بلاگپروژه های شاخص

خانه ای در مانتیکوئیرا

خانه ای در مانتیکوئیرا/ معماران Una

 

اختصاصی ساختمان آنلاین: از طرف معمار، این خانه ای در مانتیکوئیرا ساخته شده است که رشته کوهی ۵۰۰ کیلومتری است که از میان سائوپائولو، میناس گرایس و ریودو ژانیرو عبور می کند.

محیط اطراف پروژه خانه ای در مانتیکوئیرا تقریبا به طور کامل توسط جنگل احاطه شده است و در یک بیشه قرار گرفته است که شیب آرامی دارد و به سمت یک رودخانه واقع شده است.

هدف اصلی این پروژه، ایجاد دیالوگ های متعدد متناسب با منظره های بسیاری است که سرتاسر چشم اندازهای ناهموار و شگفت آور را در بر گرفته است.

ساختمانی با دیوار برشی بتنی، که بر طبقه همکف قرار گرفته است، و هدف آن واقع شدن بر روی شیب زمین است. آن پلت فرمی را تعریف می کند، که از کرانه بالا فاصله گرفته، افراشته شده، و خود را تا کرده تا یک پاسیو ایجاد کرده باشد که دو اتاق خواب، نشیمن و ناهار خوری، آشپزخانه و انبار دارد.

خانه ای در مانتیکوئیرا

به گزارش ساختمان آنلاینطبقه دوم که بر روی سازه زیرین به صورت عمود و با فاصله قرار گرفته است، دارای دو اتاق خواب در انتهای هر دو سمت و یک استودیو با یک تراس است که هر کدام جهت متفاوتی دارند. ساختار فلزی واگن، که به وسیله دو ستون بتنی پشتیبانی می شود، مساحتی برابر با ۱۲ متر مکعب را در بالای پاسیو در بر می گیرد، و هر دو اتاق متناظر به کنسول ساختار هستند. آن، به صورت قطعات کوچک به این محوطه آورده شد، به راحتی مونتاژ شد و روی زمین به هم جوش داده شدند، و در نهایت توسط جرثقیل (در عرض ۱۵ دقیقه) در هوا به صورت معلق قرار گرفتند، و در این کار از هرگونه ساخت سازه های موقت نامطلوب و تاثیرگذاری بر روی پروژه اجتناب شد.

بین پلت فرم و واگنی که در هوا به صورت معلق قرار گرفته است، یک طبقه تراس رو باز طراحی شده است، و باغ های آبی و یک استخر در آن تعبیه شده است. همچنین، این سطح مشابه نزدیکترین درختان ساخته شده است. در اینجا هم مثل خیلی دیگر از نقاط خانه، فضاهای داخل در تعامل با محیط طبیعی ایجاد شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا