بلاگپروژه های شاخص

تبدیل دو مزرعه به فضاهای ورزش و استراحت

تبدیل دو مزرعه به فضاهای ورزش و استراحت

تبدیل دو مزرعه به فضاهای ورزش و استراحت که در استور در بارنولد – یک منطقه­ ی روستایی در بخش­ های شرقی هلند – واقع شده ­است، توسط استودیوی معماری روتردام به نام ما به پایداری اعتقاد داریم (in stability we trust) اجرا شده این پروژه تبدیل دو مزرعه به فضاهای ورزش و استراحت  شامل دو بخش است، که هر یک ویژگی­ هایی دارند که کاملاً متضاد ویژگی­ های دیگری است. به ویژه، یکی از آنها کاملاً در فضای باز است، در حالی که دیگری یک فضای سرپوشیده است.و به دو سازه­ ی زراعی می­ بالد که به منظور فراهم ­آوردن یک فضای مرکزی برای ملاقات­ هایی مهم محلی، تغییر شکل داده ­اند.

تبدیل دو مزرعه به فضاهای ورزش و استراحت

 

فضای باز، با دیوارهای شیشه ­ای به نور طبیعی اجازه می ­دهد که آزادانه در ساعات پرکار روز سرازیر شود و تأثیر شگفت­ انگیزی از نور و سایه ­ها را به وجود آورد و انجام تمرین ­های فیزیکی را عالی و بی­نقص ­نماید. درهای قابل­ تنظیم شیشه­ ای امکان دسترسی محیط به هوای آزاد بیرون را فراهم می­ کند.

به گزارش ساختمان آنلاین: بخش دیگر که تماماً با یک سازه ­ی چوبی پوشانده شده است، محیط راحت­ تر و آرام ­تری را ایجاد می­ کند. بنابراین، به نظر می ­رسد که این محیط طوری طراحی شده­ است که ساکنان آن در آرامش و سکوت به تمدد اعصاب بپردازند.

 

تبدیل دو مزرعه به فضاهای ورزش و استراحت

هر دو ساختمان درهای کشویی دارند که به صورت مورب مخالف یک­دیگر قرار گرفته­ اند. وقتی که کاملاً باز می ­شوند، نمی ­گذارند که هوا در تمام سازه ­ها بچرخد، اما انجام فعالیت­ های هم ­زمان در داخل و فضای باز را امکان­ پذیر می­ نمایند.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا