بلاگپروژه های شاخص

معماری سفید

خانه ­ی حمام سرد کارلسهامن/ معماری سفید (وایت آرکیتکتر)

 

اختصاصی ساختمان آنلاین: از طرف آرشیتکت، یک سمبل کلاسیک از میراث بازتفسیرشده ­ی فرهنگی سوئد با یک تغییر مدرن – حمام (گرمابه­ ی) برنده­ ی جایزه که رویای یک شهر بندری سوئد را محقق می­ کند.

معماری سفید

از آنجا که کارلسهامن در یک خط ساحلی زیبا در جنوب سوئد واقع شده است، تصور این که چرا سنت استحمام در دریا در این منطقه برای سالیان دراز دوام داشته است، دشوار نیست. تنها بخش فراموش شده، حمام (گرمابه) است که سمبل اصلی غسل سالیانه­ درون آب در سوئد می­ باشد.

Kallbadhusets Vänner (دوستان گرمابه) یک نهاد محلی بوده و باعث تسریع در ساخت نخستین گرمابه در شهر شده است. آنها با همکاری شهرداری و اسپانسرهای محلی قادر بودند که رویای دیرینه ­ی مشترک یعنی ارائه­ ی یک مجموعه برای لذت بردن از دریا در تمام طول سال را تحقق ببخشند. سالن شنای عمومی، یک مؤسسه­ ی شناخته­ شده­ ی محلی در نزدیکی کالبادهوس؛ به صورت یک گروه، فرصت حقیقی بی­ نظیری را برای شنا در یک استخر سرپوشیده، یک استخر روباز و یا پریدن در آب گرمابه­ ی جدید را فراهم می ­نماید.

کالبادهوس – که ترجمه­ ی لغوی آن “گرمابه­ ی سرد” است – در امتداد یک تفرجگاه ساحلی واقع شده و در ارتفاع سه متری از سطح دریا طراحی شده است. حجم بسیار زاویه­ دار طراحی­ شده از چوبی که به یک افق باز و آزاد مشرف است، بر زمین سخت و آب استوار است. دو پرتو گلولم به عنوان سازه­ برای یک پل کوچک عمل می ­کند که بازدیدکنندگان را از ساحل به ورودی گرمابه هدایت می­کند.

به گزارش ساختمان آنلاین: یک اتاق عمومی با یک تراس مجاور، از یک طرف در همسایگی سونای بانوان، و از طرف دیگر در همسایگی سونای آقایان قرار دارد. سوناها که با هدف به حد اکثر رساندن چشم­ انداز نمایشی خلیج طراحی شده­ اند، در کنار پله­ ها قرار دارند که امکان دسترسی آسان به آب سرد تحتانی را فراهم می ­نماید. تراس­ های آفتاب طوری طراحی شده ­اند که حتی ­الامکان بیشترین تابش نور خورشید را دریافت کنند و در عین حال از وزش باد حفاظت نمایند. نماهای خارجی به قاب­ هایی از چوب­ های تخت که با روغن خاکستری­ رنگ پرداخت شده ­اند، مزین شده ­اند که در واقع به زنگار خاکستری­ رنگ طبیعی چوب شباهت دارد.

فیلم خانه ­ی حمام سرد کارلسهامن/ معماری سفید:

 

تصاویری از خانه ­ی حمام سرد کارلسهامن/ معماری سفید:

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا