت راحت و آرامش‌بخش را تجربه کنند. چشم‌انداز پنجره‌های عریض سوئیت مگنولیا به جنگل و کوه‌های سبز و شاداب رامسر است. فضای این سوئیت هشتاد متری، بین آشپزخانه، اتاق خواب و نشمین تقسیم شده است.

بررسی سوئیت یاس یا آفتاب کالیفرنیا از مجموعه سوئیت‌های VIP هتل بام سبز رامسر

آب و هوای معتدل و آرام مدیرانه بسیار خواستنی و دوست‌داشتنی است، آرامشی که در محیط‌های مدیترانه‌ای نصیب انسان می‌شود را نمی‌توان در هیچ جای دیگری پیدا کرد. اما در در هتل با سبز رامسر با اقامت در سوئیت یاس این آرامش را به دست خواهید آورد چرا که در طراحی و ساخت این سوئیت رویایی از عناصر و نمادهای سواحل مدیترانه استفاده شده است تا آرامش روزهای بهار و وزش نسیم دریا در آن تداعی شود.

به گزارش ساختمان آنلاین: رنگ‌های به کار رفته در این سوئیت از رنگ شکوفه‌های بهاری و درختان سرسبز مدیترانه‌ای وام گرفته شده است. رنگ‌های روشن و زنده و دریایی، نمایی از ترکیب شده از وسایل اقامت لوکس به سبک کالیفرنیا و چشم‌اندازی به جنگل‌های انبوه رامسر همه در خدمت ایجاد آرامش و تجمل به کار گرفته شده‌اند.

بررسی سوئیت کوهستان از مجموعه سوئیت‌های VIP هتل بام سبز رامسر

کوه‌های سرسخت و استوار آلپ، همیشه یادآور سرزندگی و سادگی بوده‌اند. در مجموعه‌ی هتل بام سبز رامسر، یک دوخوابه به نام سوئیت کوهستان وجود دارد که تماما با هدف تداعی کوه‌های آلپ و آرامش و سادگی موجود در آن‌ها طراحی و ساخته شده‌است. رنگ‌های به کار رفته در این سوئیت از عناصر شاد و زنده و ساده کوهستان‌های آلپ وام‌گرفته شده‌اند تا مهمانان با اقامت در آن بتوانند سرزندگی و شادابی کوهستان را درک کنند و از آن لذت ببرند.

مساحت سوئیت کوهستان نود و پنج متر مربع است و تنها سوئیت مجموعه‌ی هتل بام سبز رامسر است که دارای دو اتاق خواب است. این سوئیت بزرگ برای اقامت تعداد نفرات چهار تا شش، بسیار مناسب است. فضای این سوئیت به ‌گونه‌ای تقسیم شده است که اتاق نشیمن آن در بین دو اتاق خواب موجود در سوئیت قرار می‌گیرد. همچنین برای افزایش فضا در این سوئیت ساده و صمیمی از تخت‌های دو طبقه استفاده شده است. چشم‌انداز پنجره‌های سوئیت کوهستان رو به کوه‌های سرسبز و زیبای منطقه رامسر است.

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا