بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

مدل های کمد

کمد دیواری

کمد دیواری یک وسیله ی کاربردی و بسیار مفید است. این وسیله در هر جایی که قرار بگیرد، باعث می شود که شلوغی در آنجا کم شده و مکانی آرام و مرتب به وجود آید. کمد دیواری به گونه ای است که فضای زیادی اشغال نکرده و احتیاجات ما را هم برای نگه داری لوازم، برطرف می کند.

هر کمد دیواری با توجه به کاربرد آن به صورت متفاوت تولید می شود. کمدهای مخصوص رخت خواب، کمد لباس و لوازم کوچک خانگی از انواع کمد دیواری هستند. کمد رخت خواب با قفسه های بزرگ ساخته می شود. کمد لباس قفسه های کوچک، کشوهای زیاد و میله ای برای آویزان کردن لباس دارد. کمد لوازم خانه هم دارای قفسه های کوچک و بزرگ برای لوازم با سایزهای مختلف است.

کاربرد کمد دیواری در دکوراسیون منزل

تمیز و مرتب بودن خانه یکی از اصل های مهم در زیبا و شیک بودن دکوراسیون داخلی خانه است. برای اینکه یک خانه مرتب داشته باشید نیاز به کمد دیواری دارید اما استفاده از کمد دیواری نیز مانند سایر لوازم داخل خانه نیاز به اصول مختلفی دارد که اگر آنها را رعایت کنید حتما یک خانه شیک و زیبا برای خود تزئین می کنید. اگر قصد دارید دکوراسیون خانه ی خود را تغیر دهید یا یک دکوراسیون شیک برای خانه ی خود درست کنید در انتخاب کمد دیواری نیز دقت کنید برای مثال رنگ و مدل های کمد را با سایر لوازم موجود در خانه هماهنگ کنید. در قدیم از کمد دیواری فقط به عنوان یک وسیله برای نگه داشتن وسایل استفاده می کردند برای همین کمد دیواری ها را ساده طراحی می کردند اما امروزه با پیشرفت در زمینه ی طراحی دکوراسیون داخلی خانه، کمد دیواری هارا در انواع طرح و رنگ ها طراحی می کنند. و این نیز باعث شده تا کمد ها علاوه بر اینکه یک وسیله برای نگه داشتن وسایل باشند باعث زیبایی و شیک بودن خانه نیز می شود. اگر میخواهید یک فضای شیک و ایده آل در دکوراسیون خانه ی خود ایجاد کنید که هم باعث زیبایی خانه شود و هم نظم و ترتیب را برای شما فراهم کند از کمد دیواری استفاده کنید.
اساسی ترین و کاربردی ترین نقشی که می توان برای مدل کمد دیواری اتاق پذیرایی نام برد، ارائه نظم در دکوراسیون فضای داخلی منزل است.

محاسبه متراژ کمد دیوار

برای محاسبه متراژ کمد دیواری نیز باید طول دیواری که قرار است کمد دیواری بر روی آن نصب شود، در ارتفاع کمد ضرب گردد تا متر مربع کمد دیواری محاسبه گردد. معمولاً ارتفاع کمد دیواری را تا زیر سقف در نظر می گیرند. برای دفاتر و خانه هایی که کمد دیواری دارند و فقط می خواهند درب لولایی آن را به درب ریلی تبدیل کنند، طول کمد در ارتفاع آن ضرب می شود و بدین طریق متراژ آن محاسبه می شود.
معمولاً برای باکس بالای کمد دیواری (محلی برای گذاشتن چمدان و وسایلی که نیاز نیست در دسترس باشند)، هزینه ای جدا در نظر گرفته می شود.

 

چند ایده برای داشتن کمد دیواری های جذاب و جادار

تعبیه قفسه‌ های متعدد در کمد دیواری

می‌دانیم که داشتن اتاق مخصوص لباس و خرده‌ وسایل در این فضاهای محدود، به دور از منطق است. بنابراین می‌توان با توجه به مساحت و متراژ فضای مورد نظر، راهکار مناسب و ایده‌آل را تعبیه کمد دیواری دانست.

استفاده از کمد دیواری با قفسه‌بندی مناسب می‌تواند کمک بزرگی در جمع‌آوری و مرتب‌سازی لباس‌ها و خرده وسایل باشد.

 

استفاده از انباری به عنوان کمد دیواری

در بسیاری از خانه‌ها، فضاهایی کوچک و عمدتا بدون استفاده وجود دارد که معمولا به عنوان انباری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با کمی خلاقیت می‌توان از این انباری‌های به ظاهر ناکارآمد، بهترین بهره را برای نظم بخشیدن و حتی زیباتر ساختن فضا و دکوراسیون داخلی کرد.

کافی است انباری را با استفاده از قفسه‌های چوبی، پلاستیکی و حتی جعبه‌های بدون استفاده که پیش‌تر به عنوان جعبه‌ میوه، سبزی و … مصرف می‌شد، نظم بخشید و لباس‌ها و وسایل را در قفسه‌ها چید.

 

استفاده از فضای زیر پله‌ ها

یکی دیگر از مکان‌هایی که در اکثر منازل وجود دارد، زیر پله‌ها است که معمولا بدون استفاده رها شده یا به محلی برای تجمع اشیا غیرضروری تبدیل شده است.

با هزینه‌ای کم و صرف زمانی اندک، می‌توان در این مکان‌ها کمد دیواری جذاب و جادار و البته بسیار کارآمد ایجاد کرد. به عنوان مثال با تعبیه تعدادی قفسه و همچنین نصب میله‌هایی برای وصل کردن چوب ‌لباسی، قرار دادن کمدهای قدیمی که البته با هزینه‌ای کم آن‌ها را رنگ کرده‌اید، فضایی جمع‌وجور خواهید داشت و در واقع از کمد دیواری که ساخته دست خودتان است، استفاده خواهید کرد.

 

استفاده از کمد های ریلی

از دیگر ایده‌هایی که می‌توان برای داشتن یک کمد دیواری استفاده کرد، به‌ کار بردن کمدهای ریلی است. البته ناگفته نماند که این کمدها بیشتر مناسب فضاهای کم در اتاق‌ها و بخش‌های مختلف خانه یا محل کار است.

معمولا مکان‌هایی که عرض بسیار کم ولی در عین حال عمق مناسبی دارد، برای استفاده از کمدهای ریلی که ارتفاع بالا و عرض کم دارد، برای قرار دادن لباس‌ها، کفش‌ و کیف‌ها بسیار ایده‌آل خواهد بود.

 

استفاده از قلاب در کمد دیواری

ممکن است لباس‌های شما نسبت به فضای کمد دیواری که از آن استفاده می‌کنید، بیشتر باشد. راهکار مناسب برای استفاده بهینه از فضای کم کمد دیواری، اضافه و درواقع نصب قلاب‌های مخصوص آویزان کردن لباس‌ها، کیف‌ها، اکسسوری‌های لباس و … است که هم زیبایی جالب و دیدنی و هم فضایی قابل توجه را برای کمد دیواری ایجاد خواهد کرد.

به عنوان مثال می‌توانید از سبدهای میوه که با پارچه‌های رنگارنگ آسترکشی شده است، به عنوان قفسه‌های نظم‌دهنده استفاده کنید.

به راحتی می‌توانید این سبدهای میوه را تهیه کنید و با هزینه‌ای بسیار کم، قفسه‌های زیبا و جادار را برای چیدمان و نظم دادن به وسایل و لباس‌های خود، بسازید.

همچنین با استفاده از کنده چوبی که بدون استفاده در کنار حیاط منزل یا باغچه رها شده است، به عنوان نگهدارنده چوب‌لباسی‌ها استفاده کنید. کافی است روی آن را با رنگ‌ دلخواه نقاشی کنید و با گیره مخصوص به قسمتی از کمد دیواری نصب و چوب لباسی‌ها را به آن آویزان کنید.

جعبه‌های کفش نیز یکی دیگر از ابزاری است که می‌تواند به زیبایی و در کنار آن به ایجاد فضایی مناسب در کمد دیواری شما، کمک کند. از هر تعداد جعبه کفشی که دوست دارید می‌توانید استفاده کنید. برای زیباتر کردن جعبه کفش‌ها، می‌توان از کمی پارچه رنگارنگ به عنوان آستر استفاده کرد. حتی کاغذهای رنگی نیز ایده مناسبی برای جلوه دادن به این جعبه‌های جادویی خواهد بود.

در صورت دلخواه رنگ نیز جایگزین مناسبی برای زیباتر کردن جعبه‌های کفش و تبدیل آن‌ها به قفسه‌های جذاب و شیک در کمد دیواری خواهد بود.

نظم دهنده کشو برای کمد دیواری

اگر کمد دیواری منزل یا محل کار شما دارای کشوهایی با فضای کم است، استفاده از نظم‌دهنده‌های کشو می‌تواند راهکاری مناسب و کم هزینه برای چیدمان بهتر لباس‌ها، اکسسوری‌های لباس مانند ساعت، گیرسر، کمربند، وسایل تزئینی، لوازم آرایشی و بهداشتی و … باشد.

 

نصب آینه در کمد دیواری

همان اندازه که به ایجاد فضایی بیشتر برای چیدمان وسایل و لباس‌ها در کمد دیواری نیاز است، داشتن یک کمد دیواری زیبا نیز ضروری خواهد بود.

نصب آینه روی در کمد دیواری یا در بخش داخلی کمد، ایده‌ای جذاب خواهد بود. با این عمل هم می‌توانید هنگام تعویض لباس از آینه استفاده کنید و هم زیبایی و جلوه خاصی به کمد دیواری خود ببخشید.

 

تعبیه درب‌ های جک دار برای قرار دادن سبد لباس های چرک داخل کمد دیواری

اکثر مردم تصور می‌کنند که سبد لباس چرک بهتر است در کنار لباسشویی یا در اتاق مخصوص شست‌وشو قرار گیرد. اما می‌توان با تعبیه درب‌های جک‌دار در کمد دیواری، از آن‌ها به عنوان مکانی برای نگهداری یا قرار دادن سبد لباس‌های چرک استفاده کرد.

در این صورت شما می‌توانید کمد دیواری داشته باشید که سبد لباس چرک را در خود جای داده بدون آن که دیده شود و به راحتی آن‌ها را با لباس‌های تمیز تفکیک کنید.

مدل های کمد :

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا