بلاگتجهیزات و ماشین آلات ساختمانی

لیزری (یا سنجش از راه دور لیزر) به عنوان LDM

لیزری (یا سنجش از راه دور لیزر) به عنوان LDM

 

۱ . آیا در خارج از منزل اندازه گیری می کنید؟

اگر شما در خارج از خانه کار می کنید، یک محدوده اپتیکی یا یک یابنده ی نقطه ی دیجیتال، یک ضرورت بشمار می آید. بدون یک محدوده یا نقطه یاب، می توانید نقطه ی لیزر را در حداکثر فاصله ی حدود ۳۰ فوت در یک روز روشن مشاهده کنید. احتمالا، اگر شما در حال اندازه گیری در خارج از خانه باشید، ۳۰ فوت بیشتر آن را برش نمی دهد. محدوده ای از دید – همانند یک دوربین دیجیتال، در یک دوربین قدیمی با لنز ثابت – تکنولوژی ای بود که ما برای اولین بار برای حل مشکل استفاده در فضای باز به عنوان اولین DISTO ،استفاده کردیم و هنوز LDM ها با محدوده های نوری، در بازار امروز وجود دارد. Leica Geosystems ، به سمت تکنولوژی نقطه یاب با زوم ۴x ،مشابه با عملکرد زوم در یک دوربین دیجیتال، حرکت کرد. علامت های ضربدر، روی صفحه نمایش LCD ،به وضوح با لیزر، کالیبره شده است، بنابراین شما می دانید، نقطه ای را که می خواهید، چه با لیزر دیده شود چه نشود، می توانید اندازه گیری کنید.

۲ . آیا شما از نرم افزار طراحی استفاده می کنید؟

اگر طرح هایی ایجاد کنید یا در برنامه هایی مانند Autodesk یا Chief Architect کار کنید، برنامه هایی برای  تلفن همراه وجود دارد که  می توانید با استفاده از آن ،برنامه های دقیقی در سایت به وجود آورید. بعضی ها، مانند برنامه DISTO Sketch رایگان ما، شما را قادر می سازد تا  عکس هایی که با دستگاه تلفن همراه خود می گیرید، اندازه گیری کنید. LDM های بلوتوثی، اندازه گیری دقیق را ، همانطور که می گیرید، به این برنامه ها، در زمان واقعی، ارسال می کنند،. ما از طراحان داخلی، طراحان اطلاعات ساختمان و طراحان معماری می شنویم که به ما می گوید، این فناوری، زمان لازم برای ساختن یک پلان دقیق را در نیمه اول کاهش داده است. بله، بعضی اوقاتLDM بلوتوثی ،در مدل های بالا، گران تر هستند. اما آیا وقت شما ارزش دارد؟ اگر زمان اندازه گیری خود را به نصف برسانید و اندازه گیری های دقیق را برای اولین بار انجام دهید، چه مدت طول می کشد تا سرمایه گذاری ۵۰۰ یا ۸۰۰ دلاری انجام شود؟ با LDM های ورودی جدید، شما می توانید LDM با بلوتوث  را با به کمتر از ۱۵۰ دلار، دریافت کنید.

۳ . آیا ابزار اندازه گیری دیگری را جایگزین می کنید؟

اگر از وسیله اندازه گیری یا نوار بلند استفاده می کنید، در مورد اندازه گیری هایی که زمان بیشتری را می گیرند یا بسیاردشوار هستند، فکر کنید و ابزار اندازه گیری ای را انتخاب کنید که مشکلات بیشتری را حل می کند. به عنوان مثال، در بسیاری از سایت های ساخت و ساز فعال، اندازه گیری فاصله افقی سطح از نقطه A به نقطه B دشوار است، به همین دلیل است که مواد در برابر دیوار و یا مردم و ماشین آلات، روی هم انباشته شده اند. یک LDM با یک سنسور، شیب زاویه و فاصله شات را اندازه گیری می کند تا فاصله ی افقی سطح تا هدف شما را کاهش دهد. این بدان معناست که شما می توانید بیش از پالت ها، افراد و یا هر چیز دیگر، در مسیر عکس بگیرید و همچنان اندازه گیری ای را که لازم دارید، دریافت کنید. این بسیار ساده تر و بسیار امن تر از بالا رفتن از وسایل و یا جلوگیری از انفجار انسان توسط  نوار اندازه گیری  در دست شماست.

۴ . چقدر زمان در هر هفته جهت اندازه گیری، صرف می کنید؟

این ها همه، در رابطه با بازگشت سرمایه است: چقدر وقت صرف راه رفتن در اطراف کشیدن یک نوار یا یک نردبان جهت  اندازه گیری، صرف می کنید؟ چه می شود اگر دوباره مجبور نباشید این کار را انجام دهید و اندازه گیری دقیق تری جهت بوت، بدست آورید؟ چطور بهتر از آن زمان استفاده کنید؟

 ۵ . آیا تجربه بدی با نوار صوتی “نوار لیزری” یا سایر محصولات ارزان قیمت دارید؟

تو تنها نیستی. چند سال پیش یک تامین کننده که باید بدون نام باقی بماند، طوفانی در بازار، در  فصل تعطیلات با یک برآوردگر فاصله ی ارزان قیمت صوتی که دارای اشاره گر لیزری ساخته شده توسط “for Dad” بود ، ایجاد کرد. همانطور که از نامش بر می آید، یک دستگاه صوتی، از یک شیء به صدا در می آید تا فاصله ای را ایجاد کند. اینها  دقیق نیستند و به یک لیزر هدف، متصل می شوند و بسیاری از افراد را متقاعد می کنند که LDM ها یک ترفند می باشند. دقت واقعا، مسئله ای نیست، اگر ابزاری را از یک شرکت معتبر دریافت کنید. به دنبال گواهینامه ISO 16331-1 (سازمان استاندارد بین المللی) باشید. ابزارهایی با گواهینامه های ایزو، هزینه کمی بیشتری دارند، اما هزینه آنها کمتر از یک تیر مهندسی است که برش ۱ ” به لطف بودجه ی کم LDM ، بسیار کم است.

۶ . چه نرخی، نیاز دارید؟

باز هم به  ابزاری با گواهی ISO نگاه کنید. این در رابطه با مقایسه ی سیب با سیب است. چیزهای زیادی بر روی دقت و محدوده تاثیر می گذارند – دوبخش اصلی آن، نور محیط و رنگ هدف هستند. ابزار با گواهی ISO ، مشخصاتی را در اختیار شما می گذارند که می توانید بر روی آن ها حساب کنید، نه مشخصاتی که فقط در شرایط اندازه گیری کامل، قابل دستیابی است.

اینها سوالات کلیدی در مورد هر LDM می باشد.
فراتر از محدودیت ها: Leica DISTO ™ S910 + Zeno 20
من در مورد تکنولوژی نوآورانه، هیجان زده هستم. اما در مورد آن ، مزایا، اغلب، محدودیت دارا می باشد.

آنچه که همیشه توجه من را به خود جلب کرد، توانایی ترکیب تکنولوژی، برای ایجاد راه حل های کارآمد برای کمک به مشتریان، جهت کارآیی بیشتر آنها، بوده است. Leica DISTO ™ S910 در حال حاضر ،بیش از یک سال است که در بازار آمده است و هنوز هم برای من هیجان، را به ارمغان می آورد. این دستگاه، شما را قادر به ضبط اطلاعات دقیق و سه بعدی از یک مکان واحد، می کند. وظیفه ای است که می توانست در گذشته صرفا توسط متخصصین انجام شود.

اما این اندازه گیری ها در کجا قرار دارند؟ به اضافه کردن اندازه گیری به یک شبکه نرم افزاری که داده ها باید در برنامه های موجود یکپارچه شوند، فکر کنید. ترکیبی از DISTO ™ S910 با یک لایکا Zeno 20 ،این مسئله را با اضافه کردن موقعیت های GPS ،دقیق حل می کند. Zeno 20 یک دستگاه دستی جی پی اس، جهت جمع آوری اطلاعات باارزش آسان میباشد.آن می تواند محل DISTO را با دقت سطح cm اندازه گیری کند و بنابراین تمامی نتایج را به مکان دقیق زمین، انتقال می دهد. خروجی می تواند به طور مستقیم با برنامه های موجود در سیستم های GIS یا CAD ادغام شود یا فقط در موقعیت صحیح در Google Earth مشاهده شود. برای من به عنوان یک نقشه بردار ، این ضروری است.

همچنین به کاربران Zeno 20 ،اجازه می دهد تا کار خود را جایی که GPS دارای محدودیت های خود است، به پایان برساند. این شامل مواردی مانند اشیاء غیرقابل دسترس یا نقاط نزدیک به مانع مانند ساختمان های بلند یا زیر پل ها می شود. ما این gamtec – را ترکیبی از GPS با تکنولوژی اندازه گیری زاویه ای و فاصله، می نامیم. مزیتی برای هر دو جریان کاری!

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا