بلاگپروژه های شاخص

طرح لبخند/ معماران Alison Brooks

طرح لبخند/ معماران Alison Brooks

اختصاصی ساختمان آنلاین: به واسطه یک معمار. معماران Alison Brooks با شورای آمریکایی صادرات چوب جنگلی AHEC)، Arup) و فستیوال طراحی لندن برای ارائه چوب ورقه­ ای لاله شکل، طرح لبخند، در دانشکده Chelsea از میدان رژهArt Rootstein Hopkins  از ۱۷ سپتامبر تا ۱۲ اکتبر، همکاری کرده ­اند طرح لبخند، یکی از پروژه­ های اختصاصی فستیوال است که می­ تواند سازماندهی شود و توسط عموم مورد بررسی قرار گیرد. سازه چوبی لوله، منحنی­ شکل و تماشایی با ۳ متر ارتفاع، ۴٫۵ متر عرض و ۴ متر طول اندازه­ گیری می­ شود و تیر به طور موثر در دو انتها دارای انحنا است. با نمایش بالقوه فضایی و سازه­ای چوب لاله ورقه شده آمریکایی، تصور Alison Brooks در ابتدا همواره از لوله مگا، ساخته شده از پانل­ های هنری از چوب سفت CLT بود.

طرح لبخند/ معماران Alison Brooks

درباره چوب لاله ورقه­ ای شکل

به گزارش ساختمان آنلاین: چوب­ های عرضی ورقه­ ای (CLT)، یک چوب مهندسی شده است که می­ تواند برای ساختن دیوارها و طبقات کل ساختمان استفاده شود. هنر ساخت لایه ­ای الیاف­ های چوبی دارای زاویه به سمت راست، در لایه­ های پی­درپی است و پانلی را با مقاومت برابر در هر دو جهت، درست مانند تخته چندلا ایجاد می­ کند. از نظر وزنی، CLT قوی­ تر از بتن است و می­ تواند با حد ترخیص بسیار بالایی نیز تراشیده شود.

این موجب ایده­ آل شدن برای پیش ­تولید و ساخت سریع می­ گردد و دفعات ساخت را تا ۳۰% کم می­ کند. CLT معمولاً ساخته شده از چوب نرمی به نام صنوبر است که بهتر است به عنوان درخت کریسمس عنوان شود. همراه با Arup، AHEC فرایند آزمایشی را با CLT ساخته شده از چوب لاله آمریکای شمالی با پیشرفت سریعی شروع کرده است. آزمایش نشان داده است که چوب لاله به طور قابل توجهی قوی ­تر از صنوبر است و همچنین ظاهر بهتری دارد.

لبخند، اولین پروژه ­ای در دنیا است که از پانل­ های CLT چوب سخت بزرگ استفاده می­ کند، در واقع، کل سازه فقط از ۱۲ پانل چوب بزرگ لاله ساخته شده و هرکدام دارای ۱۴متر طول و ۴٫۵ متر عرض است. ساختن این پانل­ ها در یک کارخانه حقیقی تولید CLT، یک گام رو به جلوی مهمی بوده و نشان دهنده این است که این مصالح می­ توانند برای پروژه­ های تجاری به کار برده شوند.

فیلم طرح لبخند/ معماران Alison Brooks :

 

تصاویری از طرح لبخند/ معماران Alison Brooks :

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا