اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بورس مسکن باهدف تامین منابع مالی باید راه اندازی شود

معاون پیشین وزارتخانه راه و شهرسازی بر لزوم ساماندهی سرمایه های خرد در بازار مسکن با هدف پیشگیری از ضربه زدن به اقتصاد ملی خبر داذ و در عین حال راه اندازی بورس مسکن را در تامین مالی این بازار ،اثرگذار توصیف کرد.

دکتر محمود فاطمی عقدا ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: موضوع مسکن در شرایط فعلی یکی از برنامه های اصلی و‌مهم دولت است.رشد قیمت مسکن شرایط را برای مستاجران و همینطور کسانی که قصد خرید مسکن دارند به شدت سخت کرده است،

فاطمی عقدا اذعان داشت:دلیل این امر عدم تحقق برنامه های دولت در بخش مسکن در دولتهای گذشته است.در دولت دکتر روحانی برنامه خاصی در بخش مسکن وجود نداشت. در دولت شهید رئیسی هم برنامه ها در بخش مسکن به طور کامل مجقق نشد به همین دلیل عرضه مسکن نسبت به تقاضا کاهش پیدا کرد و‌موجب افزایش قیمتها در حوزه مسکن شد.

وی خاطر نشان ساخت:در دولت چهاردم برنامه های حوزه مسکن باید به صورت جدی پیگیری شود. دولت باید از ظرفیتهای فنی،مهندسی ،مالی و تسهیلاتی و به خصوص بازار بورس استفاده بهینه کند. بازار بورس نقش مهمی در تامین مالی بازار مسکن دارد.

فاطمی عقدا تاکید کرد:ما در کشور توان فنی و مهندسی بالایی داریم و ‌ دولت از عهده ساخت مسکن متناسب با تقاضاهای موجود بر می آید

در حوزه مالی هم باید به سرمایه های خرد توجه شود و‌ به طور کلی با توجه به اینکه بازار مسکن یکی از بازارهای خوب و‌ جذاب برای سرمایه گذاری است به همین دلیل دولت باید نسبت به راه اندازی بورس مسکن برای تامین منابع مالی اقدام کند.

فاطمی عقدا تصریح کرد:وقتی سرمایه های خرد سرگردان مورد بهره برداری بهینه قرار نگیرد به اقتصاد ملی ضربه وارد خواهد شد،این در حالی است که با راه اندازی بازار بورس مسکن از این اتفاق پیشگیری خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم حرکت در جهت صنعتی سازی مسکن خاطذ نشان ساخت:در حوزه ساخت و ساز نیاز است به سمت صنعتی سازی پیش رویم.قطعا یکی از دلایل اصلی گرانی مسکن شیوه های ساخت و ساز است. وی گفت: صنعتی سازی یکی از راهکارهای خوب و‌ مناسب برای مقاوم سازی ساختمانها در برابر زلزله و نیز بهینه سازی مصرف انرژی است و به دنبال آن شاهد ساخت واحدهای مسکونی بادوام،،با کیفیت ،ایمن و‌مناسب برای شهروندانمان خواهیم بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا